Hulp gevraagd bij uitzoeken nieuw zadel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:03

Ik heb een oude KN Symphonie, in hele goed staat, niet kapot te krijgen. Kan ook op ontzettend veel paarden, ideaal. Ik vind de Walzer ook fijn, die heeft een diepere zit, en dikke kniewrongen die op het zweetblad zijn gestikt ipv eronder.

chantalvant

Re: Hulp gevraagd bij uitzoeken nieuw zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 21:36

Conclusie is dus dat een zadel meteen goed moet zitten. Ik heb mijn 4 proefexemplaren dan ook terug gebracht en de zadelmaker komt volgende week met een aantal andere merken/modellen, waaronder de KN Symfonie. Ben benieuwd...
Hoop echt zo dat er nu wel iets tussenzit, want zadels uitproberen is toch niet echt de fijnste bezigheid. (mijn paard dacht daar hetzelfde over). Wat een gedoe zeg, beugels eraan en eraf, singel steeds verwisselen... pff....
Maar goed, nu is het weer even wachten. In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ben weer wat wijzer geworden!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 00:07

je kunt 1 ding wel zeker weten, na deze passessie en de volgende weet je in ieder geval hoe een heel groot gedeelte type en merken zadels rijden

bij het passen zou je truuwens ook Passier kunnen proberen, dat zijn ( de veelzijdigheids en dressuur types) ook erg fijne zadels die niet te hard zitten