ik zelf heb er 2 x meegereden nu, en zelf loopt ze er heel lekker onder, en kijkt ze heel vrolijk! ze loopt een stuk prettiger buiten, maar vandaag ga ik in de les psringen, dus zal ik hem niet gebruiken!
Er zit verschil in Hackamore's weet je dat? Je hebt korte scharen en lange scharen. Lange scharen werken veel scherper in, dus niet geschikt voor jou en je paard. Korte scharen zou je uit kunnen proberen, ga opzoek naar iemand die een Hackamore heeft, en vraag of je hem een smag uitproberen, maar wel met KORTE scharen. Ze zeggen vaak dat je een rustige hand moet hebben met een Hackamore, en dat is dan wel zo. Maar het is niet zo dat je snel de neus breekt van een paard, dan zou er een vent met grote spierballen en 100 kilo aan moeten hangen, en dan nog zou een neus zal niet zó heel gauw breken. Andere bitloze hoofdstellen zijn er inderdaad ook, ze staan nieuw voor zo'n 50 euro op marktplaats.nl Het ziet er verder uit als een gewoon Engels hoofdstel, maar de neusriem (het bitloze bit dus) heeft een hefboom/druk effect op de neus. Ik hoop dat ik je een beetje heb geinformeerd en dat je er iets mee kunt,