Wie heeft er ervaring met een myler bit ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: Wie heeft er ervaring met een myler bit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:18

Libiris schreef:
ik wil gaan afwisselen met het bit omdat ik een myler koop met sleuven in de ringen en met dat bit mag je dus geen wedstrijden rijden, mocht het straks inderdaad zo goed gaan met dat bit, dan denk ik dat ik weer de kriebels krijg omte gaan starten en dat moet met een ander bit.......
En verder heb ik ook een ander meisje op mijn paard rijden met wat minder ervaring en stel dat mijn paard en door verkeerd gebruik er ook fel op gaat reageren....ik zou niet willen dat mijn bijrijdster iets overkomt......

Maar voorlopighouden we het hier maar eerst op...als het goed is krijg ik het bit morgen, laat het verder wel weer even weten als ik er weer een tijdje mee rijd.

Dan koop je toch een Myler zonder sleuven? Dan mag je er ook mee starten.
En ik zou niet weten waarom een minder ervaren ruiter niet met een Myler zou kunnen rijden.
Een Myler is vooralsnog zachter en vriendelijker dan een 'gewoon'bit...dus ze kan er weinig aan fout doen.

no offence, maar je maakt het een beetje moeilijker dan het is. Knipoog

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 22:44

Niet dat ik het moeilijker maak dan het is....maar ik heb het bit al besteld met de gleuven, waardoor je dus wel een hefboomeffect krijgt. Mijn paard wil nog wel eens met teveel druk omhoog gaan...
Ik had inderdaad zonder kunnen kopen, maar ik vond dit meteen een goed bit waar ze heel goed opreageerde dus vandaar dat ik deze ook kocht. Maar we kijken het gewoon aan, als het goed is heb ik hem morgen...

Het grappige is juist , nu ik er overal een beetje over lees op internet, dat de meningen zeer verdeeld zijn over dat vriendelijker en zachter.....

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:01

ja je hebt altijd lovers en haters..
de haters zijn meestal de mensen die er geen ervaring mee hebben, en afgaan op het uiterlijk en spookverhalen van andere mensen.

Ik heb nog nooit iemand met een myler negatief over het bit horen praten.
(oke, wel eens dat een enkel paard er minder goed op reageerde, maar dat is meer een uitzondering dan een regel).

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:06

Ik heb even mijn post op "Western" (ook een Myler topic) gekopieerd en hier neergezet.

Afgelopen donderdag heb ik, onder enige protest, mijn Myler bit omgezet naar het hoofdstel van mijn dochters paard. Zij rijdt engels, dressuur en springen op B-niveau. Ze heeft heel veel moeite haar paard nageeflijk te krijgen hoewel ze wel vooruit gaat.
Precies vanaf donderdag in de springles ging het ineens een heel stuk makkelijker!!! Vandaag stond voor het eerst niet op haar protocol "tegen de hand'' en had ze een 7 voor rechtgericht en nageeflijkheid.
Ik zat al een poosje tegen haar aan te praten een ander bit te proberen, zelf vind ik de engelse bitten zo raar dik.... ook die met tussenstukjes. Maar omdat het een western bit is (of gewoon zo bekend staat) wou ze dit maar steeds niet. Zelf heb ik ook soms ook grotere verandering gezien bij gebruik van een ander bit en zeker de Myler is erg vriendelijk voor de mond.
Kind is erg blij en kan nu weer verder werken aan ontspanning!!!!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:41

Gaaf! Haha! (meer hoef ik niet te zeggen)

Plien_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 16:43

Libiris, mij is bij de paardenwinkel vertel dat je een bit met sleuven ook gewoon kan gebruiken. Dus je doet je teugels niet door de sleuf, maar gewoon net als bij een ander bit. Dan heb je ook geen hefboomwerking en dan mag het wel !! Mischien een optie voor de wedstrijden ? Want dan mag het wel !! Succes met het bit. Laat je weten hoe het gaat ?

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:43

Libiris schreef:
Ik ga dit topic even volgen, heb al zoveel goede reacties gehoord over dit bit. Een meisje bij ons op stal heeft ook dit bit, fase nr 1 het schijnt dat je meerdere fases hebt....Haar paard is ontzettend ontspannen gaan lopen, zij wisselt dit bit wel af met een gewoon bitje. Verder rijdt zij ook geen wedstrijden, want het schijnt dat je er niet mee mag rijden, maar ook daarover zijn de meningen verschillend.....

Volgens mij mag je er wel wedstrijd mee rijden, bijna op iedere bladzijde in het nieuwe proevenboekje staat reclame voor het myler bit.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:46

op enkele uitzonderingen na mag je met alle snaffle modellen starten.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:36

stom!!! dat ik er niet bij stil sta om inderdaad de teugels dan niet door de sleuven te doen, inderdaad een optie!! beadankt

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:37

Nou ik heb nu een tijdje een mylerbit.....en hoe goed ze er de eerste keer op liep, dat is helaas niet meer gebeurd...kijk het nog even aan en anders ga ik weer over op mijn ander bitje.....

Morgen ga ik de teugels ook maar niet door de sleuven doen, kijken of dat nog uitmaakt......

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:45

hey wat raar! mijn paard reageerd nog steeds even goed als in de eerste week...