Wie kan mij helpen :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:28

De losse heb ik Yetse

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:34

Iemand bij mij op stal heeft 'm ook..
Weet niet zeker of ie van divoza is, maar hij ziet er wel 't zelfde uit..
Volgens hem is het een heel fijn ding!

lotttttttt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 20:47

sronnie schreef:
''maar ik heb er nu eentje op die past, ligt goed, maar schuift wel wat. ''
Dan past het dus toch niet.

''mijn pony heeft gewoon geen schouders of schoft waar het zadel steun zou kunne vinden, dus blijft hoe dan ook schuifen.''
En het is maar goed ook dat het zadel geen steun vind op de schouders, het is nl. de bedoeling dat de schouder bewegingsvrijheid heeft.

Mijn advies, ga eens naar een zadelmaker, niet naar een verkoper.
Ik bedoel hier alleen mee te zeggen dat deze vaak een andere kijk erop hebben, en niet alleen willen verkopen, maar ook bereid zijn het 1 en ander aan te passen.
(Informeer eens bij harnessmaker hier op bokt)

Je kan heel leuk de zinnen citeren maar je laat zeer belangrijke delen weg en dingen lijken anders op de manier hoe jij ze hier neer zet...

Ik zeg ook niet dat een zadel OP schouders moet liggen maar er achter en als je pony gigantisch bol geribt is en vlakke smalle schouders heeft schuift het dus zo naar voren.

Ik zou hulsebos geen zadelverkoper willen noemen... en mijn zadelmaker ook niet, anders maakte hij zelf geen zadels. En de osteopaat heeft ook mijn zadel gekeken en gepast en die past.

jaja, heeel erg veel belangrijke dingen die je weg laat.

nogmaals dit is een topic waarin ik vraag naar ervaringen met de antislibmatjes en geen topic waar ik vraag om allemaal menigen en veroordelingen van buiten af over mijn pony+zadel. Ik weet zelf dondersgoed waar ik al een jaar mee bezig ben en er kan hier niet zomaal even iemand zeggen dat mijn probleem heel simpel opgelost kan worden met een perfect passend zadel. Het blijft schuifen.

wel bedankt voor de reactie, maar nogmaals , zo simpel ligt het nou eenmaal niet

lotttttttt

Re: Wie kan mij helpen :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 20:51

@ Yetse: Ik heb nog nooit van dat soort sjabrakken gehoord, zal eens kijken, alleen zit er waarschijnlijk van de onderkant geen antislib he? dan zou het daar weer kunnen gaan schuifen ...

@ IndianRose: Schuift jou zadel dan gewoon naar voren met matje?

@ Arieskuh: okee dat is mooi om te horen, had die gene ook zo'n zadel schuif probleem?

Bedankt voor de reacties!!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:57

ik heb geen ervaring met die dingen van divoza, maar ik kan je aanraden om in het vervolg een sjabrak te kopen van Kavalkade, de Kavaltop... ideaal tegen schuiven en ook verdeelt hij de druk.

Afbeelding

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 21:12

okee dat ziet er wel super uit, je zadel schuift dan iig niet meer ten opzichte van je sjabrak. Dan is er nog wel de kans dat je sjabrak schuift ten opzichte van de rug.. Maar bedankt!!

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:32

en een staartriepje? je zegt dat het naar voren schuif dan kan hij dat iig niet meer doen

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 21:44

heey,, ja heb ik ook ooit eens geprobeert maar dan leg je teveel druk op de staart, dat vind ik al helemaal niet goed. heb er trouwens nog wel een liggen maar een voorsingel is wel een oplossing, maar ik wil dus een antislibmatje omdat dat beter is voor haar rug!

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:46

ik denk dat een voorsingel ook wel goed werkt rijd een meisje bij mij op stal ook mee en gaat super!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 23:11

Ja! mn zadel blijft super zitten , maar kijk, het is een strakke singel om haar heen, het neemt wel de bewegingsvrijheid van de ruggengraat af. een beetje.., eigenlijk gaat het rijden met voorsingel heel goed maar ik ben bang dat ze er in de toekomst last van gaat krijgen, vandaar dat ik een antislibmatje wil proberen! en als het niet goed werkt doe ik een voorsingel met antislibmatje want dat is tevens een drukverdeler en dan zitten er geen drukkende stukken vd voorsingel op mn pony haar rug

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:52

Als je bij google op afbeeldingen zoekt, en je typt in 'elt numnah' zie je een schabrak met een soort 'ingebouwde schoft', misschien is dat wat?

lukt iig niet om het plaatje hier te krijgen..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:54

Een hele tijd geleden had ik er een in mijn handen, bij de ruitersportshop in Oostzaan, het Twiske.. Dicht bij Purmerend!
Was volgens mij ook iets van 15euro.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 23:55

Ohhhja ik zie het! Een nep schoft, haha wel handig! ik zal er eens meer over opzoeken! bedankt!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 23:56

Dabo schreef:
Een hele tijd geleden had ik er een in mijn handen, bij de ruitersportshop in Oostzaan, het Twiske.. Dicht bij Purmerend!
Was volgens mij ook iets van 15euro.

Ook zo een met gaatjes? bedoel je die in landsmeer ong?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:19

Nee, die in Oostzaan, bij de hoofdingang van recreatiegebied het Twiske.
Het was zo eentje als je een voorbeeld liet zien. Zwart met gaatjes.
maar wel al een tijdje geleden. Misschien kun je ze ff bellen of ze hem nog hebben.. ik heb wel telefoonnummer voor je, als je wil. Pm me dan maar ff

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:10

@Sando: jaaaaaaaaaaa, die bedoel ik dus!