Wie rijdt er allemaal met een stubben dressuurzadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Wie rijdt er allemaal met een stubben dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 09:46

Bekend probleem, vond het in het begin zo zonde van het zadel. Maar ik heb nu zoiets van, het zadel wordt gebruikt. Als ik er geen krassen/beschadigingen op wil hebben dan moet ik het in de kast laten hangen Haha!

Ik smeer die plekken altijd in met Hamanol, dit kreeg ik als advies van de zadelmaker Knipoog

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 09:58

Ik heb voor mijn dressuur zadel een Imperial riding Sierra maar dit is slechts een tijdelijk zadel wat ik leen want ik krijg een Ainsley zadel.. ik heb voor het springen wel een stubben zadel. en ook nog een kieffer voor dressuur maar dan is de stubben toch wel de beste hoor is echt al jaren oud en ziet er nog steeds perfect uit alleen wat kleur eraf.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:02

Imperial Riding Sierra hebben wij ook gehad, was mijn zadelmaker niet echt over te spreken Bloos

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:24

Hoi,

Allemaal Stubben fans hier. IK heb een vraagje over stubbenzadels......

Hebben ze ook dressuurzadels met een teruggesneden boom ? En tot welke boommaat gaan de stubbenzadels ?

Groetjes,

Maris

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:28

Ja ikke, ik heb een maostro (?) de luxe.
Heb ik nu net een maand en ik ben er echt super blij mee. Het zit heerlijk.

Achterop dat merkje ....lekker patserig, maar toch lekker op poetsen.
Pling

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:59

Vind je dat merkje patserig? Verward Vind er niks patserig aan eigenlijk Bloos Het merkje poetsen doe ik ook niet, sterker nog in die 4 jaar dat ik dat zadel nu heb ik het nog nooit gepoetst Haha!

Maris: Geen idee! Je kunt me een pb sturen voor het telefoonnummer van mijn zadelmaker. Hij kan je precies vertellen hoe of wat Knipoog

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 00:46

Wij hebben zelfs stubbens op paarden met een hoge schoft gehad. Je moet gewoon zorgen dat je dan de juiste boommaat neemt. Of je paard moet een hoge schoft + hollge rug ofzo hebben maar een stubben past op bijna ieder paard wel. Mits je de juiste boommaat etc.. hebt. Stubben kan je in elke gewenste boommaat wel krijgen hoor. Tenminste de winkel hier levert ze gewoon in de boom die jij wil Hij heeft er altijd een paar op voorraad en als die voorraad op is moet hij ze weer bij stubben bestellen en worden ze gewoon weer nieuw voor hem gemaakt. Dus neem aan dat ze zo breed gemaakt kunnen worden als jij wilt. Kost misschien wel meer.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:35

Maris schreef:
Hoi,

Allemaal Stubben fans hier. IK heb een vraagje over stubbenzadels......

Hebben ze ook dressuurzadels met een teruggesneden boom ? En tot welke boommaat gaan de stubbenzadels ?

Groetjes,

Maris

Ik heb zelf nog nooit een Stubben dressuurzadel gezien met terugesnedenboom. Lachen

@tomcat701; dat merkplaatje vind ik inderdaad ook wat patserig. Ik heb er geen een. Huilen grapje, maakt me niet zo veel uit

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:46

grappig dat deze topic er nu is! dit weekend waren bij Vrieling ruitersport in Apeldoorn namelijk Meneer Stübben zelf en een vriend van hem daar om hun zadels te promoten. Hij heeft toen gekeken naar welke zadels het beste bij mij bouw pasten. Ik heb een normaal slank postuur alleen wat lange bovenbenen. Majestuoso was geen oplossing voor mij. Me knieen kwamen dan wat in de knel lol! Tristan DL was het best passende dressuur zadel. grappig want ik rij zelf regelmatig op een stubben tristan die mij heel goed bevalt, leuk dus dat hij dat ook aanraadde!

Ook een beste man die meneer Stübben. Denk dat ik voor me eigen paardje er ook maar eens een aan moet schaffen, ook maar eens diep in de buidel gaan tasten.

En ja ze kunnen passend worden gemaakt op elk paard. Dus ook paarden met een hoge schoft. Heb er speciaal naar gevraagd omdat ik een arabier heb met veel schoft en een holle rug.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:54

Jodievanmij schreef:
Wij hebben zelfs stubbens op paarden met een hoge schoft gehad. Je moet gewoon zorgen dat je dan de juiste boommaat neemt. Of je paard moet een hoge schoft + hollge rug ofzo hebben maar een stubben past op bijna ieder paard wel. Mits je de juiste boommaat etc.. hebt. Stubben kan je in elke gewenste boommaat wel krijgen hoor. Tenminste de winkel hier levert ze gewoon in de boom die jij wil Hij heeft er altijd een paar op voorraad en als die voorraad op is moet hij ze weer bij stubben bestellen en worden ze gewoon weer nieuw voor hem gemaakt. Dus neem aan dat ze zo breed gemaakt kunnen worden als jij wilt. Kost misschien wel meer.

Mijn huidige zadel paste vroeger altijd bij de schoft. MAAR was wel veel te smal ! Daarom boommaat veranderd van 31 naar 33 alleen ligt het zadel nu te dicht op de schoft ( en dat terwijl mijn paard al mega in bespiering is bijgekomen inmiddels ).
Volgens zadelmaker heb ik een super goed passend zadel voor mijn paard, alleen had ik een teruggesneden kamer moeten hebben ......

Ik had tevens begrepen dat veel zadelmerken maar tot 32 boommaat gaan, en ik heb dus een 33 nodig. Vandaar mijn vraag voor Stubben zadels. Alleen als ze geen teruggesneden kamer hebben houdt het dus op Huilen

Groetjes,

Maris

Saar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:55

ik heb 2 de stübben benni's harmony (ijslanderzadel)
ben er heel erg tevreden mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:14

Ik heb een stubben dressuur zadel. het bevalt me prima. type oid zijn onbekent. zadel is dan ook al best oud. binnenkort hopelijk een nieuwe stubben dressuur voor mij Haha!