Wel of niet bandages gebruiken? (bloedstroom beperkend)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dondeyne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 12:33

Maar bandages bieden toch niet echt bescherming tegen aantikken enzo? En als het geen steun geeft, waarom zou je ze dan gebruiken? Of zie ik dat verkeerd

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:09

Tuurlijk wel, als je maar een goede onderlap gebruikt. Bij dressuur heb je meer kans op 'schamp' wondjes en licht raken dan op harde klappen, dus vind het fijner om het been rondom beschermd te hebben (ivm zijgangen) en een peesbeschermer is aan de voorkant open. 3-1 beschermers vind ik te zweterig (neopreem ademt totaal niet). Vandaar bandages mét onderlap en voor nog een stel springschoenen erbij.

Met springen kun je beter wel hard-shell beschermers gebruiken

dondeyne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 18:15

Dat is natuurlijk wel waar Mijn paard doet tijdens het rijden meestal geen al te gekke sprongen dus ik denk dat ik tegenwoordig maar voor de bandages ga

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:17

1 tip dan, haal goede onderlappen (Eskadron, die met die ribbels), katoenen bandages (fleece wordt nog warmer, en is gladder dus meer kans op afzakken) en laat je de eerste paar keren helpen door iemand die er ervaring mee heeft, dan kán het niet fout gaan

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:25

Remember schreef:
1 tip dan, haal goede onderlappen (Eskadron, die met die ribbels), katoenen bandages (fleece wordt nog warmer, en is gladder dus meer kans op afzakken) en laat je de eerste paar keren helpen door iemand die er ervaring mee heeft, dan kán het niet fout gaan
Helemaal mee eens met het bovenstaande reacties van Remember!
En inderdaad, Eskadron onderlappen
Al ben ik meer een fleece fan, ik bandageer met alles, behalve elastiek.