Hulsebos zadel gggrrrrrr

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Polaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:20

Ik kan ook niet anders zeggen dan dat ik goede ervaringen met HB heb! (Wb 4) dit is het eerste zadel dat goed op mijn pony ligt én waar ik goed op kan zitten!

Wat naar dat die mensen van HB zo lelijk doen!

unamie

Re: Hulsebos zadel gggrrrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:26

beetje moeilijk te zien omdat ie nat is
maar op deze foto zie je toch echt duidelijk een kuil bij de schoft (weggevallen schoftspieren)
maar het zou kunnen zijn dat ie die kuil (en) al had vóór het hulseboszadel
Afbeelding

Tal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:32

Ik stuur je ff een pb, Unamie.

biep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:23

PB Ilindra eens, die had volgens mij ook hele slechte ervaringen met Hulsebos.

Erg naar voor je in ieder geval, zeker omdat je voor die prijs toch wel wat kwaliteit mag verwachten!

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:39

In mijn post is een deel weggevallen helaas.
Ik merk dat er twee kampen zijn met ervaringen en vor zover ik wet ook twee personen die de zadels aanpassen en opmeten.
Twee verschilllende mensen met verschillende ervaring en kunde misschien.

Over mij zie ik op bokt ook alleen positieve opmerkingen maar geloof me bij mij zijn er ook zadels die nog steeds niet liggen zoals ik en de klant zou willen.
Unamie weet hier meer van bijvoorbeeld. Het is ook geen schande.
Het werk als zadelmaker is niet altijd makkelijk daar je te maken hebt met twee levende wezens die beide hun wensen en beperkingen hebben. Aaan ons de taak deze samen te krijgen en dat kan soms heel lastig en zelden onmogelijk zijn.

Het is makkelijk om Hulsebos hier ter discussie te stellen terwijl zij zelf niet op dit forum kijken waarschijnlijk.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 08:20

Ik geef je helemaal gelijk harnessmaker. Toch zijn mijn klachten zo gegrond dat mensen daar best van mogen horen. Al zijn beide factoren levende wezens die veranderen, een aangepast zadel hoord niet zo beroerd te liggen dat het paard niet meer loopt.

Ik heb gister serieus overwogen mijn oude stubben er weer op te liggen. Dat zadel was de reden dat ik naar Hulsebos ging, maar mijn gevoel zegt dat deze misschien nog wel beter en zeker rechter op mijn paard ligt. En ik schok van mijn gedachtte om dat te doen, dat mag toch niet mogelijk zijn?!!

Vanuit Hulsebos zeggen ze dat ze alles op alles stellen om het zadel passend te maken. Jan komt langs en met een leertje?? wordt gezorgd dat de boom niet meer zakt. Ik weet niet wat ze met de scheefheid gaan doen, maar dat zien we dan wel weer. Meer kan ik op moment ook niet verwachtten..

Het enige is dat ik baal na 1800 euro aan een zadel gespendeerd te hebben en het gevoel heb dat hij beroerder ligt dan het zadel waar ik mee begon..

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:13

Ik heb gelukkig zelf geen ervaring met HB. Zelf heb ik 2 Stubben zadels, aangepast door Kootstra. Wat ben ik blij dat ik via via vernomen heb dat er een goede zadelmaker in Groningen zat. Kootstra past mijn zadels keer op keer kosteloos aan dat noem ik pas service

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:51

Ja precies mistral.
Ga jij daar heen of haal je die man op? En wat kost dat normaal gesproken?

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:58

Je moet Kootstra altijd ophalen (dat is het enige "nadeel") Je kunt overigens ook met je paard naar hem toe maar dat vind ik in Groningen stad niet echt een aanrader Kosten weet ik niet omdat ik beide zadels bij hem vandaan heb, betaal hier dus niks extra voor! Je hebt zijn telefoonnummer, mocht je hem bellen laat het dan weten, hebben anderen er ook iets aan. Ik ga of vandaag of morgen mijn zadel halen, anders kan ik het ook altijd even vragen

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:39

Als je dat zou willen doen mistral94..

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 16:41

kosten aanpassen zadel die niet van hem is 250-350 euro.
Opvullen zadel niet van hem 100 euro..

aardige man

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:03

trisca schreef:

aardige man

En dan heb je nog 1 keer gratis navullen/aanpassen als nazorg.
Maar hij doet niet alle merken. Als hij het merk niet goed vindt, dan doet hij het niet. Je moet eerst je zadel laten zien voordat hij uberhaupt de opdracht aangaat of niet.

Nieuwe zadels kosten bij hem vanaf 1300 euro (Stubben Siegfried). En dan heb je ook wat, Kootstra is een echte vakman.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:14

van hulsebos zadels is bekent bij bepaalde types dat de bomen met schroefjes aan elkaar zitten(daarom kunnen ze op maat maken).

deze gaan snel los en kan zadel verzakken.

op vullen was bij jou misschien niet eens nodig maar het zadel openmaken en alles weer aandraaien is de oplossing(maar voor hoelang)

romandour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:15

Nou ik heb ook geen goede ervaringen met hulsebos zadels. ik had een dressuurzadel van hem en op een gegeven moment ging mn paard iedere keer liggen met aan singelen. dacht eerst dat het te strak was. maar dan deed ie het met opstappen. nou hulsebos gebeld een man erbij bleek in het midden de boom gebroken te zijn. en dat drukte op zijn rug. nou het zadel was nog geen drie jaar oud maare geen garantie. hij beweerde dat mijn paard vast eens was gevallen of over de kop gegaan was. nou dat is helemaal niet waar want er nog niet eens zelf afgevallen. dus l*lkoek. heb het op eigen kosten laten repareren. en nu gebruik ik het voor jonge paarden. want heb daarna een Daaleman aan laten meten. En dat is super en service.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:03

trisca schreef:

aardige man

Dat kan goedkoper..... en ik bijt ook niet

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 07:36

haha ik zal aan je denken harnessmaker .

Ik heb gister besloten dat mijn Hulsebos in deze staat niet meer op mijn paard komt. Hij past na het opvullen zo slecht dat mijn paard haaks loopt en onregelmatig achter.
Ik kon gister wel janken in de proef, ik kon gewoon niet rijden. Vanavond gaat de stubben erop. Als het inrijden net zo gaat als gister meld ik mij af....

Het leek trouwens niet eens zo slecht als het voelde, kijkend naar de punten..