Ainsley zadels.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:19

Ik heb ook wel eens op wat ainsleys gereden, maar ik ben er ook niet zo enthousiast over. Ik vind dat je echt in een houding wordt gedrukt, wat ik weer niet fijn vindt (maar een ander misschien wel helemaal niet )

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 22:39

Iedereen bedankt.. valt er alweer eentje af.

Pluutje

Re: Ainsley zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:17

Je gaat dus niet voor een Ainsley?

Ik denk toch echt dat je gewoon zelf allerlei zadels moet proberen! De keuze van een zadel is zo persoonlijk en bij Ainsley is het volgens mij nog sterker dat je hem of heel fijn vindt of helemaal niet.

Zelf heb ik een Ainsley (helaas al meer dan een jaar niet gebruikt wegens gebrek aan een paard om hem op te leggen ). Maar ik vind hem dus echt heeeeel fijn! Ik vind Stübben bijvoorbeeld niets, Kieffer al helemaal niet! KN ook niet zo.... Ik heb trouwens ook wel eens gehad dat ik op een andere Ainsley zat maar die eigenlijk niet zo fijn vond.

Kortom: ik denk dat het gewoon erg belangrijk is om veel uit te proberen en dan te kijken wat voor jou en je paard het fijnste zit/ligt!

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:52

Ik denk ook dat je geen zadels kan uitsluiten alvorens ze uit te testen. Wie weet past het zadel perfect op jouw paard en zit je er nog eens graag in. Tja, snel gekozen dan he.

Ik heb dus ook een Ainsley en dat was het enige merk dat op mijn paard paste + nog eens super zat. Terwijl ik ook slechte ervaringen daarover gehoord had. Maar de pasvorm gaat voor de 'verhalen' .

Jytte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:30

ik vind een ainsley dus echt geweldig. zit super! en ligt fijn op de paarden, maar het is gewoon heel persoonlijk..

plopperd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 00:45

PriscaZ schreef:
Ik had een Ainsley. Pastte niet goed meer op mijn paard en toen heb ik hem verkocht. (afgelopen oktober)

Ik dacht altijd dat dat heel lekker reed, maar toen ik zadels ging passen, merkte ik pas hoeveel beter andere merken zitten.

Verder krijgt bijna iedereen die ik ken en er een heeft de opmerking dat hij/zij voorover zit. Ik en een paar stalgenoten hebben nu nieuwe zadels, allemaal andere merken en nu zitten we veel rechter.

Verder wordt Ainsley best afgeraden omdat het kanaal tussen de kussens erg smal is en paarden daar makkelijk pijn aan hun rug van kunnen krijgen.

Kortom voor mij geen Ainsley meer.

Ditzelfde geldt voor mij ook. Paard liep kreupel door het zadel, omdat het niet meer goed paste. Vond het altijd een heel prettig zadel, maar toen ik een nieuw zadel zocht ben ik langs vele zaken geweest, en overal kreeg ik te horen dat Ainsley uit is, en veel winkels stoppen met het verkopen van het zadel. De inruilwaarde is erg laag. Maar elke paardenrug is anders, misschien past het op jou paard prima! De zit vond ik wel fijn.
Ik ben nu overgestapt op de euroriding luxor. Vele beter voor de paardenrug door de grote ruimte tussen de kussens waardoor de hele rugwervel vrijligt. Ik ben er erg over te spreken.

succes!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:27

heb ook wel eens met een ainsley vanguard gereden, maar vind het niet geweldig. Ik heb de behoefte aan hele ''dikke'' kniewrongen, en dan heeft dat zadel niet...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:59

Ik rij niet graag op Ainsley. Ik vind Ainsley vooral passen bij ruiters met lange benen en aangezien ik klein ben met redelijk korte benen zit dat niet echt lekker.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:57

Hmm dat is toch een kwestie van eigen smaak, want ik ben ook klein met korte benen en zit wel makkelijk in een Ainsley.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:01

fijne zadels.
ik wil ook een ainsley. zag toevallig vandaag een bij divoza liggen, en kon het niet laten even erop te gaan zitten Bloos

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:55

magic_lover schreef:
fijne zadels.
ik wil ook een ainsley. zag toevallig vandaag een bij divoza liggen, en kon het niet laten even erop te gaan zitten Bloos

Hihi, zo ben ik ook verliefd geworden Haha! Was ook bij Divoza, had wel het plan om voor een zadel te kijken. Ging op "mijn" ainsley zitten en wilde hem echt meteen hebben Haha!

Ik heb overigens wel lange benen, maar ken ook iemand die korte benen heeft en ook een Ainsley heeft.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:26

Ja ik heb ook lange benen, je word wel in een houding gedreven maar niet zo overdreven als bij de rossner die ik nu heb...

er lag een zowat splinternieuwe bij divoza.. is dat ik geen geld heb en me oude nog niet verkocht anders wou ik hem ook meteen mee Bloos

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:44

Ik heb ook een Ainsley, en lange benen. Ligt goed op mijn paard met hoge schoft. Verhalen over dat Ainsley "uit" zou zijn dat is natuurlijk onzin, als een zadel fijn zit en goed op je paard ligt doet het er niet toe of het uit of in in.
Ainsley heeft een redelijk diepe zit en zet je daarma misschien in een houding (maar heeeel veel dressuurzadels hebben zo'n diepe zit) maar geeft verder bij je benen wel veel minder steun (en duwt dus niet in een houding) omdat er niet zulke dikke wrongen opzitten.
Verder vind ik een zadel een rotzadel noemen zonder het te onderbouwen niet zo handig voor de TS. Het kan ook zijn dat een zadel bv gewoon te klein is bij de zitting waardoor je volledig in een verkeerde houding wordt gezet. Of dat het paard waar je op hebt gereden met een Ainsley moeilijker zat. Om het dan meteen rotzadels te noemen..
Ik moet denk dat als ik nu zou een nieuw zadel zou kiezen ik misschien qua zit voor een Passier Grand Gilbert extra zou gaan. Maar die is dan ook meteen errug duur.
Verder best ik best tevreden over mijn Ainsley, zit lekker, is na 10 jaar nog steeds best mooi om te zien. Vind het een goede prijs-kwaliteit verhouding.