Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Manowar schreef:Ik vraag me af waarom jullie het systeem allemaal willen laten plaatsen wanneer het veel goedkoper is gewoon het zadel te kopen. Let er wel op dat de oudere zadel maar twee luchtkamers hebben ipv vier, die niet met de contralaterale zijde commniceren. De nieuwere versies zijn dus beter!
Manowar schreef:
Ik vraag me af waarom jullie het systeem allemaal willen laten plaatsen wanneer het veel goedkoper is gewoon het zadel te kopen. Let er wel op dat de oudere zadel maar twee luchtkamers hebben ipv vier, die niet met de contralaterale zijde commniceren. De nieuwere versies zijn dus beter!
hafgirl15 schreef:wat is het flair-system? en wat is het anders dan het cair-system ( dta heb ik namelijk )
unamie schreef:er is geen nieuw dressuurzadel meer te vinden zonder 'slag" in de boom oftewel zonder diepe zit
en die wil ik absoluut niet
een diepe zit is funest voor de paardenrug,
cornelie schreef:unamie schreef:er is geen nieuw dressuurzadel meer te vinden zonder 'slag" in de boom oftewel zonder diepe zit
en die wil ik absoluut niet
een diepe zit is funest voor de paardenrug,
Ze zijn nog best te vinden hoor. Ik rijd nu met een barnsby dressuurzadel met flair. En op advies van van triest met inderdaad vooral géén diepe zit. Laatst heb ik een stubben maestoso gezien die losgesneden was, dan kan je goed zien hoe zo'n diepe zit er eigenlijk uit ziet van binnen en waarom dat ook problemen gaat geven.
Skipper schreef:Wat is er dan precies slecht aan diepe zit voor paarden rug? Antwoord mag evt per pb als dit teveel off-topic is.
Skipper schreef:Wat is er dan precies slecht aan diepe zit voor paarden rug? Antwoord mag evt per pb als dit teveel off-topic is.
Kan je evt dus ook een zadel uitproberen of je het bevalt harnessmaker?
Jodievanmij schreef:Ik heb vandaag een barnsby zadel op flair gezien. En wat voelt dat fijn zeg.. Snap best dat wanneer zn zadel goed op je paard ligt je paard er lekker onder bewegen kan..
Vonnie84 schreef:Even een post om het topic niet uit het oog te verliezen.
Ik heb zelf 5 minuten met een flair zadel gereden, dus ik kan er niet erg veel over zeggen.
Mocht ik een financiele meevaller hebben, dan ga ik toch ernstig overwegen om flair in m'n zadel te laten maken.