Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BlazingBoots schreef:Even een update:
Ik rijd nu ongeveer anderhalve maand met de shank!
En nog steeds gaat het heel erg goed, het is net of er in kimberleys hoofd een knopje om is gegaan...ze snapt het ineens!
Ze begint zelfs al redelijk verdienstelijk te spinnen!
In het begin moest ik nog wel eens een beetje bijsmokkelijk met mijn andere hand.
Maar tegenwoordig doen we alles eenhandig en het is net of we nooit anders gedaan hebben
kijenta schreef:Lag het aan een slechte pasvorm of aan de losse ringen...
Francis schreef:kijenta schreef:Lag het aan een slechte pasvorm of aan de losse ringen...
Waarschijnlijk wel aan de losse ringen ja... Omdat die door 't mondstuk kunnen draaien heb je minder stabiliteit, maar dat heb je met een gewone snaffel met losse bitringen ook. Alleen door de independend side movement zul je er bij een Myler eerder iets van merken waarschijnlijk.
Heb overigens nooit begrepen waarom die bitten met losse ringen überhaupt nog gemaakt worden, meeste paarden krijgen daar velletjes tussen en moet je dus weer met bitringen aan de gang. Met een D-snaffel had je waarschijnlijk veel minder problemen gehad.
Francis schreef:Myler is een fabrikant met vele soorten bitten met verschillende uitwerkingen. Kenmerk van Mylerbitten is dat ze anatomisch gevormd zijn, dat is het grootste verschil met andere bitten.
Daarnaast hebben sommige (maar lang niet alle) bitten het independed sidemovement, waardoor links en rechts afzonderlijk kunnen inwerken, maar er zijn meer merken die iets dergelijks hebben. Echter weer niet in combinatie met die anatomische vorm, waardoor de uitwerking uiteindelijk toch weer anders is.
Tot slot zijn het gewoon super degelijke bitten die, als je er normaal mee om gaat rustig een paardenleven mee gaan. (maar ook wat dat betreft zijn er meer merken die dat hebben..)