Stalbandages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 21:58

Ik heb overlegt met de dierenarts en besloten om alleen achter stalbandages om te doen.

Krips: Hoezo is dat een beetje ongepast.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:06

Omdat ik het een beetje op een neerkijkende toon vind. Eerst gaat het over het niveau, en daarna over dat het een haflinger is. Misschien ligt dat aan de manier waarop ik het opvat, later lees ik het meer van dat Haflingers gewoon sterker zijn. Beetje overgereageert hier zo. Maar voor als nog. Haflingers kunnen net zo goed op hoog niveau rijden. Voor de rest zal ik ook de bandages om doen.

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 22:12

Wat ik bedoelde is dat dit paard 1,76m is en gigantisch hoog boven je uit springt en uitslaat en soms bijna boven op je springt. Dat bedoel ik met gevaarlijk. En ik geloof niet dat er heel veel haflingers van 1,76 zijn die ook zo hoog springen en ook zo knettergek en heet.

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 22:13

Ik bedoel het niet denegrerend tegen over een haf. Heb zelf een hele fijne, mooie haf voor de handel gehad een poosje terug en ik reed daar dolgraag op.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:21

Dan ligt het aan mijn trots Sorry dan daarvoor.

Opie1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:26

Je hebt van veredus een soort stalbandages. Dat zijn zachte onderlappen en je kan ze met klittenband dichtmaken en zitten dus altijd goed. Ze zijn erg fijn maar er hangt wel een prijskaartje aan. Rond de 80 euro per 2.

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:55

Krips schreef:
Ik ben het helemaal met jou eens Peanutbutter maar dit vind ik een beetje ongepast: Misschien lees je niet goed het paard MAG niet buiten lopen vanwege een blessure en hij is buiten GEVAARLIJK voor zichzelf. En dat paard is wat anders dan een haflinger.

Zo he...
wat slaat dat nou weer op?
Tjah, als we het daar nu over gaan hebben. dus je wilt dus zeggen dat ik maar een simpele haflinger heb die niks kost en waarvan het toch niks uitmaakt als ie wat oploopt. Ik bedoel, jij heb wel een super kostbaar voltoire-paard!
Wat een poedersuiker echt waar..
Ik wil evengoed als jij met je kostbare paarden dat mijn 'simpele' haflinger niks oploopt. En ook hij heeft de kans hierop! En ja, als mijn haflinger er nooit uitkwam staat ie ook op ontploffen...
In de zelfde wei, op de zelfde stal staan wel degelijk ( in jouw ogen dan ) kostbaardere paarden dan mijn 'haflinger'. Lopen gewoon in de wei, niks aan de hand. Eeen paard is namelijk een kuddedier en wil graag onder soortgenoten zijn..
Dan gaan ze niet meteen dood..
Maarja, die van jouw heeft een blessure!
Nou, ik zou zeggen, zwachtel hem maar helemaal in als je zijn pezen kapot wil hebben! Kun jij weer lekker rijden op je geblesseerde paard ( kan dat wel dan? )

jasmijn78

Re: Stalbandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:13

Als een paard echt niet naar buiten kan vanwege een blessure, OK. Maar dat een paard niet naar buiten kan omdat hij een gevaar voor zichzelf is? Lijkt me logisch als hij nooit buiten komt. Die van mij gaan dagelijks naar buiten in het koppel en die worden staatsgevaarlijk als ze eens een aantal dagen binnen moeten blijven. Dan zijn ze iid een gevaar voor zichzelf als ze dan weer naar buiten mogen.

Arm paard zeg! De hele dag binnen, al die troep aan zijn lijf en dan ook nog eens aan twee kanten vastgebonden!

Als wij eens een paard met een blessure hebben, gaat die ook gewoon nog elke dag naar buiten. Een paard dat pijn heeft zal zichzelf niet zo gauw overbelasten. (overigens hebben wij praktisch nooit paarden met blessures) Zolang ze elke dag naar buiten gaan dan. En een paard dat zich lekker en gelukkig voelt geneest veel sneller! Ze overbelasten zichzelf juist als ze een lange tijd binnen zijn geweest. Dan zijn ze namelijk niet te houden.

Oh ja; mijn paarden lopen ook op hoog niveau en vallen in de hogere prijsklasse

honey007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:29

Mensen, ik denk niet dat Laura door dit soort penny reacties een advies van meerdere gerenomeerde dierenartsen gaat negeren. Dit topic heet niet: is het sielug als mijn paardjuh niet naar buituh mag? Een discussie daarover is dan ook zinloos. Het gaat hier over stalbandages.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:10

peanutbutter schreef:
Sorry, maar ik heb vrij waardevolle paarden en ik neem geen enkel risico. En dat heeft niets te maken met wel of niet paard zijn. Ze komen inprincipe 2x per dag de box uit, rijden of stappen. Ze krijgen veel afwisseling in training en af een toe een keertje naar het bos. Ze zijn echt wel paard bij ons. Dat kan jij niet zo op afstand beoordelen.

daarnaast denk ik ook dat mijn paard o peen wat ander niveau loopt dan de jouwe

Maar nu weer ontopic a.u.b.

Wil er even op terugkomen (lees het nu pas) maar vind het sowieso diep triest dat je paarden niet naar buiten mogen omdat ze 'gek' doen. Als ze geblesseerd zijn en even niet naar buiten mogen ok. Maar persoonlijk vind ik het erg logisch dat een paard maf doet als het dan eindelijk lekker alleen naar buiten mag om te rennen. Kies maar zelf of jij dit een paardwaardig bestaan vind, bijna de hele dag lekker in je hokje staan omdat je duur bent. Maar vind die laatste opmerking (nog wel in kleine letters ook) eigenlijk nog triester

Een simpele ziel met een koudbloed-mix zal dit wel niet begrijpen maar: onder welke categorie dieren vallen haflingers voor jou dan? In vind ze toch erg veel op paarden lijken hoor!

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:51

Als ze twee keer per dag de stal uit worden gehaalt normaal gesproken dan denk ik niet dat ze zich heel erg vervelen. Mijn paard heeft namelijk in de winter ook geen weidegang en dat betkeend niet dat ze helemaal gek is als ze eruit komt.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:27

Met dit weer moet je ze niet te lang omlaten iig, de stalbandages zorgen voor warmte en door die warmte gaat het bloed sneller door het been stromen. Bij ons staat er maar een paard in de stalbandages en dat is de GP merrie. een stal bandage moet je altijd naar beneden kunnen ''schuiven''.ik doe altijd 2 vingers onder het haakbeen tot iets over het spoortje, sommige nemen de kroonrand mee, dat doe ik alleen bij transport

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:41

Tja, ik ben van mening dat paarden minstens zeker dik een halve dag buiten moeten staan, winter en zomer, iedere dag ongeacht ras of waarde in geld. Maar dat is mijn mening, zo heeft iedereen een andere mening en andere standpunten daarover. Daarom zitten we ook op bokt, om daar met elkaar over te kunnen praten

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:32

Krips schreef:
Als ze twee keer per dag de stal uit worden gehaalt normaal gesproken dan denk ik niet dat ze zich heel erg vervelen. Mijn paard heeft namelijk in de winter ook geen weidegang en dat betkeend niet dat ze helemaal gek is als ze eruit komt.

inderdaad, en dat vind ik eigelijk weinig te maken hebben met het zogenamaande voltoire-bloed. Als je onze simpelen goedkope, harde haflingers een week op stal zet ontploffen die ook hoor! En het si niet zo dat ik de mijne ( sporthaflinger ) weidegang gun omdat hij 'goedkoop' is ( in jouw ogen dan, voor mij is is onbetaalbaar )
Maar doe lekker wat je wilt... Ik dacht dat het er bij paarden juis omdraaide de oorzaak van een probleem te zoeken en het van daaruit op te lossen. Denk aan het spreekwoord '' voorkomen is beter dan genezen )
En je doet er echt weinig goeds mee als je zeker met dit warme weer je paard op stal zet met stalbandages. Ik heb het zowieso niet op bandages maar voor het werk is het nog aanvaadbaar. Op stal vind ik het, tenzij en een medische reden is en op advies van de DA, onzin.

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 20:55

Hoe vaak moet ik nog zeggen dat het paard niet buiten MAG van de direnarts. Het paard heeft altijd veel buiten gestaan voordat hji geblesseerd raakte. Maar doordat hij buiten zo gek heeft gedaan heeft hij een blessure opgelopen. Dus ondanks dat hij ieder dag meerdere uren buiten kwam BLEEF hij gek doen.

en hafgirl asl jij mijn reactie erboven had gelezen had je zien dat ik helemaal niet bedoel dat haflingers domme goedkope beesten zijn. Maar kenneklijk is lezen nog teveel moeite en zeik je liever mij gelijk af, waarom geen idee.

Daarnaast het is Voltaire, niet Voltoire.

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:05

jeetje die ene letter...

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:21

Ookal is het een waardevoller paard in jou ogen, ik laat mijn paard toch ook buite ookal is ze wel eens op land geblesseert geraakt.

onn topic ; zou trouwens ook geen stal bandages omdoen, gaat ontzettend broeien

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:04

lezen schijn erg moeilijk te zijn

waarom moetten jullie elkaar zo aanvallen, laat ieders lekker in zijn/ haar waarde dan blijft het gezellig op bokt

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 22:22

Het paard staat alleen s'nachts in de stalbandages en overdag als ik niet thuis ben. Als ik gewoon op stal aanwezig ben doe ik ze af en kan ik hem gewoon bezig houden en regelmatig uit de boks halen.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:33

Stond jou paard dan altijd in zijn eentje buiten dat hij buiten altijd zo gek doet?

BTW ik heb geen commentaar op het feit dat jij je paard vanwege een blessure binnenhoudt hoor! Soms kan dat nodig zijn, zeker als de veearts dat zegt. Maar kan jou paard als de blessure genezen is dan ook nooit meer naar buiten?

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 09:21

Wij hebben thuis geen land, alleen een bak met een paddock. En die paddock is gewoon te klein voor hem als hij gaat springen of om met meerdere paarden buiten te zetten.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:30

Oh, dat is jammer zeg! Wellicht zou hij lang niet zo gek meer doen als je gewoon een stuk land had gehad, en hij lekker elke dag met een koppel buiten kon lopen.

Ik stond met mijn vorige paard vroeger altijd op een manege. Daar kon ze meestal ook alleen maar enkel een uurtje per dag in een paddock van 20*20. Dan werd ze helemaal gek! Ze sprong er af en toe zelfs uit. Toen ben ik verhuisd naar een pensionstal waar ze de hele dag elke dag naar buiten konden en het was gelijk over. Ze was altijd heel nerveus, maar ze werd ook een stuk rustiger toen ze elke dag naar buiten kon (en dikker, want ik kreeg er nooit geen vlees aan).

Maar goed, als de ruimte er niet is, dan houdt het op...

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:18

hafgirl15 schreef:
Krips schreef:

inderdaad, en dat vind ik eigelijk weinig te maken hebben met het zogenamaande voltoire-bloed. Als je onze simpelen goedkope, harde haflingers een week op stal zet ontploffen die ook hoor! En het si niet zo dat ik de mijne ( sporthaflinger ) weidegang gun omdat hij 'goedkoop' is ( in jouw ogen dan, voor mij is is onbetaalbaar )
Maar doe lekker wat je wilt... Ik dacht dat het er bij paarden juis omdraaide de oorzaak van een probleem te zoeken en het van daaruit op te lossen. Denk aan het spreekwoord '' voorkomen is beter dan genezen )
En je doet er echt weinig goeds mee als je zeker met dit warme weer je paard op stal zet met stalbandages. Ik heb het zowieso niet op bandages maar voor het werk is het nog aanvaadbaar. Op stal vind ik het, tenzij en een medische reden is en op advies van de DA, onzin.

Ik zeg juist dat mijn haf niet helemaal gek wordt als ze uit stal komt.. zolang er maar genoeg mee gedaan wordt.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:54

Bij ons op stal staan er 2 in de stalbandages, alleen achter.
Als ik ze voor bandageer, slopen ze iedere dag de bandages eraf

Als je paard ze gewoon laat zitten zou ik niet weten waarom je niet zou bandageren.
Goede lappen eronder is wel belangrijk!!

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:59

Ik vind stalbandages persoonlijk niks, heb het een paar keer gedaan, maar de benen van het paard waren echt warm eronder, en ik denk ook niet dat het zo fijn is voor het paard, als hij van die warme benen heeft. bij de mijne hielp het niet echt, maar dat vers chilt ook per paard denk ik