Wat onder aansnoerneusriem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:24

Urielle bij mijn paard heb ik dat ook pas voor het eerst mee gemaakt. Maar die kon je ook niet met gewone sporen rijden omdat je zo door zn velletje heen prikt en nee dat komt niet door mijn rijden want bij andere paarden heb ik dat ook niet. En hij heeft altijd zn hoofd onder de wondjes als hij 1 keer zn hoofd ergens tegen stootte had hij al een lap vel er af liggen. En aan het kwaliteit leer kan het ook niet liggen want heb idd goede spullen en zweet is het ook niet want spons altijd na het rijden het hoofd af. Er zijn gewoon paarden die een gevoelig huidje hebben

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:30

Urielle schreef:
Pascha schreef:
nee, hoor. Heb een duur onderlegd BR hoofdstel, en mijn paard is heel schoon. Maar met een engels volbloed, met een super dun vel ( heeft zomers ook bijna geen haar op het hoofd) heb je wat eerder schuurplekjes dan met een kwpn-er met dik vel.

Ik geloof je wel hoor
maar ik vind het wel apart dat ik bij al die paarden nog nooit schuurplekken heb gehad, en daar zaten heel wat Engels volbloeds tussen, geschoren en al

TJa, de ene volbloed is de andere niet.

Nathalie84

Re: Wat onder aansnoerneusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:09

Ik heb een aansnoerneusriem, heb dat ding onder de kin eraf gehaald en bij een hypoketen een gewatteerde onderlegger gekocht. Hij is van badstof, zacht en 1-2 cm dik. Mijn paard loopt er gewoon lekkerder mee en het is zachter voor het paard. Ze zijn er in het wit en zwart. Eerst had ik gewoon een stuk vilt, maar deze zijn toch fijner.

het is heel persoonlijk denk ik ook voor een paard waar hij schuurplekjes van krijgt.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:08

Ik gebruik al heel lang dingen onder de neusriem. Het lijkt mij fijner voor het paard, ik vind dat kinbeschermertje wat eraan zit nou niet bepaald lekker zacht. Dat sloop ik er ook als eerste af.
Voorheen gebruikte ik gewoon een onderlapje van vilt, die je ook onder bandages gebruikt. Maar tegenwoordig kan je voor een paar euro een badstoffen onderlegger kopen in de ruitersportwinkel, zelfs in verschillende kleuren (ik heb een bruine voor mijn bruine hoofdstel)

Lin4LifeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:31

Je hebt ook van die gel-dingetjes voor de kinketting. Bij sommige hoofdstellen passen deze ook opde aansnoerneusriem.
Dit zorgt ervoor dat het paard geen wondjes krijgt of drukplekjes, wordt vaak gedaan bij paarden die oner hun kin/kaak daar nogal gevoelig voor zijn

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:12

Ik heb altijd bij mijn stang en trens hoofdstel een kinbeschermbontje daar onder zitten gewoon zon witte die kun je gewoon kopen bij de ruiterpsport zaak..

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:39

Heb je ook van die beschermers die je aan de voorkant onder je neusriem kunt doen. Mijn paard heeft namelijk alleen in de zomer plekjes bij zijn neus- en sperriem. Heb donderdag zonder sperriem gereden, alleen door zich druk te maken gooide hij zijn tong over het bit-> gevolg lichte paniek aan zijn kant. Ik vind het vervelend dat hij die plekjes heeft. Ik weet alleen niet goed wat ik ermee aan moet. Ik rijd namelijk ook wedstrijden, dus wie weet wat eronder kan?????

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:50

Ik blijf het bijzonder vinden, hoor. Als je gewoon 2 vingers ertussen kunt hebben, hoe kan de neusriem dan schuurplekken veroorzaken? Er staat dan toch helemaal geen druk op en er wordt niet aan getrokken.
Als je een hannoveraanse neusriem hebt, hoor je niemand over schuurplekken. Of zou dat soms komen doordat die oha wel los genoeg gelaten worden Schijnheilig

En als die neusriem dan echt schuurplekken veroorzaakt, waarom laat je hem dan niet gewoon helemaal weg? (een tong over het bit kan je echt niet voorkomen met een neusriem hoor, ik hoop tenminste niet dat je het woord aansnoerneusriem te letterlijk neemt). Dat moet je anders oplossen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:53

@ Beantsje: Ik heb GEEN aansnoerneusriem, gewoon een gecombineerde. Bij mij kunnen er ook 2 vingers tussen en toch heeft hij het ALLEEN in de ZOMER kapot/geirriteerd. Ik vind dit erg vervelend en vraag gewoon om advies. Niet om hoe een neusriem om moet. Ik snap jouw reactie wel maar dat is dus bij mij niet van toespassing. Ik wil gewoon weten wat de mogelijkheden zijn om eronder te doen. Ik vind zo'n lamsvellenbontje zo'n onbenullig ding....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:57

Egnie: heb je al eens aan aansoenr geprobeerd?
ik vind bij gecombineerde dat die gesp zo tegen de huid zi, bij een aansnoer is dit veel fijner verwerkt...

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:18

egnie schreef:
@ Beantsje: Ik heb GEEN aansnoerneusriem, gewoon een gecombineerde. Bij mij kunnen er ook 2 vingers tussen en toch heeft hij het ALLEEN in de ZOMER kapot/geirriteerd. Ik vind dit erg vervelend en vraag gewoon om advies. Niet om hoe een neusriem om moet. Ik snap jouw reactie wel maar dat is dus bij mij niet van toespassing. Ik wil gewoon weten wat de mogelijkheden zijn om eronder te doen. Ik vind zo'n lamsvellenbontje zo'n onbenullig ding....

dat heeft mijn paard ook, maar dan vooral bij de singel en een lamsvellen bontje helpt echt heel goed, neemt veel vocht op en ademt. Ik vindhet echt ideaal. Wellicht is lamsvel toch het proberen waard.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:39

Nou ik heb ook al een aansnoerriem gehad. Juist door die plekjes een normale geprobeerd, maar nog steeds en alleen in de zomer... De plekjes zitten dus aan de voorzijde.... Mag je trouwens om wedstrijden rijden met een bontje aan de voorzijde van je neusriem???? Als dat zo is ga ik dat proberen....

Lin4LifeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:49

net als dat er mensen met een gevoelige huid zijn zijn er ook paarden met ene gevoelige huid. Dit heeft dus helemala niks te maken met hoe strak je neusriem zit.
Door het rijden kan dit iets gaan schuren,(omdat er 2 vingers tussen kunnen kan die dus ook een beetje schuiven)
En als paarden daar gevoelig voor zijn kunnen ze er hele nare plekjes aan overhouden.

marlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:53

Ik heb een paard met een hele dunne huid en die had ook last van wondjes. Ik heb nu gewoon een zwarte washand gekocht en die dubbelgestikt en die doe ik er steeds onder.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:45

Mijn paard heeft ook een zeer gevoelige huid, vooral in de zomer. Mijn hoofdstellen zitten absoluut goed, niet te strak of te los en dan is het nog uitkijken. Iedere dag het zweet eraf sponsen en het geurd nog...

Ik heb bij mijn ene hoofdstel het kussen onder gelaten wat er aan hoort bij de koop. Die is breed goed, maar onder mijn andere hoofdstel zat maar een heel smal kussentje. Die heb ik eraf gehaald en ik heb er een alfa-gel padje ondergedaan. Die zijn eigenlijk voor kinkettingen, maar dit past ook prima.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:25

Ik heb er een stukje vilt onder met een gelpadje!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:50

egnie schreef:

No offence, maar mijn advies zou zijn: haal het ding er gewoon af. Probleem opgelost! *LOL*

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 03:23

Dat is voor een gevoelige huid en om de druk te verdelen.
Torro heeft nu een bultje op de plek van zn neusriem, omdat ik er gisteren niet mee heb gereden.

Ik knip gewoon een stuk van een oude onderlap af. (je weet wel, zulke onderlappen met soort spons stof ertussen)

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:32

Mijn pony heeft ook de hele neus kaal geschuurd terwijl de neus en sperriem gewoon los zitten, ook aan de zijkant van het hoofd (waar de bakstukken zitten), Dus het ligt niet aan de neusriem, ook niet aan kwaliteit leer want van een ander slechter hoofdstel heeft ze het niet. Heb nu overal doekjes tussen en op wedstrijd alleen om de sperriem en onder de kaak.