zadel op maat. Bij wie en hoe duur ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:06

Heb er een van Danny Kroetsch, super zadel maar wel een beetje duur.

Anoniem

Re: zadel op maat. Bij wie en hoe duur ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:09

De vraag die mij altijd rest is als het zadel op maat is gemaakt en je paard veranderd meer of minder spieren, dat het zadel dan ook niet meer goed ligt. Is dat altijd met vulling op te lossen?

Een meisje bij mij op stal heeft een half jaar geleden een zadel gekocht dat paste, het paard is in dat half jaar enorm gegroeid en het zadel paste absoluut niet meer, heeft dus nu een nieuw zadel.

Dan is 2500 euri voor een zadel wel veel, zeker als het dan ook nog eens is gevormd naar een paardenrug of ribbenwelving (?) wat niet elk paard heeft, zie die maar weer te verkopen.

Trouwens 2500 euro vind ik wel een hoofdprijs hoor, kun je een leuk basispaardje voor kopen en als je ook nog leuk kunt rijden prima als sportpaard opleiden. Ken mensen die goedkopere paarden hebben.

Al die nieuwe zadels die ik in de winkel liggen zijn wel luxe, mooi zacht, maar sjezus wat duur en een hype met dittje dit en ditje dat.

Ooit een heel simpel plat zadel gereden en daar moest je zelf gaan zitten en dat ging ook best wel automatisch, vond het een heel fijn zadel, ondertussen al 20 jaar oud, past niet op mijn huidige paard helaas. Dan snap ik dus niet waarom de tegenwoordige zadels zo gruwelijk duur zijn. Het leer vind ik nl ook niet altijd even duurzaam. De eerste de beste keer heb je al gebruikssporen en die oude zadels daar duurt het jaren mee eer je wat ziet.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:11

russel schreef:
De vraag die mij altijd rest is als het zadel op maat is gemaakt en je paard veranderd meer of minder spieren, dat het zadel dan ook niet meer goed ligt. Is dat altijd met vulling op te lossen?

Om dat probleem te voorkomen heb ik nu een WOW-flair. Luchtkussen die makkelijk aan te passen zijn en een verwisselbare boom. Is op bijna elk paard pas te krijgen volgens mijn zadelmaker. Als mijn paard erg van model veranderd laat ik hem komen en voor een paar tientjes (en 10 minuten werk) ligt mijn zadel weer goed!

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:20

Hoe is het nu afgelopen met je zadel?

groetjes,

haantje7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:28

Hoi

Ik weet niet wat voor zadel je koopt voor 2500 euro maar dat hoeft echt niet hoor.
Eeen zadel opmaat kost niet veel meer als een goed standaard zadel.
en dat is rond de 1600 euro.