Ik heb een stuk of drie nylon halsters, gebruikt om Mush van de ene naar de andere wei te verhuizen. Om te poetsen heb ik een leren met haar naam op, en een nylon Scapa in bestelling. En dan heb ik nog mijn Arabisch showhalster uiteraard.
Voor beide een donkerbruin leren halster. Die gebruik eigelijk altijd. Dan heb ik nog een zwarte nylon, een rode nylon, en 3 zwarte leren (al wat ouder) als resreve.
Anky halster en een lederen halster, die zijn voor het mooie en voor het wandelen. Een HH Raspberry halster voor de heb. En 2 nylon halster voor in de padock.
Ik heb een paar van Nylon en nog een touwhalster, touwhalster vind ik vooral erg handig als je even snel voor de zekerheid een halster mee moet nemen, het past zo in je zak en het weegt niks
Chatelaine
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!
voor mijn verzorgpony's heb ik: 2 halsters bont onderlegt roze en blauw pony 4 veulenhalsters op 3 punten verstelbaar rood,wit,roze, lila 2 regenboog halsters veulen en pony mintgroen voor de shetten, wit pony, grijs met suede pony, donkerblauw pony, groen pony, bordeaux pony, roze wit onderlegt shet, lichtblauw shet, rood zwart onderlegt pony. Allemaal van nylon maar ik wil nog 4 wit leren halstertjes voor ze
ik heb een leren halster een nylon halster die verstelbaar is bij hals en neus(groot paard) een nylon halster waarbij de keelriem door die vastmaakring zit zodat er meer druk is achter de oren. veulenhalsters en wat halster waarbij de musketon stuk is die gebruik ik voor poetsen want die zijn toch al niet kapoter te maken. immer trekt namelijk op de meest rare plekken de halster stuk. gewoon midden tussen de bakstukken. (hij sloopt alles)
Ik heb 4 nylon halsters voor mn vz pony om te poetsen en wandelen enzo. 1 leren halster om te rijden (ze mag geen bit in). En nog wat oude weidehalsters.
Hmm, ik zit er over te denken om een goedkoop, simpel nylon halstertje te kopen voor de alledaagse dingen. Losgooien, Rondjagen, Poetsen, In de wei, op stal, ect. Want dat allemaal met haar dure Scapa-halster, vind ik net iets te mooi om 't daarvoor te gebruiken.. Wil 't mooi houden voor de meer bijzondere gelegenheden.
even kijken, een touwhalster voor het grondwerk en voor later voor het rijden (als hij de been en gewichtshulpen goed kent) een rood nylon halster met halstertouw dat ik bij mijn paard gekregen heb van de vorige eigenaar (inmiddels bijna gesneuveld, ligt dus ook in mijn kist als reserve) en een softweb halster van HH in donkerblauw met lichtblauwe softweb erover. Deze gebruik ik nu dagelijks samen met mijn leadrope (gebruik eigenlijk geen normaal halstertouw meer)
ik geloof dat mijn moeder helemaal weg is van een bepaald halster en dat waarschijnlijk ook gaat halen
Ik gebruik mijn leren halster om hem uit de wei te halen, op poetsplaats etc. In de wei heeft hij geen halster om, op stal ook niet, mocht hij op stal gaan (Alleen met onweer).