Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Misz_J schreef:dat aansnoeren vind ik er meestal juist erg ondiervriendelijk uitzien, in plaats van wel.. sommige paarden zetten dan meteen van die zielige oogjes op. En ook ik zou niet met een leren riem om mijn neus willen lopen, die mijn mond dichthoud terwijnl mijn hoofd naar beneden getrokken word..
runningkawa schreef:Bij mij kunnen er met gemak 2 vingers tussen
Bij aansnoer, bij een gewone, bij de sperriem, bij S&T, altijd
anders zit hij veels te strak.
Maar ik zie wel meer mensen hun paard aansingelen op de neus...
Ik vind zelf een aansnoer mooier omdat die meestal breder zijn.
ikke schreef:Laat ik het anders stellen:
Als je een aansnoerneusriem nodig hebt om aan te snoeren, dan heb je een ernstig probleem. Gezien de grote hoeveelheid permanente afdrukken van neusriemen in paardenhoofden, heb ik zo mijn twijfels over de rijkunst van deze gebruikers...............
ikke schreef:Jawel, maar als je 'm flink aansnoert, dan kan ie z'n bek niet meer open en dan camoefleer je dus je gebrek aan rijkunst op een mooie manier......
Talisha schreef:Bij mij je dan ook wel het hoofdstel erin zien staan, dit komt omdat het leer wat stugger wordt... En door het zweten schuren er ook aardig wat haartjes af, dit is wel meer bij paarden zonder dat er te strak wordt 'aangesnoerd'.
beantsje schreef:ik heb een gewone gecombineerde neusriem maar zou het liefst een mooie brede engelse neusriem hebben.