Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yetse schreef:Ik heb een beetje tabak van Hulsebos op dit moment. Ik heb een WB4.
Ik vermoedde al een paar dagen dat het zadel knelde bij de schouderbladen en ik zat TE ver naar achteren. Hulsebos gebeld en gekomen: zadel ligt goed.
Ik vertrouwde het niet en heb om een second opinion gevraagd bij Van Triest. Kom er net vandaan en ik moet zeggen dat ik erg geschrokken ben. Het zadel heeft een verlegd zwaartepunt naar achteren en rust op de achterste wervels. De boom die erin zit is niet gebouwd om het gewicht naar achteren te dragen.
Ook mijn vermoeden dat het knelde bij de schouderbladen was juist. Als ik nog een jaar doorgereden had op dit zadel, dan had ik de hele rug naar de vaantjes geholpen. Gelukkig had ik het zadel nog niet zo lang en heeft Wilfried geen schade opgelopen. Ook dit heb ik onmiddellijk laten controleren.
Het zadel moet helemaal uit elkaar en de boom moet opnieuw pas worden gemaakt. Ook de kussens aan de onderkant worden aangepast.
Zo zie je maar weer, je denkt eindelijk eens een goed zadel te hebben (want je gaat ervan uit dat mensen daar vanstand van hebben als ze komen opmeten enzo), krijg je dit!
Voor mij voorlopig geen Hulsebos meer!
Groeten van Yetse.