Verschil in werking tussen bus-, water, D-trens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:15

Charos, klopt wel wat je zegt, om die reden gaf mijn instructice aan dat ik eens een watertrens moest proberen. Ik hield mijn hand te stil en er gebeurde dus niets in haar mond. Terwijl mijn paardje het juist nodig heeft wat "gerommel' in haar mond te voelen. Ik heb nu een heel simpel watertrensje, enkel gebroken van Robart, de delen zijn onafhankelijk van elkaar te draaien.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:06

Unamie: er zit een verschil tussen kwijlen en schuimen Kwijlen is niet goed, schuimen wel.

Over de dikte van het bit: er zijn paarden die dus een dunner bit in moet hebben omdat de ruimte in hun mond klein is maar dat wil niet zeggen dat je elk paard ineens op een dun bitje moet gaan rijden. Wat er bedoeld wordt is: pas het bit aan aan je paard en hang er niet zomaar wat in. Laat bijv. door de tandarts even kijken of je paard bijv. geen hangend rooster heeft oid. Maar het is niet zo dat alle dikke trenzen gelijk de vuilbak inkunnen.

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:16

Urielle schreef:
Unamie: er zit een verschil tussen kwijlen en schuimen Kwijlen is niet goed, schuimen wel.

dat zeg ik.. gamma

unamie schreef:
schuimvlokken zijn goed maar niet overmatig
kwijlen betekend dat het paard niet goed kan slikken(door bv een te dik bit) en daardoor het kwijl uit zijn mond laat lopen

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:54

unamie schreef:
Urielle schreef:

dat zeg ik.. gamma

unamie schreef:
schuimvlokken zijn goed maar niet overmatig
kwijlen betekend dat het paard niet goed kan slikken(door bv een te dik bit) en daardoor het kwijl uit zijn mond laat lopen

Okay, ik vond het een beetje verwarrend geschreven. Denk niet dat alle Bokkers het verschil kennen maar dan zijn we het eens