ervaring elastische singel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:41

Erg fijne singel! Ik heb de singel ook voor mijn jonge paard!

Riannee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:59

Ik vind deze singels wel fijn
Lekker makkelijk aansingelen

smano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:37

Het is wel makkelijk aansingelen maar ik heb altijd het idee dat mijn zadel schuift. Dus ik kies voor een normale leren singel.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:04

smano schreef:
Het is wel makkelijk aansingelen maar ik heb altijd het idee dat mijn zadel schuift. Dus ik kies voor een normale leren singel.

Past je zadel dan wel?
Ik heb wel eens een parcours gesprongen en aan het einde bleek dat je tussen de buik en de singel door kunt kijken. Zadel lag gewoon, niets van gemerkt. Maar het zat dus los.

Akxxx

Re: ervaring elastische singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:15

een elatische singel is niet zozeer fijner voor je paard maar juist voor de singelstoten van je zadel! Het voorkomt dat je veel te strak aansingelt en de gaten van je stoten dus doorscheuren.
Overigens is het bullshit om te zeggen dat je een elastische singel te strak aantrekt want het elastiek dat gebruikt wordt is té stevig/hard om het maximaal uit te rekken. Je paard behoudt dus altijd wel enige vorm van "verademing". Ik zweer bij elatische singels...
Overigens is de gehele elastische singel(v Passier) niet echt een aanrader, het rubber verpulvert na verloop van tijd door het zweet van je paard. Uiteraard is een passend zadel ook van belang...

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:30

Ik vind die dingen zo vervelend.
Maar het is niet slecht voor je paard ofzo.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:39

echt top! je kunt makkelijker aansingelen en je paard kan ook nog eens normaal zuchten ofzo zonder dat zijn buik wordt samengeknepen. het is superfijn en goed! echt een aanrader zo'n ding.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:58

mwa ik vind het wat minder ik geef mijn voorkeur aan de neopreensingels, mijn paardje kreeg er namelijk wondjes van

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:43

Ik vind het ook wel heel makkelijk om aan te singelen.

MAAR, ik heb een vriendin die ook zo'n singel had. We volgden samen les en we waren aan het springen. Het was op een dubbelsprong: de eerste nam ze goed, voor de tweede stopt haar paard, zij geeft benen, paard springt toch en krak zei de singel. De elastieken waren door. Zij is er samen met zadel enal net na de sprong afgevallen. Gelukkig had ze niets, maar voor hetzelfde geld... En we hebben het wel over een gloednieuwe singel, dus het niet dat hij versleten was ofzo. Dus, doe mij maar een zonder. Ik sukkel liever wat meer met het aansingelen .

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:30

Maakt het nog uit of je aan 1 of aan 2 kanten elastiek hebt??

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:35

ik had voor mijn vorige pony altijd een singel met elastiek.. omdat ik toe nog jonger was en aansingelen voor mij nogal moeilijk was. en hiermee kon ik net ff wat makkelijker een gaatje doortrekken

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:48

Weet iemand of er ook dressuursingeltjes bestaan met elastiek, die niet van leder gemaakt zijn?

#Ymke#

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:54

KarinvdM schreef:
Ik heb ook een singel met elastiek, aan beide kanten.
Afbeelding
Ik vind het een fijne singel. Door reuma kan ik moeilijk aansingelen, maar met deze is het geen enkel probleem. De singel is nu ruim 2 jaar oud, maar het elastiek is nog prima.

IK heb precies dezelfde singel

Ik vind elastiek idd ook veel fijner, heb het idee dat ze meer kunnen ademen ofzo.

DaphneL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:32

Naomi21 schreef:
Weet iemand of er ook dressuursingeltjes bestaan met elastiek, die niet van leder gemaakt zijn?

Tuurlijk bestaan er dresuursingels met elastiek die niet van leder zijn. Je hebt ze van Thorowgood, van Harry's Horse en ik heb ook weleens neoprenen singels met elastiek gezien. Gewoon eens in een grotere ruitersportzaak rondkijken.

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:02

Thanx DaphneL !
Ik heb ze zelf alleen nog maar van leder gezien, en daar loopt mijn paardje zich ontzettend op door. Ik ga even googlen op de merken die jij noemt!

Agnes75

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:00

#Ymke# schreef:
KarinvdM schreef:
Ik heb ook een singel met elastiek, aan beide kanten.
Afbeelding
Ik vind het een fijne singel. Door reuma kan ik moeilijk aansingelen, maar met deze is het geen enkel probleem. De singel is nu ruim 2 jaar oud, maar het elastiek is nog prima.

IK heb precies dezelfde singel

Ik vind elastiek idd ook veel fijner, heb het idee dat ze meer kunnen ademen ofzo.

Ik zoek nog zo'n soort singel.....is dit een merk en zoja, welk merk?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:14

Agnes, die singel is van Hulsebos.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:26

Okee, bedankt!