Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Monday schreef:Die review van de dressuurruiter
Citaat:Have had him for 7 years, and struggled every inch of the way, going from one soft double jointed snaffle type of bit to another .... Although he improved quite a lot over the years, he hated all those bits, hated being ridden, and hated me when we rode!
en toen...Citaat:So now, after 2+ weeks of riding, and 2 dressage lessons with my instructor, I can truly report that my horse is really different.
Wow, na 2 dresuurlessen al succes, nou dat is wat je noemt besparen. Zitten wij daarvoor wekelijks te lessen...
Het lijkt me echt helemaal niets, zeker niet met dat neustouwtje, misschien als je echt goed kunt rijden en weet wat je doet, maar de gemiddelde beginner verkloot zijn paard er denk ik meer mee dan dat ie er beter van wordt.
gomir schreef:Is een prima bit voor sommige paarden, in het Z en ZZ springen zie je het nog weleens voorbij komen
Sommige dieren lopen hier net wat fijner op dan op een pelham oid.
Bitch schreef:dus dan ervaren ze het toch niet helemaal als 'prettig'......?
Goudvarken schreef:het enige nadeel is, en dta hoor ik van meer mensen die hem gebruiken, dat het 2 a 3x fijn werkt, en er dan zat paarden zijn die er totaal niet meer op lopen.
gomir schreef:
Bitch: er is geen een bit dat door alle paarden als prettig ervaren wordt
Ramsesje schreef:pfff wat een visie... probleem met je paard... nieuw bit :s
nimmedor schreef:iedereen die een beetje kan sturen en gevoel heeft voor paardrijden kan t oplossen met een gewoon trensje....vind ik teminste.