Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roxatte schreef:dus als ik goed begrijp, zou ik westernmaat 16 inch moeten nemen, heb nu 17 inch. (merrieveulen, hele leuke foto's in je profiel!)
Waratje schreef:Welk zadel lekkerder zit is voor een buitenstaander niet te zeggen. Het moet voor jou en je paard comfortabel zijn, meer niet. Wat de één geweldig vindt, vindt de volgende een ramp, dus je zult echt gewoon zelf moeten uitproberen. Er is ondertussen heel veel variatie aan zadels, maar denk voor lekkere buitenritjes ook aan de endurance-hoek.
Westernzadels kunnen heel comfortabel zijn, maar ook heel oncomfortabel. Verder moet je bij westernzadels goed opletten dat het zadel met pad niet te lang is voor de rug van je paard, komt erg veel voor, helaas.
Ook bij engelse zadels is veel variatie, dus als jij niet lekker zit op dit vzh zadeltje, probeer ook eens andere vzh zadels, misschien dat een ander merk of model je wel past.
Verder heb je nog allerlei fijne zadels die je met name bij de "serieuze buitenrijders" ziet, zoals bijvoorbeeld Podium/ROC, Oakfield, Equestor enz. Maar ook daar geldt dat over smaak niet valt te twisten
Roxatte schreef:dus als ik goed begrijp, zou ik westernmaat 16 inch moeten nemen, heb nu 17 inch. (merrieveulen, hele leuke foto's van Max en Flicka!)
Roxatte schreef:En wat is dan het verschil tussen een western- en een stockzadel ? Zoals je wel zult merken ben ik helemaal leek op dit gebied. Heb wel wat plaatjes van stockzadels gezien en vind ze erg mooi.