jullie ervaring met Hulsebosch??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:04

Ik heb er ook een.Ik had eerst een andere HB en die was inderdaad na 2 jaar scheef.Ik heb nu een bruine,kalfsleren met een verende boom en nu rijd ik er al 2,5 jaar op zonder problemen.

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:44

Ik heb nog een super mooie Hulsebos WB3 liggen voor de liefhebbers Het zadel is nog geen 1,5 jaar oud en heeft geen beschadigingen.
Hij ligt niet lekker meer op mijn paard omdat hij een hele moeilijke rug heeft. Ben daarom maar over gegaan op luchtkussens omdat dat zich wat makkelijker vormt. Die konden helaas niet in mn Hulsebos ingebouwd worden omdat ie net iets te wijdt was geworden voor mijn paard.
Jammer want mijn Hulsebos zit lekkerder dan mijn nieuwe zadel. Ook vind ik mn Hulsebos veel mooier om te zien! Diepe zachte(!) zit met behoorlijk wat kniewrong. Moest alleen iets anders voor mijn paard helaas.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:30

Ik heb besloten om dinsdag ook maar eens naar Hulsebosch te rijden. Heb er vandaag weer mee gereden, een W40 geloof ik, en il wil ''m ook. Ze zijn niet eens zo heel erg prijzig he? (In vergelijking met Passier).

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:27

Je bedoelt de WB-4 van Hulsebos denk ik?
Die heb ik ook. Inmiddels bijna 2 1/2 jaar en ik ben nog steeds erg blij met dit zadel.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:41

Ja dat zou weleens kunnen. Ben echt benieuwd!

MissChoutje

Re: jullie ervaring met Hulsebosch??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:59

Ik ben zinds een halve week ook eigenaar van een Hulsebos zadel, en wil nooit meer wat anders!! Mijn paard heeft een moeilijke draf om te blijven doorzitten en met dit zadel zit je als een huis!! En nog heerlijk zacht ook! En volgens mij vind me paard het zadel ook beter dan de vorige want hij loopt nu veel ontspannender over z'n rug.

Marije_1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:08

Ik zit nog op mijn Hulsebos zadel te wachten, heb er best een hoge verwachting van dus nu maar hopen dat het zadel helemaal goed ligt en we geen rare problemen krijgen (scheef zadel of iets dergelijks).
Als ik hem binnen heb ga ik mijn mening geven

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:27

afgelopen vrijdag is Hulsebos geweest om het zadel bij te vullen. Het zadel is in februari geleverd en lag helemaal op de schoft. Hij is nu bijgevuld en lag goed. Na 2 keer rijden ligt hij echter weer op de schoft, dus morgen maar weer bellen..

Het opvullen was geen garantie. De singelstoten zijn echt verschikkelijk lelijk aan de binnenkant, maar dat hoorde >;)

Ik bel morgen maar weer op...

woppiedoppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 21:36

@Barbara_m Ik weet niet wat duur is voor een zadle, het zadel is ook niet van mij hoor. Hoort gewoon bij de eigenaar van het paard haha.

@MissChoutje dat vind ik dus ook lekker zaht maar een vriendin van mij kan dus niet met haar vz-paardje doorzitten (zij heeft er ook een HB opliggen)

@ Trisca dat is wel erg balen, vreemd de een heeft er geen problemen mee en de ander wel. Maar ik hoop voor je dat het goed komt

CoolCorrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:06

Wij hadden ook een Hulseboszadel voor ons paard laten maken.
Nou, de eerste keer toen mijn man erop ging zitten, is meteen de boom doorgeknakt.
Toen, werd dus omdat mijn paard zo'n hoge schoft had, besloten om het zadel om te bouwen. Toen ze dus terug kwamen, lag het zadel dus 10 centimeter te ver naar achter. En ze probeerden ons duidelijk te maken, dat daardoor de schoudervrijheid meer zou toenemen. Wat ze dus niet vermelden, dat de druk op de nieren dus zou toenemen, omdat het zadel te ver naar achteren lag.
Ik heb dus geen Hulseboszadel gekocht. Als je denkt dat je met een houten boom, die dus meteen doorknakt, denkt dat je over hindernissen kunt springen, en een springzadel als een dressuurzadel wilt neerleggen, is erg verkeerd bezig.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:46

Weet iemand of er een website is van Hulsebosch?

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:48

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:50

Thnx.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:15

Ik heb ook een afspraak met Hulsebosch. Maandag 3 juli komen ze een zadel aanmeten voor mijn paardje. Ben erg benieuwd of het wat wordt. Gaat Cas en mij weer een hoop geld kosten . Haha, op zich viel de prijs me nog mee. Wanneer je een nieuwe Passier of Stubben koopt ben je meer kwijt. Maandag 03-07 komt Arno en dan gaan we het beleven.
Want vinden jullie trouwens van een bruin met zwart zadel?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:58

Barbara: dinkie oid (weet haar preciese boktnaam niet, maar ze heeft een andalusier) hier op bokt heeft een bruin/zwart zadel van hulsebos. Heel mooi zadel!
Ik heb zelf een geheel bruin zadel van hulsebos, ook erg mooi!

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:02

Ik zit in dubio. Vind het erg mooi, maar heb een onwijs mooi Passier hoofdstel, met wit onderlegde neusriem. Dan is het echt geen kijk. Misschien neem ik wel een witte rand in mn zadel .
Op mijn Rubels hengstje komt ook bruin te liggen. Maar dan moet ie eerst nog zadelmak gemaakt worden . (Bruin staat wel mooi op een schimmel he?)

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:01

Olijf heeft het 2-kleurige zadel.
Ik vind de kleur van de WB4 op de site trouwens ook heel mooi.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:27

Barbara_m schreef:
Ik heb ook een afspraak met Hulsebosch. Maandag 3 juli komen ze een zadel aanmeten voor mijn paardje. Ben erg benieuwd of het wat wordt. Gaat Cas en mij weer een hoop geld kosten . Haha, op zich viel de prijs me nog mee. Wanneer je een nieuwe Passier of Stubben koopt ben je meer kwijt. Maandag 03-07 komt Arno en dan gaan we het beleven.
Want vinden jullie trouwens van een bruin met zwart zadel?

Hee die Arno is pas ook hier geweest.
Een kennis liet een Hulsebos aanmeten, en ik heb (gewoon om te proberen ) ook met een aantal verschillende zadels gereden.
Vond dat hij er netjes de tijd voor nam, alles goed uitlegde, enz.

Weet niet of het ook mijn zadels zouden zijn (vind de zit wel héél zacht, ben bang het contact met mijn paard een beetje te verliezen dan), maar het zat opzich wel heel erg lekker.
Maargoed, ik heb eigenlijk nog helemaal geen nieuwe nodig, was wel eens benieuwd nadat ik zoveel uiteenlopende reacties had gehoord.

woppiedoppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 20:10

Barbara_m schreef:
Ik zit in dubio. Vind het erg mooi, maar heb een onwijs mooi Passier hoofdstel, met wit onderlegde neusriem. Dan is het echt geen kijk. Misschien neem ik wel een witte rand in mn zadel .
Op mijn Rubels hengstje komt ook bruin te liggen. Maar dan moet ie eerst nog zadelmak gemaakt worden . (Bruin staat wel mooi op een schimmel he?)

ik vind het een heel mooi zadel, maar wat zie je er nu eigenlijk van als je erop zit... tsja... met een witte rand is denk ik ook erg mooi.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:28

He Bar, ik heb een zadel met zwart en bruin! Je ziet er niks van hoor, ik vind em juist erg gaaf! Heb er ook een zwart met bruin onderlegd hoofdstel bij, maar gebruik lekker mn zwarte! Staat helemaal niet raar hoor. Ik heb ook een WB4, maar mn bruine zadeltje gaat toch voor

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:43

Voor mij nooit geen Hulsebos meer!!
Ik had een zadel op maat laten maken omdat mijn arabiertje een moeilijke rug heeft en erg gevoelig is. Dit zadel heeft vanaf het begin niet goed gelegen en daar zijn ze diverse keren voor terug geweest.
Uiteindelijk is er een ander zadel voor mij gemaakt maar ook dat lag niet goed.
Ik wilde dus dat het teruggenomen werd maar daar wilde hij ( Jan Hulsebos )niks van weten.
Hij zei dat mijn paard gewoon medische problemen had en daardoor niet goed liep onder het zadel.
Ik ben van mening dat de medische problemen ( die hij inmiddels inderdad had) zeer goed veroorzaakt kunnen zijn door het niet goed passende zadel maar kan dat niet bewijzen.Een beetje het kip en het ei verhaal dus.
Meerdere andere zadelmakers hebben naar mijn zadel gekeken en zeiden dat het niet goed lag.
Inmiddels heb ik een boomloos zadel en mijn paard gaat met sprongen vooruit. Hij staakt niet meer, loopt weer regelmatig en begint ook weer ruimer te bewegen. De afgelopen jaren was hij steeds korter gaan lopen en dat voor een arabier die op de keuring regelmatig de hoogste punten voor beweging heeft gehaald.
Ik vind de zadels van Hulsebos absoluut heerlijk zitten maar nog meer van belang is dat ze ook goed moeten liggen op mijn paard en dat hebben ze dus niet voor elkaar gekregen. Sterker nog, bij mij op stal ben ik niet de enige die problemen met een Hulsebos zadel heeft gehad en hebben ze inmiddels de bijnaam Luizebos!!
Toegeven dat ze niet alles kunnen oplossen is er helaas niet bij en terugnemen hoef je al helemaal niet over te beginnen.

Groetjes,

Karina

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 23:27

anydale schreef:
He Bar, ik heb een zadel met zwart en bruin! Je ziet er niks van hoor, ik vind em juist erg gaaf! Heb er ook een zwart met bruin onderlegd hoofdstel bij, maar gebruik lekker mn zwarte! Staat helemaal niet raar hoor. Ik heb ook een WB4, maar mn bruine zadeltje gaat toch voor

Wil je een foto plaatsen of kan ik m alleen op Almelo komen bezichtigen ?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 08:56

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:37

trisca schreef:

Trisca,

Het enige advies dat ik je kan geven is dat je vol moet houden dat je probleem opgelost wordt.
Laat je niet met een kluitje het riet insturen, l*llen kunnen ze namelijk goed. Zorg ook dat er iemand bij je is als ze komen. Met z'n tweeën sta je sterker.
In principe is het niet normaal dat het zo snel weer inzakt dus het kan best zijn dat het niet goed is aangemeten (dat gebeurt helaas wel vaker bij de Firma Hulsebos)

Laat anders eerst een andere zadelmaker naar het zadel kijken, of iemand die er verstand van heeft. Dan weet je wat er niet goed aan is en kun je je klachten ook beter onderbouwen.

Succes ermee!

Groetjes,

Karina

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:44

Ik denk dat er met elke zadelmaker wel wat aan de hand is. Het probleem kan bij hun liggen, jij kan je vergist hebben toen ze kwamen opmeten of het echt wel lekker zat, en je paard kan niet in orde zijn terwijl het zadel aangemeten is.
Veel mensen meten een zadel aan terwijl het paard (nog) niet volgroeid is, dat is het stomste wat je kunt doen. Tuurlijk is het logisch dat als je paard getraind is op Z nivo een hele andere spiermassa heeft dan 2 jaar geleden bijvoorbeeld. Maar om daar nou de zadelmaker de schuld van te geven.
Mijn paard heeft jaren fijn gelopen op een KN, nadat hij de afgelopen maanden zo gegroeid is, breder geworden is dus, lag het zadel niet meer goed.
Ik hoor veel mensen die wel tevreden zijn over Hulsebos, maar dit zijn allemaal paarden die al uitgegroeid waren, service is goed. De negatieve verhalen die ik hoor, dat zijn de zadels die niet meer passen omdat het paard hoger in de sport loopt, lange tijd op rust heeft gestaan, of een blessure/medisch niet in orde is.