Wie rijdt er ook met de safestyle beugels???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Re: Wie rijdt er ook met de safestyle beugels???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 21:16

supertygetje schreef:
Bij Rideon (een stal voor gehandicapten) hebben ze ze, maar dan met elastiek ipv lucht. Daar zijn ze er heel blij mee. Ik heb er ook wel mee gereden en vindt het niet anders dan gewone beugels.

Geloof niet dat dit de safestyle beugels zijn waar wij het overhebben. Er zitten nog wat verschillen in.

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 01:25

Mijn vader heeft deze beugels uitgevonden en Safestyle is ook van hem.

Ik heb altijd met de beugels gesprongen (Z) en ben er nog nooit uit geschoven. Superfijn en Veilig...

Haha!

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 01:42

Valesco_S schreef:
Mijn vader heeft deze beugels uitgevonden en Safestyle is ook van hem.

Ik heb altijd met de beugels gesprongen (Z) en ben er nog nooit uit geschoven. Superfijn en Veilig...

Haha!

Dan kunnen we ze bij jou zeker wel met korting kopen. Haha!

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 02:07

Haha.. dat zal niet gaan denk ik..
Maar er is veel werk aan om die beugel zo goed te maken. Eigenlijk zou je ze eens moeten proberen van iemand.. dan ben je meteen verkocht...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:54

Ik vind het hele mooie stijgbeugels. Alleen ik rijd zelf altijd met asymmetrische beugels aan mijn dressuurzadel en GPG-beugels aan het zadel waarmee ik buitenrij en spring.
Zouden de safestyle beugels ook asymmetrisch kunnen worden uitgevoerd, denk je, valesco?

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:19

Bedoel je de ophanging? Die kan niet asymmetrisch,(misschien dat dit nog ooit komt) maar het is fijner om ze niet asymetrisch op te hangen want dan word de beugelriem en kwartslag gedraait en nu blijven de beugelriemen recht hangen.

Groetjes..

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:37

@ Valesco_S: wat heeft a-symetrisch nou weer met de beugelriemen te maken?

Ik vind de beugels op zich wel mooi om te zien maar ik vind ze echt veel en veel te duur voor wat je ervoor krijgt.
De enige meerwaarde is dat ze veilig zijn maar dat zijn wel meer beugels voor veel minder geld. Ik heb zelf quikouts en deze kosten veel minder en zijn absoluut net zo veilig.

Ook vind ik de "spoor" aan de binnenkant vreemd en ik snap niet waarom deze er zit. Ook snap ik niet waarom de opening aan de binnenkant wordt gedragen? Voor de veiligheid lijkt het me veel handiger om deze aan de buitenkant te hebben.

Nee ik ben in ieder geval niet overtuigd. Misschien als ze voor veel minder geld verkocht zouden worden (en dan praat ik echt over zeker de helft minder) dat ik ze evt zou aanschaffen.
Of ze moeten nog een extra pluspunt hebben zoals bijv de schokdemping van de GPG beugels. Dan zou ik er nog wel meerwaarde in kunnen zien. Maar voor een beugel met een missend stukje ijzer en een toegevoegde (voor mij ongewenste) "spoorknop" vind ik ze echt veel te duur.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 23:31

Valesco_S schreef:
Haha.. dat zal niet gaan denk ik..
Maar er is veel werk aan om die beugel zo goed te maken. Eigenlijk zou je ze eens moeten proberen van iemand.. dan ben je meteen verkocht...

Ik ken niemand die ze heeft. Clown

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 23:56

Nou die knop is avsoluut geen spoor! Die komt er nog niet in de buurt.. en die quikouts, daar kun je nog steeds in blijven hangen.. en het pluspunt van deze beugels is dat je er een betere beenligging door krijgt omdat de beugel je dwingt om je voet op de juiste plaats te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:57

ik heb ze al een paar maanden en voor mij echt geen andere meer. het zijn echt superfijne beugels

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:23

misschien een rare vraag hoor, maar je kunt eigenlijk toch net zo goed veiligheidsbeugels waar normaal zo'n stuk elastiek aanzit gebruiken en dan het elastiekje weglaten? :S dan heb je toch het zelfde effect?
Afbeelding

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:29

Nou Valesco_S: jij roept nu wel dat je in de quickouts kunt blijven hangen maar heb je bewijs hiervoor? Zodra er druk op de zijkant van de beugel komt, klapt deze open.
Het lijkt me nou niet echt netjes om andere merken te gaan zwartmaken.

En zoals ik al zei: ik vind ze gewoon veel te duur voor wat je ervoor krijgt. Dat de beugelriemhaak, haaks op de beugel is geplaatst waardoor de beugelriem recht hangt, is echt niet nieuw. Je kunt zoveel beugels krijgen met dit effect.
En wat Kitjuh hierboven zegt: bij de elastiekbeugeltjes heb je hetzelfde effect alleen dan vele malen goedkoper. Oke ze zien er niet zo mooi uit maar ja daar ga ik echt geen honderd euro meer voor betalen.

Ze zullen vast wel fijn zijn, en ik betwijfel niet of ze veilig zijn hoor. Maar mijn grootste bezwaar is de prijs. Enne die knop aan de binnenkant (ik zal het dan maar geen spoor noemen) wat is het nut daarvan? Ik ben echt niet de enige die dit een bezwaarpunt vind. Als deze "knop" niet nodig is en geen effect heeft: waarom zit deze er dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:05

kaj schreef:
Nou Valesco_S: jij roept nu wel dat je in de quickouts kunt blijven hangen maar heb je bewijs hiervoor? Zodra er druk op de zijkant van de beugel komt, klapt deze open.
Het lijkt me nou niet echt netjes om andere merken te gaan zwartmaken.

En zoals ik al zei: ik vind ze gewoon veel te duur voor wat je ervoor krijgt. Dat de beugelriemhaak, haaks op de beugel is geplaatst waardoor de beugelriem recht hangt, is echt niet nieuw. Je kunt zoveel beugels krijgen met dit effect.
En wat Kitjuh hierboven zegt: bij de elastiekbeugeltjes heb je hetzelfde effect alleen dan vele malen goedkoper. Oke ze zien er niet zo mooi uit maar ja daar ga ik echt geen honderd euro meer voor betalen.

Ze zullen vast wel fijn zijn, en ik betwijfel niet of ze veilig zijn hoor. Maar mijn grootste bezwaar is de prijs. Enne die knop aan de binnenkant (ik zal het dan maar geen spoor noemen) wat is het nut daarvan? Ik ben echt niet de enige die dit een bezwaarpunt vind. Als deze "knop" niet nodig is en geen effect heeft: waarom zit deze er dan?

Ik kan je vertellen dat ie quickouts echt niet altijd open gaan. ik heb er jaren mee gereden bij de pony's en weinig profeit van gehad.

De elastiekbeugels zijn gewoon spuuglelijk, daar ga ik echt niet mee rijden als kreeg ik ze voor niets.

In mijn ogen is het nut van het knopje aan de binnenkant dat je niet uit je beugels glijd. let maar is op hoeveel mensen hun voet tegen de binnenkant van de beugel houden (waarschijnlijk onbewust)
Ook is de beugel veel zwaarder van gewicht dan alle andere beugels, daardoor blijven ze veel stiller naar beneden hangen als je ze verliest.

ik vnd het echt topdingen en het geld dubbel en dwars waard.

maar dat vind ik ook van mijn pikeur titium..........

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:51

@ Vonneke: ik heb nog nooit gehad dat de quikouts niet open gaan en ik heb het ook nog nooit van andere gebruikers gehoord. Maar goed als het bij jou wel gebeurd is dan neem ik dat meteen aan.

De quikouts zijn ook zwaarder dan normale beugels maar dat vind ik niet perse een pluspunt.

En jij geeft aan dat het knopje bedoeld is om het uitglijden te voorkomen. Oke dat klinkt op zich best logisch maar waarom is de knop dan aan de buitenkant gevormd? Als deze naar binnen was afgerond dan had je zeker weten geen spoorvorming. Ik ben vrij klein en als ik op een paard zit dan komt deze knop zeker weten wel tegen het paard en dat wil ik niet.

Maar zelfs als dit niet het geval zou zijn dan blijf ik ze veel te duur vinden. Niemand heeft mij nog kunnen vertellen waarom de beugel zo duur moet zijn? Er zit geen veer of scharnier in zoals bijv bij GPG of sprenger. Deze zijn ook duur maar geven nog een meerwaarde omdat ze de gewrichten ontlasten.

Nou ja, kortom: ik ben niet overtuigd. Voor alle gebruikers die er blij mee zijn: heel veel plezier ermee.
Echter zolang deze beugels niet drastisch goedkoper worden overweeg ik zeker geen aankoop.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:00

En dat niet kopen van die beugels heeft niets met jaloezie of wat dan ook te maken. Er zijn mensen die ze gewoon niet mooi vinden, dat kan toch? Smaken verschillen. Ik vind ze niet mooi en ook echt te duur voor wat je er voor krijgt.

Scharnierende beugels is ook zeer persoonlijk. Ik heb ze wel eens geprobeerd, maar ze zijn inderaad wat zwaarder (Kieffer) en dat vond ik juist een nadeel. Die van Kieffer zijn ook gedraaid zodat ze altijd netjes aan je voet moeten blijven. Juist dat gedraaide vond ik vervelend, opeens zaten ze scheef aan m'n voet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:03

ik had er vandaag met rijden speciaal op gelet, maar ik raak mijn paarden belange na niet aan met die 'knop' en ik ben ook niet heel groot en heb me beugels goed kort.

zal er wel eens een foto van maken met voorbeeld.

ik denk zelf dat als de bol naar binnen staat je er zelf hinder van ondervind.

ik vind het echt hele fijne beugels, die hun prijs wel waard zijn.
je moet ze een keer proberen als je kans ziet.

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:43

Ik heb er altijd mee gesprongen in het Z op een d- pony en was toen 1.50 groot en raakte mijn pony nooit met die knop. Dat is absoluut geen spoorknop, en als je je pony daar mee zou kunnen raken dan moet je wel ontiegelijke () benen hebben.

Maar er is iets nieuws onderweg voor de mensen die ze niet mooi vinden Knipoog maar hier mag ik verder niks over zeggen.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:21

Ja maar een D-pony is natuurlijk iets anders als een groot paard. Ik ben zelf mar 1,59 en reed regelmatig op een paard van 1,70. En dan kom ik echt wel met mijn beugels tegen het paard aan hoor. Daar heb je geen O-benen voor nodig.

Maar goed, ik ben benieuwd wat dat "nieuwe" dan gaat worden.
Als deze gunstiger geprijsd zijn dan overweeg ik het misschien nog wel. Want zoals ik al meerdere malen heb aangegeven: ik vind de prijs het grootste bezwaar.
Ik zie nog steeds niet in waarom deze beugels zoveel duurder moeten zijn als andere beugels. Dit even buiten de GPG's en Sprengers natuurlijk, die vallen in dezelfde prijsklasse echter hebben dan wel een meerwaarde mbt gewrichten etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:26

Ik vind ze lelijk
Ik snap niet dat de opening aan de binnekant zit en bij andere veiighiedsbeugels aan de buitenkant.
Verder vind ik die knop aan de binnenkant maar een raar ding.

Ik rij al jaren met de quick-outs en bevallen me super
Zien er tenminste uit als een gewone beugel.
Dus ook een normaal gezicht in de dressuurring.
Ze zijn wat breder dan normaal, dus ook fijn als je met een bergschoen rijd.
En ze gaan gewoon soepel open.

Maar goed, smaken verschillen.

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:54

Gelukkig maar dat smaken verschillen. Knipoog

Hoe klein je ook bent en hoe groot je paard, die knop zit niet in de weg en belemmerd je paard niet.. ruiters als Madeleine Vrees zouden echt niet met de beugels rijden als haar paard er enige last van zou hebben... Pling

Veel mensen die met de safestyle beugels rijden krijgen alleen maar leuke reacties van de jury.. Haha!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 11:23

Goed, ik wil best aannemen dat die knop niet in de weg zit. Maar waarom zit de opening aan de binnenkant en niet aan de buitenkant zoals bij alle andere veiligheidsbeugels? Je zult toch niet zo gauw aan de binnenkant van je paard vallen/

En nog steeds: waarom zijn deze beugels in hemelsnaam zo duur? Alle andere beugels (zonder speciale schokdemping en dergelijke) zijn vele malen goedkoper. Qua materiaal wordt er toch niet meer gebruikt (zelfs minder als je de opening meetelt) en dat ze zwaarder zijn, tja dat zijn er wel meer. Dat zijn mijn quickouts ook en ik kan niet echt zeggen dat ik dat een voordeel vind maar goed.
Graag serieuze reactie hierop en niet "je moet het maar proberen" ik ga namelijk echt geen 120 euro uitgeven voor iets om te proberen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:34

Ik vind zwaardere beugels ook juist geen voordeel. Ik heb een paar GPG-beugels en die zijn ook goed zwaar. Voor springen en buitenrijden maakt me dat niet uit, maar bij dressuur had ik er toen ik eenmaal in de M kwam wel last van. Met doorzitten vind ik het echt superirritant, die zware beugels, en heb ze om die reden ook niet meer in gebruik aan mijn dressuurzadel! Daar rijd ik nu met a-symmetrsche beugels en dat bevalt me uitstekend.

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:36

Ze zijn zo duur omdat ze met de hand worden gepolijst.. het is niet makkelij om een beugel waar een stuk uit is even sterk te maken als een beugel die dicht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:37

Alle andere veilighiedsbeugels zijn toch ook niet uit 1 stuk

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 00:21

als je er gewoon mee rijd wel.. zoals met een dikke stiek