Anky dekjes....

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_b
Berichten: 1390
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 14:11

met dat ik zelf ook pads heb bedoel ik trouwens ni die anky dekjes Tong uitsteken

_Anne
Berichten: 818
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:35

Naja hier staan overings bijna alleen maar goede reactie's. Ik ken de dekjes niet. Ben nu blij met mijn BR dekje neemt het zweet erg goed op. Vaak zeggen mensen ooh Bloos! Hij zweet zich kapot omdat de buitenkant helemaal nat is. Maar zo blijft de binnekant wat droger en hoeft hij niet met een vies plakkerig dekje te rijden.
Maarja vind het een beetje raar dat het zo is dat et dekje het zweet dus helemaal niet opneemt. Als het echt zo is ga ik er geen kopen. Hoe mooi ze ook zijn. Maar katoen ademd ook gewoon door toch?? En het neemt zweet op. Dus dat lijkt me dan gewoon het beste

Maaiikii

Berichten: 4474
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:18

Ik vind het mooie,nette dekjes. Nemen goed het zweet op, schuiven niet en staat ook nog eens mooi!! Haha!

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:29

Dat voetbalshirts e.d. van synthetische stoffen worden gemaakt, is voor mij nog steeds een raadsel. Mijn broer is gek van Feyenoord en heeft ook van die shirtjes. Een katoenen shirt kan ie zo een paar dagen aan, maar als ie zo'n voetbalshirt aanheeft, wil je echt niet weten hoe erg ie stinkt Scheve mond

Synthetische stoffen nemen dus wel degelijk zweet op.
Maar nu de tegenstelling: van synthetische stoffen ga je meer zweten. Het is namelijk niet luchtdoorlatend. Ik vind het dus niet echt efectief, ik bedoel dan kun je beter met een katoenen pad gaan rijden, die neemt minstens net zo goed zweet op en daar ga je niet meer van zweten.

Ik heb zelf een Anky pad, maar mijn paard zweet sowieso weinig, dus merk geen verschil in zweet onder de Ankypad en onder andere dekjes.

Ik vind het wel goed dat ze niet schuiven terwijl er geen lusjes aanzitten.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:24

Er zit een grote verschil tussen de hedendaagse thermostoffen en het oude nylon ed wat werd gebruikt. Draag maar eens een goed thermoshirtje op concours, ik garandeer je dat je er dolblij mee bent Haha!

_Nicky

Berichten: 5135
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:31

Waarom ik Anky pads gebruik? Haha!
1. M'n paard komt er een stuk droger onder uit dan onder een gewoon dekje van bijv. HH/Br etc.
2. Ze zijn mooi Lovers
3. Ze blijven bij mij goed liggen onder het zadel
4. Goede kwaliteit, Anky kan niet met bagger kwaliteit aankomen, ze moet tenslotte haar naam hoog houden Haha!

Tja, en voor kwaliteit betaal je! (En natuurlijk ook voor het merk, maar dat doe je bij ieder merk wel)

_Unexpected_

Berichten: 1112
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Gouda

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:49

Het zijn pads met een enorm goede kwaliteit.
Mijn paard heeft een erg gevoelige huid, toen ik hem kocht had hij talgbultjes op de plaats waar het sjabrak ligt.
Toen ben ik Anky-pads gaan gebruiken, en na een week werden de talgbultjes minder groot. Na ongeveer 3/4 weken waren ze weg, en zijn tot nu toe niet terug gekomen. Ik weet bijna zeker dat dit door het Anky-pad komt. Talgbultjes komen er door te veel zweet, vergelijk het met je eigen huid, met talgbultjes Knipoog

Ook blijven Anky-pads goed liggen, en ze zijn mooi Lovers

moonsparkle
Berichten: 21855
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:53

Ik heb ook eens een ankypad gekocht maar na 1 dag was het hele dekje aan de onderkant zwart. Ik weet nog steeds niet hoe het komt maar het is er in no-way uit te krijgen in de wasmachine en bij de andere dekjes heb ik dat nog nooit gehad. Ook moet ik echt opletten dat ik op tijd singel anders verschuift de ankypad bij mij wel. Doe mij maar een dekje van eskradon (of hoe heet dat?)

_Unexpected_

Berichten: 1112
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Gouda

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:15

Eskadron Knipoog

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:19

Ik hoef die dingen niet, veel te duur Nagelbijten / Gniffelen

_Nicky

Berichten: 5135
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:21

kathinka schreef:
Ik heb ook eens een ankypad gekocht maar na 1 dag was het hele dekje aan de onderkant zwart. Ik weet nog steeds niet hoe het komt maar het is er in no-way uit te krijgen in de wasmachine en bij de andere dekjes heb ik dat nog nooit gehad. Ook moet ik echt opletten dat ik op tijd singel anders verschuift de ankypad bij mij wel. Doe mij maar een dekje van eskradon (of hoe heet dat?)


Bij mij zijn ze allemaal zwart aan de onderkant, toen ik ze uit het plastic haalde ookal. Haha!

moonsparkle
Berichten: 21855
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:26

Ik bedoel niet de binnenkant he Vingers aflikken ? Maar de onderkant van de buitenkant zeg maar,haha. is het een beetje te snappen?

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:14

TOAD, wat je zegt klopt niet, synthetische stoffen ademen juist wel!
een katoen neemt vocht op synthetische stoffen laten het door!
dat is het verschil, lees voor meer info mijn andere stukje op de 1e pagina eens.

en zeg niet wat het niet klopt wat ik zeg, want ik heb boeken vol van mijn opleiding over stoffen soorten.

daarnaast is het duurzamer en sterker, blijft langer mooi en makkelijker te wassen.
katoen blijft nat synthetische stoffen niet.
en dat het meer stinkt vindt ik persoonlijk niet kloppen. een katoene shirt stinkt meestal veel meer dan een sythetisch. ligt wel aan wat voor een soort materiaal.

_Nicky

Berichten: 5135
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:16

kathinka schreef:
Ik bedoel niet de binnenkant he Vingers aflikken ? Maar de onderkant van de buitenkant zeg maar,haha. is het een beetje te snappen?


Hahaha oh ja ik zie hem nu pas! Sorry, pas m'n haar weer ververfd in de kleur blond! Haha!

Eefje23

Berichten: 675
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Delft

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:21

Tja, ook voor mij is het zo dat ze juist wel goed vocht opnemen, goed blijven liggen en dik zijn. Mijn paard heeft ook last van bultjes en met deze dekjes merk ik gewoon dat hij er geen last van heeft terwijl met dunnere andere dekjes hij toch gevoeliger op reageerd!!
Dus, ik ook zeer tevreden (en ze hebben ook gave kleuren, heb de lemon en die vind ik ook erg cool!! maar dat komt natuurlijk op de 2e plaats!!)

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:47

Ik vind ze ook fijn! Niks op aan te merken en ik heb er ook vier!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:37

Anky rijd wel degelijk met haar eigen pads, kijk maar eens bij een training van haar... Knipoog De pads nemen juist wel goed vocht op, de onderzijde blijft mooi droog wat schuren voorkomt. Ze stoten het vocht mooi aan de buitenzijde af en na het wassen zijn ze snel droog en blijven niet lang klam zoals katoenen chabrakken.

Ik rijd alleen nog maar met pads, zowel de anky`s, als die van nouvel en HH`s. Misschien moet je eerst eens een proberen voor je over iets oordeelt Knipoog

Edit: lees dat je zelf ook pads hebt? Apart dat je dit zo niet ervaart Haha!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:19

Tegen mij is altijd gezecht dat ze ENORM schuiven?!

ik heb donderdag er iemand mee zien rijden, en vond hem ook alles behalve mooi liggen!

AstraGirlie

Berichten: 3578
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Waardamme, Belgiƫ

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:15

Bij mij schuiven ze totaal niet, nooit. Heb er alleen voordelen van, behalve de prijs Lachen

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:37

Sanniejj schreef:
Tegen mij is altijd gezecht dat ze ENORM schuiven?!

ik heb donderdag er iemand mee zien rijden, en vond hem ook alles behalve mooi liggen!



meestal ligt dan het zadel niet goed. En je moet ze vantevoren goed de kamer intrekken.

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:42

Urielle schreef:
Ik vind het juist heerlijke dekjes om mee te rijden. Als ik heb gereden is een gewoon dekje doorweekt en die kan linea recta de was in anders is hij de volgende dag keihard. Fijn hoor, als je vier paarden op een dag hebt gereden, dat zijn hier alweer twee trommels. Het Anky dekje kan ik over de lijn hangen en de volgende dag nog eens gebruiken.
Daarnaast vind ik de dekjes ook erg mooi staan en liggen ze prettig op het paard itt twee imitaties die ik heb geprobeerd die binnen twintig minuten onder mijn zadel uit gleden.


rijd altijd met normale dekjes, mijn paard is vaak heel bezweet, waardoor het dekje ook heel nat word,
maar heb er echt nooit last van dat m'n dekje hard word hoor Verward

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 09:50

Ik heb gemerkt dat mijn paard er niet minder mee gaat zweten hoor! Ook de Ankydekjes worden aardig nat. Maar goed, als je hem te drogen hangt is ie de volgende dag wel droog en soepel. Niet zo vies als een gewoon dekje.

Verder verschuiven ze echt niet bij mijn paard (terwijl ze wel een hele hoge schoft heeft!)...

En verder vind ik ze gewoon erg mooi!

Heb er nu 3, maar wil mijn "collectie" zeker gaan uitbreiden!

Cheytjuh

Berichten: 4054
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:20

Ik weet niet, ik heb geen ankydekjes maar heb dr wel 1 mee gereden. Ik ga niet ineenx overstappen op deze dekjes, ik vind ze niet fijner of beter dan de gewone. Ik heb dikke dekjes van de welkoop en deze bevallen me prima, en heb ook helemaal geen last van te weinig zweetopname of hard worden de dag na het rijden. Het is vast wel leuk om er 1 te hebben, maar ik vind ze veel te duur. Van 1 zo'n anky dekje kun je 2 of 3 normale dekjes halen. Tsja, doe mij dan maar 2 of 3 andere...

Marus
Berichten: 2334
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:37

Ik heb ook de Ankydekjes omdat ik ze mooi vind! Maar in de zomer rijd ik er weinig mee.. Want ze komt er echt dweil onder weg! Het schuim komt er meestal onder weg... Terwijl ik dat lang zo snel niet heb met bijv. eskadron! Want daar ben ik ook weg van..
Maar verder zit de Ankydekjes goed hoor!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Anky dekjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:59

er wordt ook niet gezegd dat de paarden er minder door gaan zweten, een paard zweet nou eenmaal daar is niets aan te doen ongeacht welk dekje je gebruikt. wel laat het beter vocht door dan katoene dekjes.