Ik zoek een GOEDE zadelmaker!! Merkzadel probleem..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Opie1991

Re: Ik zoek een GOEDE zadelmaker!! Merkzadel probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:52

Weet iemand waar dat topic van hulsebos staat. Ben erg benieuwd.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:05

Mijn Hulsebos zadel is ook weer helemal in orde gemaakt door Harnessmaker. Hij heeft er een hele nieuwe vulling in kunnen doen, omdat de oude alleen maar uit 'proppen'wol bestond. Ook was het eerst wel heel erg hard opgevult. Binnekort laat ik ook nieuwe singelstoten aan het zadel zetten omdat die van Hulsebos wel van erg slechte kwaliteit zijn.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:18

Van Triest in Meppel, ook een goede Lachen

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:21

kees1983 schreef:
tom vd brink

idd, tom van de brink hij zit in nijeveen en is te vinden in de goudengids. zelf heb ik hele goede ervaringen met deze man, hij is ook erg aardig en geduldig met de paarden. eens in de zoveeltijd (week dacht ik) maakt hij een rondje door nederland, dus komt hij ook aan huis.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:16

is er niet een overkoepelend iets waarmee je aan de slag kan? ombudsman ofzo?

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:25

Pellie schreef:
is er niet een overkoepelend iets waarmee je aan de slag kan? ombudsman ofzo?

Neen..... al zou dat wel eens prettig zijn.
Het grote probleem is echter dat je voor twee levende wezens iets moet pasmaken en dat is een heel onduidelijk gebied voor een ombudsman.
Een mp3 speler die niet goed functioneerd is duidelijker dan een zadel wat niet geheel past.
Wat de ene zadelmaker passend vind vind de ander misschien juist niet passend. Het is dus heel moeilijk te definiëren.

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:15

Maar het vinden en het pasmaken van een zadel moet natuurlijk voor de vakman in basis een uitdaging zijn..... zo is het toch patrick?! en vergeet natuurlijk niet dat de goede pasvorm van een zadel terugkerend onderhoud vraagt.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:26

horselover21 schreef:
maar er zijn al zoooo veel mensen die hun gelijk NOOIT gekregen hebben..
en ik ben al zo slecht met iets aanvechten..
ik heb hier geen zin in.. ik baal er echt enorm van!

Dan laat je het toch aan de consumentenbond over.
Je staat in je recht en de zadelmaker hoort je een goed zadel te leveren zeker voor dat geld. Je zal een paar standaart brieven moeten sturen en dan afwachten. Gaat het niet goed dan schakel je de consumentenbond in. Wat je zeker niet moet doen is in discussie gaan met de zadelmaker.

ik heb het eens meegemaakt toen ik een westernzadel heb gekocht na een aantal keer rijden zat het zadel scheef en knelde op de schouders. Ik wou mijn geld terug. Dat gaven ze niet terug. Ik heb de consumentenbond geadviseert wat ik nu moest doen. Ze moesten een vervangend zadel leveren en anders het geld terug geven. Ik kreeg eerst een vervangend zadel, maar die knelde ook. Ik heb mijn geld dus teruggekregen.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:41

Ik kan maar 1 zadelmaker aanraden (omdat ikzelf er goede ervaringen mee heb)en dat is Van Triest uit Meppel.
In een ander topic vertelde ik dat ik het gevecht ben aangegaan met Hulsebos, mijn WB4 heeft een verlegd zwaartepunt naar achteren, om de siepe zit te verkijgen van de WB$ maar daar is de boom helemaal niet op gebouwd!! Tevens knelt het zadel bij de schouderbladen. Als ik nog een jaar had doorgereden met dit zadel, dan had ik de fysio en de osteopaat erbij kunnen halen. Huilen Daar schrok ik heel erg van. Het zadel is immers een paar maandjes oud en je verlaat je op (denk je dan) de deskundigheid van een zadelmaker. Je kunt immers niet overal verstand van hebben en in dit geval geeft je het uit handen.
Van Triest kijkt naar je paard en niet naar het merk etc. Hij kraakt ook geen enkel merk af, een goed zadel is een zadel die PAST!!!
Hulsebos blijft beweren dat mijn zadel goed ligt op mijn paard, ik ben de discussie aangegaan en uiteindelijk heb ik gezegd dat de gezondheid van mijn paard boven alles gaat en ik betichtte hem van vuile commercie.
Hulsebos komt niet meer aan mijn paard, ik ben linea recta naar Van Triest gereden, waar mijn vermoedens dus allemaal juist bleken te zijn (zonder ik ze dat vertelde!) Wat mij nogal stoorde is de arrogante houding waarin Hulsebos zich opstelt. Nu wordt mijn zadel vermaakt, zodat het wel passend is en ik weer met een gerust hart kan rijden. Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben het zo ontzettend zat, dat wil je niet weten!

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:26

ik heb ook aardig wat gekloot met zadels..

En ben uiteindelijk bij www.heuvelhoeve.nl uitgekomen, waar ik zeer tevreden over ben Lachen

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:49

heb je al een keus kunnen maken? (lijk wel een verkoopster haha)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:50

Yetse schreef:
Ik kan maar 1 zadelmaker aanraden (omdat ikzelf er goede ervaringen mee heb)en dat is Van Triest uit Meppel.
In een ander topic vertelde ik dat ik het gevecht ben aangegaan met Hulsebos, mijn WB4 heeft een verlegd zwaartepunt naar achteren, om de siepe zit te verkijgen van de WB$ maar daar is de boom helemaal niet op gebouwd!! Tevens knelt het zadel bij de schouderbladen. Als ik nog een jaar had doorgereden met dit zadel, dan had ik de fysio en de osteopaat erbij kunnen halen. Huilen Daar schrok ik heel erg van. Het zadel is immers een paar maandjes oud en je verlaat je op (denk je dan) de deskundigheid van een zadelmaker. Je kunt immers niet overal verstand van hebben en in dit geval geeft je het uit handen.
Van Triest kijkt naar je paard en niet naar het merk etc. Hij kraakt ook geen enkel merk af, een goed zadel is een zadel die PAST!!!
Hulsebos blijft beweren dat mijn zadel goed ligt op mijn paard, ik ben de discussie aangegaan en uiteindelijk heb ik gezegd dat de gezondheid van mijn paard boven alles gaat en ik betichtte hem van vuile commercie.
Hulsebos komt niet meer aan mijn paard, ik ben linea recta naar Van Triest gereden, waar mijn vermoedens dus allemaal juist bleken te zijn (zonder ik ze dat vertelde!) Wat mij nogal stoorde is de arrogante houding waarin Hulsebos zich opstelt. Nu wordt mijn zadel vermaakt, zodat het wel passend is en ik weer met een gerust hart kan rijden. Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben het zo ontzettend zat, dat wil je niet weten!

ik heb ook veel goeds gehoord over Van Triest. als ik er ooit één nodig heb, laat ik hem komen. dat is de dichtstbijzijnde waarvan ik weet dat ie goed is.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 00:28

Je doet er idd goed aan een bekwame zadelmaker te zoeken. Ik ben zelf ook op zoek naar één. Dus als iemand een GOEDE zadelmaker regio Limburg (Antwerpen en Leuven mogen desnoods ook nog), die ook aan huis komt, weet -> gelieve mij iets te laten weten!!!

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:32

Micha schreef:
Maar het vinden en het pasmaken van een zadel moet natuurlijk voor de vakman in basis een uitdaging zijn..... zo is het toch patrick?! en vergeet natuurlijk niet dat de goede pasvorm van een zadel terugkerend onderhoud vraagt.

De uitdaging zit hem met name in de "probleem"gevallen waar niet direct een zadel vanaf fabriek op past.
En laat dat eigenlijk in 90% van de gevallen zo zijn.
Een zadel dient eigenlijk altijd te worden aangepast en dat maakt het verschil tussen de ene "zadelmaker" en de andere zadelmaker.
Een zadel aanpassen is altijd een uitdaging.

Helaas (of eigenlijk gelukkig) heb ik veel zadels in handen waar anderen niet verder mee kwamen.
De uitdaging zit hem er in om het toch passend te krijgen!

Dat regelmatige controle noodzakelijk is lijkt me overbodig nogmaals te vermelden!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:42

SisLeone schreef:
bestfit zadelservice is ook prima. ik heb altijd john kool en ben zeer tevreden.

Helmaal mee eens. Verder zijn Harnessmaker en van Triest de enige waar ik alleen maar goede verhalen van gehoord heb. De rest levert naar goed werk ook een hoop slecht werk af. (en ja dat heb ik met eigen ogen gezien)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:13

zoals vele weten heb ik ook problemen met Hulsebos. In februari is het zadel geleverd. aangemeten voor Goldy en alleen op Goldy gebruikt. Ik heb krap 2 maand kunnen rijden en toen ging het snel bergafwaarts. De kussens slingte en de echte vorm werd voelbaar voor Goldy. Ze ging haaks lopen en wilde niet meer nageven en kwam enorm terug.
Een werknemer is langsgeweest om het zadel op te vullen, dat zou het probleem zijn. Ik weet niet wat hij heeft gedaan, maar daarna wilde Goldy helemaal niet meer lopen. Jan is geweest en liet mij superscheef zitten zodat mijn zadel redelijk recht bleef liggen...( pfff). Hij heeft toen de singelstoten verplaatst, opnieuw gevult en de kamer afgewerkt (zat en hobbel in het leer). Dit bezoek was trouwens service.
Een week later heb ik hem opnieuw gebeld, Goldy zakte 30 cm in als je met een zachtte borstel over de rug kwam en werd met rijden nog slechter. Ik zat altijd op een dikke wp en reed nu 160 punten.. Zelfs op de wedstrijd kwamen mensen naar mij toe hoe ik dat in vredesnaam gedaan had..
Ik heb een vriendin gebeld met een dressuurstal en haar op Goldy laten rijden. Ze kreeg Goldy nieteeens nagevelijk. Na een half rondje met haar Hulsebos liep Goldy als een grootte. We hebben Jan dezelfde middag (!!) daar laten komen en het laten zien. Als we daarna mijn zadel er weer oplegde was het weer mis.
Nu maakt Hulsebos net zo'n zadel als die van de vriendin vooe Goldy, een ander model en een andere boommaat. Alles geheel kostenloos, het moet gewoon goed zijn zegt hij.
Als die niet goed is krijg ik het gehele bedrag terug.. Ik hoop echter dat dit zadel wel past. Ik ben nu al een jaar mijn paard kwijt..

Ook al zo'n lang verhaal maar misschien heb je er iets aan.
Ik heb hem kunnen overtuigen doordat iemand anders het zelfde probleem had met mijn zadel, mijn zit was het dus niet. Verder gooide ik halverwege de training het zadel eraf en reed zonder verder,liep het dier tenminste. Dit heeft hem kunnen overtuigen iets nieuws te maken..

Wordt vervolgd..

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:47

Yetse schreef:
[........]
[.........]
Nu wordt mijn zadel vermaakt, zodat het wel passend is en ik weer met een gerust hart kan rijden. Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben het zo ontzettend zat, dat wil je niet weten!

Jah psies, helemaal waar! Van Triest heeft mijn zadel ook helemaal vermaakt en perfect passend voor mijn paardje gemaakt. Alweer een aantal jaren geleden. Ligt nog steeds prima!
Verder heeft hij hem helemaal 'gerestaureerd', nieuwe singelsloten, beugelriemen gerepareerd etc. Maar echt goed werk heeft ie geleverd Lachen

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:38

Het probleem slecht kwaliteit hulsebos komt doordat JR euro tekens in zijn ogen heeft, SR leverde vakwerk en verdiende er dan maar wat minder op.
JR heeft hulsebos een commercieele instelling gegeven als een groot bedrijf, gevolg, minder klant en kwaliteit gericht.
JR wil kost wat kost een grote winst maken en daardoor levert hij zadels die de naam hulsebos absoluut niet verdienen.
Dat is het zelfde als dat hij geen totaal op maat zadel levert maar een zadel dat bestaat uit voor af gemaakte onderdelen bestaat.
Hij maakt zadel uit een bouw pakket met leer en een boom van stuk mindere kwaliteit(denk aan de JC bomen die gebruikt worden).
Alleen durft hij wel 1500-2000 euro te vragen voor een zadel dat eigenlijk(kijkend naar materiaal) in de middenklasse behoort.

Helaas heb ik alle ervaring met hulsebos(ook met SR maar daar zal je geen kwaad wordt bij me over horen)

Mijn advies, laat je zadel door een zadelmaker nakijken die geen euro tekens in zijn ogen heeft maar vakwerk afleverd.
BV harnessmaker, zelf geen ervaring mee maar goede ervaringen over gehoort, van Triest, Brink, of daaleman

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:15

Hallelujah, ik ben blij dat ik niet de enige ben! Ik moet wel zeggen, dat ik behoorlijk schrik van alle negatieve verhalen op dit moment van Hulsebos!
Hulde aan Van Triest! Ik ga er dinsdag heen met Yetse, ff kijken of zijn huidige zadel (Kieffer Lech Professional) ook zo 'fantastisch' ligt!
Ben benieuwd....

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:17

En eigenlijk is het dus ongelooflijk jammer en triest dat zoveel mensen hun zadel moeten vermaken/herstellen.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:01

Yetse schreef:
En eigenlijk is het dus ongelooflijk jammer en triest dat zoveel mensen hun zadel moeten vermaken/herstellen.

Dat heeft met name te maken met bewustwording.
Enige jaren geleden was de ligging op de rug niet zo heel belangrijk en werd er al weinig tot geen geld aan uitgegeven. Inmiddels is dat anders gelukkig!
Een paard kan makkelijker en beter presteren met een goed passend zadel.
Helaas zijn er vele paarden met rugproblemen en ruiters met rijtechnische problemen voortkomend uit het zadel.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:33

Ik heb ook een Hulsebos zadel een WB4 dressuur met korte stoten omdat ik dat prettiger vond. Had er geen problemen mee en het zadel lag goed. Totdat er bij mijn fjord op zijn rug witte haren kwamen waar de kussens lagen (de kussens aan de voorkant) Ik gebeld en hun foto's gemaild en er werd gezegd dat het met de verharing te maken had en dat de haren van de wintervacht broos zijn en deze makkelijker afschuren. Ik had altijd het idee dat als je paard witte haren krijgt je zadel gewoon niet goed ligt of knelt. Het rare was dat hij wel goed liep. Ik moest het een tijdje aankijken totdat hij uit de verharing was. Ging hier niet mee akkoord en toen kwam Jan inderdaad zelf met zijn amerikaanse fysio vriendin. Zij heeft hem helemaal nagekeken en mij een aantal dingen over mijn fjord uitgelegd. Hij heeft de oude vulling uit mijn zadel gehaald en terplaatse met passen opnieuw gevuld.
Ik moest wel 35 euro voorrijkosten betalen !!!!!

Moet eerlijk zeggen. Het zadel ligt nu goed en de witte haren zijn verdwenen. Wat de oorzaak is geweest weet ik nog steeds niet maar denk gewoon niet goed gevuld.
Het is inderdaad vervelend als je zoveel geld uitgeeft dat hoort het vind ik gewoon goed te zijn.

Over van Rijs ben ik ook inderdaad niet te spreken. Dit komt doordaat een aantal mensen bij mij op stal een vervelende ervaring met hun hebben gehad.

PS waar zit die van Triest ???????

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:29

In Meppel. Middenin de stad aan een eenrichtingsweggetje aan de Sluisgracht 11.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:33

Jah idd, niet heel handig met een trailer Knipoog Maar misschien komt ie ook aan huis, dat weet ik niet.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:38

Gisteren kreeg een stalgenoot van mij een nieuwe Hulsebos. Let wel een NIEUWE.............Ik schrok me dood. De boom was scheef heel goed te zien als je er van bovenop kijkt en de groene dopjes vergelijkt. De ene stond veel verder naar voren dan de andere.....Dat was nog niet alles het leer was niet netjes tegen de bomen bevestigd dus tussen de teruggesneden kamer en de zitting zat een ruimte van zeker 0.5 cm. Je kon de stikksels zien.... Maar nog vreemder de kussens waren duidelijk ongelijk de ene was zeker 1.5 hoger dan de andere.. Als ik als leek deze verschillen kan zien... dan mag je toch te twijfels hebben bij een Hulseboszadel. Trouwens het is me ook een keer opgevallen dat er maar weinig verschil zit tussen de Rossner zadels en een Hulsebos. Ik had al eens gehoord dat Hulsebos complete zadels importeerd en deze ombouwd tot Hulsbossen en geloofde dat nooit...totdat ik een Rossner en Hulsebos naast elkaar zag liggen..........En dan ga je denken...

Zelf heb ik een zadelmaker Kootstra in Groningen. Een zeerzeerzeer ervaren man geeft levenslange garantie op je zadel en controleerd jaarlijks je zadel, mocht die weer aangepast worden dat ook gratis doet.