Klein meisje op hengst laten rijden met touwtjes of elastiek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodievanmij

Re: Klein meisje op hengst laten rijden met touwtjes of elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:57

Heeel simpel.. Gewoon longeerlijn er aan..Mocht hij een loopje willen nemen of wt dan ook dan heb jij hem nog altijd vast.. Zo kunnen ze goed aan elkaar wennen . Ze kan hem toch zelf sturen etc. maar mocht je ingreep nodig zijn dan heb je hem wel meteen vast.. Succes..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:42

eens met Jodievanmij. longe eraan, cap op, evt. bodyprotector aan.
je nichtje kan wel al rijden neem ik dan aan, en je hengst is op zich braaf. zo niet: dan niet doen, simpel zat.
als ze al netjes rijdt, en met slof overweg kan, KAN dat een oplossing zijn. mijn paard was vroeger buiten nogal bijdehand, en dan had ik er voor nood een slof aan. veiliger idee, zowel voor mijzelf als de omgeving. maar dan moet je dus wel weten hoe je met zo'n ding omgaat.
succes, hoop dat alles goed uitpakt voor jullie!

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 20:53

- Hoe oud is je paard? 6
- Hoe is je paard om te rijden? Hij is opzich wel braaf maar af en to zo als elk paard heeft hij kuurtjes en niet erger omdat hij ee hengst is..
- Is hij dominant/sterk? Hij is wel sterk maar hij luistert wel goed naar je stem als je ho zegt gaat hij gelijk in stap..
- Heeft ze er al eerder contact mee gehad (erop/ernaast)? Nee ze komen een dagje en dan gaan natuurlijk eerst goed kennis maken enzo en dan ga ik er voor nog even op rijden en daarna gaat zij er nog eventjes op en dan leuke dingentjes doen...
- Hou oud is je nichtje? 9
- Hoe lang rijdt je nichtje? geen idee.. Ik weet wel dat het nu heel erg goed gaat ook in de galop dan lijkt het me dat ze goed genoeg kan draven enz
- Wat voor ervaring heeft ze met moeilijke paarden/hengsten? Hengsten waarschijnlijk niet en moeilijke paarden weet ik niet.. Dit is de eerste keer da ik haar ga zien wegens omstandig heden.
- Hoe rij je hem zelf? Ik rijd hem heel erg relaxt gewoon af en toe met lange teugels en omdat ik er al rekening mee had gehouden dat zij mis niet de teugels strak kon houden ofzo.. Maar me andere nichtje heeft er ook al op gezeten en die kan helemaal niet rijden en hij was daar bij super braaf.. Alleen dat was in de stap..

Maar ik denk niet dat er wat fout gaat als ik hem heb voorgereden en dan gewoon alleen een beetje leuke dingen ga doen met haar in draf en stap en als ze het eng vindd dat ik er naast ga lopen.. Maarja ik doe dat wel en beetje longeren want ik ga niet die hele bak rond renne Lachen Want mensen hebben allemaal andere dingen zoals met slof enzo ik heb geen slof en ik weet ook niet hoe die om moet en hoe strak enz.. Dan doe ik het fout en dan is het vervelend voor hem en dat wil ik niet..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:59

nou, da's fijn om te lezen! Lachen
dan laat je d'r toch gewoon aan de longe stappen een een beetje draven? dan weet jij dat het safe blijft, en heeft zij de dag van d'r leven, want gereden op jouw hengst!
veel plezier samen!