Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charos schreef:Eline_ schreef:Ik rijd altijd met peesbeschermers.
alleen op stal en in de wei JUIST niet..
met rollen kunnen peesbeschermers erg slecht zijn.
en als je altijd een eeuwig maar peesbeschermers omdoet, worden op den duur zijn pezen ook zwakker, als je dan een keer zonder rijd, heb je veel meer kans dat je paard een blessure op loopt.
Absoluut niet waar, peesbeschermers geven pezen geen steun.
Het zou ook mijn keuze niet zijn om ze in de wei om te doen.
MyFee schreef:oké, even voor de duidelijkheid (omdat niemand het begrijpt) : Fee staat één uur in de wei, omdat we een proffesioneel trainingsschema hebben..het is dus niet zomaar een paard..en ik moet heel erg voorzichtig op dr zijn.. dus
Urielle schreef:MyFee schreef:oké, even voor de duidelijkheid (omdat niemand het begrijpt) : Fee staat één uur in de wei, omdat we een proffesioneel trainingsschema hebben..het is dus niet zomaar een paard..en ik moet heel erg voorzichtig op dr zijn.. dus
Aha, en verder heeft iedereen op Bokt natuurlijk maar simpele boerenknollen![]()
Urielle schreef:MyFee schreef:oké, even voor de duidelijkheid (omdat niemand het begrijpt) : Fee staat één uur in de wei, omdat we een proffesioneel trainingsschema hebben..het is dus niet zomaar een paard..en ik moet heel erg voorzichtig op dr zijn.. dus
Aha, en verder heeft iedereen op Bokt natuurlijk maar simpele boerenknollen![]()
Lotte1990 schreef:Ik gebruik ze alleen met longeren en als ik in de buitenbak rij, ivm met uitstekende planken en een tegen het hek plakkend paard
Als ik in de binnenbak of op de wei rijd eigenlijk nooit.
Owja als ik hem loslaat ook, omdat ie dan soms ontzettend rare sprongen maakt.
MyFee schreef:vertel maar eens, wat houdt proffessioneel dan in? In je onderschrift staat L+4, sorry maar als dat het hoogste is wat je rijdt, dat kun je toch moeilijk proffessioneel noemen? (Geen aanval he, jij geeft aan dat anderen niet weten wat proffessioneel is, ik zeg gewoon dat dat voor mij niet L+4 iswacht even..volgensmij weten er een paar niet wat professioneel inhoudmaarjah..doet er niet toe!! één uur per dag in de wei, is lang genoeg als je elke dag traint..dus
en wat denk je, dat Salinero de wei in komt? Welnee! Om blessures te voorkomen! Op de havikerwaard gaat ook geen enkel paard de wei/paddock in..*wel de veulens natuurlijk* maarjah..en peesbeschermers voor 2 uur per dag (nog niet eens 2 uur achter elkaar) is echt niet lang, en daar komen zeker geen drukplekken van..*of broeierig gedoe* Wat ik wel doe soms, is voor de afwisseling met bandages rijden..
k ben gwoon super voorzichtig op mn paard..en ik wet dat er wel meer zijn
![]()
MyFee schreef:wacht even..volgensmij weten er een paar niet wat professioneel inhoud![]()