Henri de Rivel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:42

Ik heb een henri zadel gehad en zit echt lekker!!!Maar ik heb ook een appaloosa(prestige) springzadel gehad (waren allebei spring) en die zat toch wel lekkerder maar dat is bij iedereen anders denk ik

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:57

Micha schreef:
HOOO.......... LET EVEN OP!! IK CONSTATEER ALLEEN IETS OVER DE MODELLEN DIT WIL DUS HELEMAAL NIETS ZEGGEN OVER DE KWALITEIT!! Over het algemeen heb ik ook alleen maar positieve berichten gehoord over deze zadels.

Dat postertje die eerder in het topic genoemd wordt waar dus ook het model lexus en stent horse op staan is ver uit de tijd.. Ik heb zelf het model stend horse gehad maar deze worden niet eens meer gemaakt vandaar dat het zo verschild. De zadels van HDR die bij best fit wegkomen zijn van goede kwaliteit liggen kwa prijs gelijk aan kieffers maar zijn kwa kwaliteit zelf beter. Oke het zal geen kn of passier kwaliteit zijn maar daar is de prijs ook naar. Best fit ontwerpt ze zelf geloof ik althans hebben er wel inbreng in en ze zorgen echt dat het goede anatomische vormen heeft. De modellen die eerder genoemd werden zijn al dus al weer verbeterd. Uiteraard ook kwa leer. Zoek je toch een nieuw zadel wat ook betaalbaar is en lang mee gaat en vriendelijk voor je parad is dan is dit merk zeker zo gek nog niet..

Pellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:15

Micha schreef:
Kijk eens naar de Magnus lord emporium sa-700 in vergelijk met de aquila op de poster in dit bokt topic. Naar de rest heb ik nog niet gekeken..

precies, dat ze ik

maar ik zie dat je zelf importeur bent van franse zadels, vandaar deze opmerking?
het is maar net waar je naar kijkt, mij boeit het dus totaal niet de hele economische wereld beliegt en bedriegd elkaar en ik kan me niet indenken dat het argentijnse leer van minder kwaliteit is dan van franse koeien. sterker nog, misschien exporteren ze frans leer wel naar argentinië om daar te worden verwerkt, net als de hollandse garnalen die in turkijë worden gepeld

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 19:16

@ Pellie: daar zou ik mij niet over verbazen...

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:34

@pellie. Ik constateer alleen iets en ja ik ben importeur van Franse zadels die in frankrijk geproduceerd worden maar die zijn van een heel andere opzet (vgl tussen een maat pak en confectie kleding) De zadels van henri de rivel zijn naar mijn oordeel zeer sterk te noemen in prijs/ kwaliteit verhouding. Ik plaatste de opmerking daar ik onlangs tegen deze argentijnse zadels aanliep en nu de opmerking werd gemaakt hierover in verband met henri de rivel.

Ik verbaas me alleen over het verhaal van frans leer terwijl er volgens mij heel wat koeien in Argentinie rondlopen. Daarnaast wil ik nogmaals duidelijk maken dat ik geen aanval wil doen op de producent, leverancier of wederverkoper van een van deze twee merken. Ik verbaasde me er slechts over.

Pellie

Re: Henri de Rivel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:11

maar jij verbind, door het zien van één zelfde manier van stiksel in de wrong van één zadel, dat ze met elkaar te maken kunnen hebben. er staat nergens dat dit ook zo is
de constatering hier is het stiksel, maar ik lees op de HdR site nergens waar ze gemaakt worden. je kan je verbazen.... over één stiksel? ze zijn niet eens precies hetzelfde.

daarmee krijg je al gauw dat men aanneemt dat ze in argentinië worden gemaakt.

barefoot en torsion lijken ook erg op elkaar, maar komen ook niet uit dezelfde fabriek

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:28

nee sorry.... in dit bokt werd de link met Argentinie gelegd in een van de reacties... daarop vielen mij deze zaken op samen met de saint lourdes zadels die ik heb gezien bij klanten vandaar.

Daarnaast zijn er wel meer overeenkomsten dan alleen een stiksel in de andere modellen die ik heb gezien. Ook het gegeven dat saint lourdes ook voor enige andere merken (ten dele) produceert...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:57

ja ik zie wat je bedoelt, ze worden inderdaad in argentinië gemaakt maar op de site staat niet waar ze gemaakt worden.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:20

HdR zadels worden gemaakt in Argentinie. De zadelmaker van Best Fit gaat daar zeer geregeld heen om te overleggen over verbeteringen van oude ontwerpen,en het maken van nieuwe ontwerpen.
Zeer gedegen werk, vaklieden, goede kwaliteit.
Hij is ook jarenlang de enige importeur geweest van KN zadels in NL. Gaat daar ook heel vaak heen (heeft daar ook vinger in de pap over ontwerpen).
Ga anders eens kijken; ze zitten in Hilversum. Staan je vast graag te woord!

_RobinA_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:01

Ik heb ook een HDR-zadel. Ik wil echt nooit meer een ander zadel!!! Het zit super fijn, heel fijn zacht leer en een diepe zit. Hier foto's:

Afbeelding

Afbeelding

En het ligt op bijna ieder paard goed, tenminste die van mij wel. Ik heb er mee op vier paarden en 1 haflinger gereden en het paste op allemaal.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:04

Ik had een springzadel van hdr. Nou ja heb want hij is nog steeds van mij. Momenteel geen foto ervan.. Zou ik ff ergens moeten gaan zoeken dadelijk.