Enkel gebroken bit achterhaald?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Enkel gebroken bit achterhaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:55

astridastrid schreef:
Brr... heb een Myler-demonstratie meegemaakt, ik ga dus echt NOOIT meer rijden met een enkelgebroken bit. Ik geloof ook niet meer dat dit bit heus wel geschikt is voor een "bepaald" paard (met betrekking tot "elke paardenmond is anders").
Dus wat mijn mening betreft: 100% waar . Maar blijft een interessante discussie.

En ik rij mijn paard juist met een enkelgebroken bit.

Ik had voor mijn paard het allerduurste bit gekocht: de dubbelgebroken kk ultra in bustrensuitvoering (107 euro). De meeste paarden lopen goed of beter op een dubbelgebroken bit, dus een kk ultra is al snel een keuze. Voor een groen paard moet het zo zacht mogelijk zijn, dus de bustrens uitvoering, want deze zijn zo mooi zacht afgewerkt.
Maar mijn paard vindt het niets.
Nu rij ik haar op een hele dikke enkelgebroken watertrens van RVS en hier loopt ze veel beter op. Dit bit is lekker licht en bevalt dus heel goed.
Het is allemaal erg persoonlijk en verschilt per paard.

corinagirl

Re: Enkel gebroken bit achterhaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:00

Mijn paard rijd ik ook met een enkel gebroken bit. Nog nooit problemen mee gehad en hij loopt er prima op . Heb ook altijd al met dit bit met hem gereden.
Opzich wil ik wel eens een dubbel gebroken bit proberen. Ben wel benieuwd nu, na jullie reacties. Maar ik ga er niet gelijk 1 kopen. Even kijken of het bit van me vriendin bij hem past.