Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
branki schreef:Amber_ schreef:
Dit gaat mij even te boven...
Wat voorn tussen riempje bedoel je ? Ik neem aan dat je geen sperriempje bedoelt ?
Je kunt aan de pelham 2 teugels vastmaken. 1 bovenaan, aan de trensringen en 1 onderaan de scharen, de stang.
Er zijn ook korte riempjes die je aan de trens en aan de stangring vastmaakt. Dit vormt dan een boogje en daar maak je dan weer je teugel (1 teugel) aan vast. Zodoende is er geen afzonderlijke werking van stang en trens.
dat moet je dus niet doen
Glossi schreef:Zou voor een ongebroken pelham gaan omdat deze nergens drukt/knijpt. Dubbelgebroken werkt meer op de lagen en de tong in. In combi met hefboom lijkt hij mij minder prettig voor het paard.
Was net een profiel van een bokker aan het kijken. Rijd haar paard met de pelham op de kopdat moet je dus niet doen }:0
StableDoor schreef:Glossi schreef:Zou voor een ongebroken pelham gaan omdat deze nergens drukt/knijpt. Dubbelgebroken werkt meer op de lagen en de tong in. In combi met hefboom lijkt hij mij minder prettig voor het paard.
Was net een profiel van een bokker aan het kijken. Rijd haar paard met de pelham op de kopdat moet je dus niet doen }:0
Hoe doe je dat
amyke schreef:Ik weet dit dat dit een oud topic is.
Maar, kan er mij iemand uitleggen wat dan juist het verschil is tussen een pessoa bit en een pelhalm?
Want, het heeft toch allebei een hefboomwerking? Of ben ik nu helemaal fout?
Ik vraag deze vraag gewoon uit interesse, niet omdat ik ermee wil rijden...