ervaring met dynamic RS bit van KK

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:02

@ loutjuh Ik ben het er mee eens dat het positief kan werken, maar ik reageerde op deze manier omdat i.m.o. de nadruk op de aanleuning ligt in het eerste bericht, en dat vind ik niet een doorgronde rede om van bit te veranderen. (Mits het bit wat nu gebruikt wordt het paard op zo'n manier belemmert in zijn houding etc.)

@ Schangah, ik denk dat ik mijn punt in ieder geval duidelijk heb gemaakt. Verder zou het inderdaad misschien met de ligging van het bit te maken hebben door het lagere gehemelte, en dat het rond in de mond ligt vind ik ook erg interresant.

Overigens een interresante/apparte bloedtoevoering

kelly007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:24

weet iemand of K&K bitten groter uitvallen in maat dan gewone bitten of blijft dit hetzelfde?

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 00:18

ik heb gewoon dezelfde maat besteld (bij de dynamic hebben de halve maten) dus heb 13.5 dat heeft sam normaal gesproken ook.

kelly007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:29

en weet je al hoelang je gaat moeten wachten voordat het geleverd wordt? zou hetzelfde bit graag bij ooteman bestellen. weet jij hoeveel de leveringstermijn bedraagt?

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:02

ik weet het niet volgens mij een paar dagen.

Schangah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 14:15

sronnie schreef:
@ loutjuh Ik ben het er mee eens dat het positief kan werken, maar ik reageerde op deze manier omdat i.m.o. de nadruk op de aanleuning ligt in het eerste bericht, en dat vind ik niet een doorgronde rede om van bit te veranderen. (Mits het bit wat nu gebruikt wordt het paard op zo'n manier belemmert in zijn houding etc.)

@ Schangah, ik denk dat ik mijn punt in ieder geval duidelijk heb gemaakt. Verder zou het inderdaad misschien met de ligging van het bit te maken hebben door het lagere gehemelte, en dat het rond in de mond ligt vind ik ook erg interresant.

Overigens een interresante/apparte bloedtoevoering

Dat het bit rond loopt is te zien op het plaatje, je krijgt hierdoor een drukverdeling van het bit in de hele mond en kan je hierdoor directere hulpen geven.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:10

Ik rijd Bill nu met een correctiebt, omdat hij een snee in zn tong gehad heeft, en daardoor geen gewoon enkel of dubbelgebroken bit verdraagt. Omdat deze naar de mond gevormd is, zou het wel eens een optie kunnen zijn. Ik vind nl nog steeds een correctiebit wel vrij rigoreus, maar op andere bitten loopt hij steeds met zn tong te klooien en is hij onrustig met zn hoofd.
Wat denken jullie? Is het een poging waard?

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:41

nou ik hoopte dat ik hem vandaag zou krijgen, maar doe morgen weer een poging en hopelijk komt het bit dan met de post. Stel dat het helemaal NIKS is mag je hem van mij overnemen, allowel ik die kans vrij laag schat, maar je weet het nooit.
Maar goed dat duurt dan nog even. Ik zou de gok gewoon wagen, verkopen kun je het altijd weer (Deze zijn erg gewild) alleen heb je iets verlies.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:59

Das altijd interessant, ik kom regelmatig in Veenendaal...

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:20

haha, nou wie weet! maar reken er niet op mocht ik hem weg doen dan ben jij de eerste

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:55

heb ermee gereden vandaag en het is een hyeeeerlijk bit! heb er maar heel even opgezeten om haar rustig aan te laten wennen, maar ik merkte direct GOED resultaat.
(doe hem dus neit weg )

aanrader en kopendus!

kelly007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:06

Heb er ook eentje besteld hopelijk dat mijn merrie er ook zo gaat op reageren.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:47

Hmm, dit werkt dus het zelfde als de Danger-bitten, daar heb ik er vandaag eentje van gekocht omdat ik de pessoa te hard vind inwerken met het springen maar met mijn dressuurbit (koperen simpele trens) waar ik altijd mee rijdt heb ik in het parcours te weinig controle.
Hij ligt nog in de verpakking naast me, of het werkt met springen weet ik niet, maar voor de dressuur houd ik mijn koperen trensje

Afbeelding

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:02

@ Alina, het is een heel ander bit.

de dynamic is een D trens, dit bit van jou een watertrens. Daarnaast is de dynamic van aurigan, en veel meer dynamisch gevormd n.m.i. en daanraast heeft de dynamic een gedraait tussen stuk (45 graden gekanteld).

Starbreeze

Re: ervaring met dynamic RS bit van KK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:03

doet er niet toe schreef:
Als de mensen die dit bit gebruiken voor de aanleuning een gaan kijken naar hun eigen aanleuning met een gewoon bit, dat zal veel paarden een stugge mond besparen.

Dit vind ik altijd zulke aparte opmerkingen, alsof ieder paard dezelfde mond heeft?

Ik vind het juist niet zo slim om er altijd maar klakkeloos een standaard bit in te gooien. Ja okee, ik begin ook altijd bij standaard om te kijken hoe of wat, maar ik merk dat paarden meestal beter reageren op een anatomisch gevormd bit. Hierdoor is de aanleuning vaak ook al beter en stiller.

Ik denk dat aanleuningsproblemen soms ook te wijten kunnen zijn aan de bitkeuze. Het paard heeft dit in zijn gevoelige mond, als dit niet lekker zit, hoe kun je dan verwachten dat hij lekker en ontspannen loopt?

Deze trens is volgens mij met een knipoog naar Myler, die zijn ook anatomisch gevormd.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:17

Mijn paard loopt op een RVS enkel gebroken watertrensje van 20 mm. Ik heb een heel duur bit voor haar (de kk dubbelgebroken bustrens uitvoering van 106 euro), maar ze loopt hier niet zo fijn op.

Het is dus erg persoonlijk waar je paard fijn op loopt. Zelf vind ik de kk bitten meestal wel fijn, het paard dat ik in de sport rij loopt op een 18 mm kk dubbelgebroken watertrens. Dit paard liep weer niets op het enkelgebroken aurigan bit van KK (met zo'n speciaal gedraaid scharnierpunt in het midden zodat het bit niet tegen het gehemelte komt).

Het enige wat volgens mij je te doen staat is gewoon het bit proberen. Ik heb de ultra (met dat ringetje in het midden) ook op proef gehad van een ruitersportzaak. Maar dit was niets.