stef schreef:tja maar als setje zie ik persoonlijk dan liever een paard wat netjes in de bandages staat dan met strijklappen....
Wat aangehaald wordt ter bescherming snap ik natuurlijk. Nu is mijn paard niet de slimste (ze is en blijft tenslotte BlonT) maar ze heeft nooit wondjes op haar kogels. Nu vraag ik ook nauwelijks zijgangen, en als je een dergelijk nivo rijdt waar dar gevraagt wordt (en dan bedoel ik niet alleen wijken) kan ik het begrijpen, maar verder zie ik het nut nog steeds niet.
Voorkomen beter dan genezen is een goede stelling, maar gaat niet altijd op
Inderdaad voor zijgangen enz snap ik het ook.
Maar ik snap ook het principe dat voorkomen beter is dan genezen.
Ik vraag me alleen af of het strijken door het gebruik van strijklappen niet in de hand gewerkt kan worden?
Als ik 2x mijn hand stoot aan een tafel dan trek ik de volgende keer mijn hand (automatisch) op als ik er weer zo dicht langs loop. Maar als mijn hand goed ingepakt zit, dan boeit het me niet en knal ik er densoods nog een keer tegenaan. Zou dit ook niet zo kunnen zijn met 't paard?
Het kan heel goed zijn dat ik het totaal mis heb.
Natuurlijk is het een ander verhaal bij paarden die een bepaalde beenstand hebben en daardoor strijken.
Of bij jonge paarden die nog niet goed weten hoe ze de benen soms moeten plaatsen.
Maar toch vraag ik het me af of mijn theorie mogelijk zou kunnen zijn?
Bij 'slordigheid', laksigheid (of hoe je dat ook noemt).