martingaal te groot!! wat nu??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 00:17

ja maar knoopjs maken is niet echt je van het natuurlijk

nu is je paardje wel slank maar dat heeft niks met de lengte vd martingaal te maken en heeft toch wel normale neklengte niet extreem kort

neem de maat eens op vanaf incl de singel tot waar jij vind dat de ringen moeten hangen en ga bewapend met die maat naar de winkel ..weet je iig zeker dat die past

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 16:38

nou eindelijk ik heb iets dat past!
ik heb een borsttuig gekocht met een afneembare martingaal maatje pony en daar echt overal gaatjes bij laten maken waar het maar kon en nu... HIJ PAST!! maar als er geen gaten bij waren gemaakt paste hij zeker niet
en het ruilen van de andere martigaal was geen probleem gelukkig zal 1 foto plaatsen van het borstuig (foto is met me foon gemaakt dus wat onduidelijk)
oh en op de foto heeft me paard haar oren strak naar achteren dat doet ze altijd helaas lijkt net of ze het helemaal niet leuk vind mara als je naar me teugel kijkt doe ik helemaal niets! dus ja (ik zeg het vast voor ik er comentaar over krijg)
Afbeelding

OneDesire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:27

Fijn dat je iets gevonden hebt! Ik vind jullie een leuke combinatie! Ik heb hetzelfde met Desire hoor. Tenminste, niet dat hij z'n oren naar achteren doet, maar hij lijkt niks leuk te vinden (dressuur, vrij springen, springen onder het zadel, longeren), behalve een buitenrit.

Akxxx

Re: martingaal te groot!! wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:51

Heb veel leuke suggesties zien staan zeg...gaatjes bijprikken is inderdaad de meest gebruikte manier om een martingaal in te korten. Je kunt de gesp natuurlijk ook helemaal naar boven toe halen en het gedeelte waar het leer in twee splitst kun je de doorn van je gesp tussen doen....
scheelt je weer een reisje naar de ruitersportzaak, een E pomy moet ook gewoon een normaal maatje hebben. Kan op de foto niet zien dat ze een extreem korte/hoge hals heeft dus het lijkt me vrij onlogisch dat een cob maatje niet past.
Succes ermee in ieder geval!

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:06

Gelukkig heb je iets gevonden wat nu wel past

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 00:01

thnx mensen voor de hulp!!!

amazingstar

Re: martingaal te groot!! wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:58

ik zag dat je al een borsttuig had maar ik heb ook een E-pony van die hoogte en die past wel gewoon een martingaal en geloof me die is precies WONDER!
haha

ik heb toch liever een borsttuig hoor!
gr. amee

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 19:33

ja nou ik heb er gewoon maatje shetland omgehad van impirial riding (ofzo iets) en dat paste NIET ben blij met me borstuig doet ze het goed mee

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:15

nou, als ik die foto zo zie, heb ik toch bezwaren.
jouw paard zit echt op, bijna achter de loodlijn.
Je hebt de teugel in een boogje. Als je de teugel aan zou nemen, zou de martingaal al bijna inwerken. Zeker als je je handen op de juiste hoogte boven de schoft zou houden, en niet zo laag als nu.

Een martingaal is niet bedoeld om een paard in de krul te dwingen, die is bedoeld om te voorkomen dat een paard zijn hoofd echt omhoog doet (tegen de teugel).
Ik heb mijn martingaal zo ingesteld, dat hij pas inwerkt als het hoofd van mijn paard ongeveer een hoek van 30-45 graden maakt.

N.B. het komt misschien niet zo aardig over, het is niet bedoeld om je houding af te kraken maar ik denk gewoon echt dat je je martingaal te kort hebt.

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 23:06

nou mijn paard gooit af en toe ook gemeen met zijn hoofd daarvoor heb ik hem niet om in de krul te krijgen kijk maar in het topic in me onderschrift!
en de zadelmaker is er gewoon bij geweest en heeft gezegt dat het niet paste dus heb het zelf niet uit zo gezet! hij zit goed zo ze heeft er geen last van ook niet met rijden tezij ze dom doet en der hoofd gooit maar daar is ie ook voor