dubbel probleem rug paard/rug ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

djuno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 11:41

nickyu schreef:
iig zenuw beklemming dus
kan een kleine hernia zijn maar kan dus ook door een stijve spier komen of een onsteking in de zenuw (heb al de drie al gehad en voelt echt bijna het zelfde ,,)

het is geen spit ? het gebeurd wanneer (de verergering) ? zomaar met stil zitten of juist mt bewegen of allebei ? werkt warme douche pijn verzachtend ? heeft die al een keer pijnstillers geprobeerd zoja welke ? ook met onstekings remmers ? staat si gewricht goed ?

rug oefeningen (met name de uitrek oefeningen) werkt dat verbeterend ? (zo ja bijna zeker hernia of stijve spier geen ontsteking)

holle of bolle rug wat is lekkerder of geen van beide ?

stukje stappen te paard gewoon rustig 10 minuten stappen wertkt dat verbeterend ?

Het is geen spit, geen hernia, geen ontsteking, geen stijve spier.
Het is een bulging disc...een uitstulping (zoek het maar eens op het internet Discus bulging)...en er is niets aan te doen.

Het enige wat wat verlicht is Ibuprofen 600 en na de fysio (eerst wel veel pijn en na 2 of 3 dagen wordt het beter)

RUBYWHITE

Re: dubbel probleem rug paard/rug ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:30

Citaat:
Ik heb een pb gestuurd met enige toelichting, daarnaast wil ik wel eens individueel met geintresseerden kijken naar de mogelijkheden om een zadel op maat te laten maken ondanks de beperkingen. Heb je hiervoor echt intresse kun je contact met me opnemen. (zit naruurlijk ook zijn prijs aan!!) er kan namelijk heel veel bij een zadel dat vanaf de boom geheel op maat van het paard en de ruiter wordt gemaakt.

Daar heb ik een goede zadelmaker voor...en dat hij zijn werk goed doet merk ik zeker. Ondanks de blijvende pijn kan ik toch gewoon rijden zonder dat het erger wordt. Enige nadeel, door de aanpassingen zit niemand lekker op mijn zadel

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:12

Ik heb ook een aantal rugproblemen, maar ik denk dat het per persoon verschilt hoe iemand op een zadel zit. Ik zit zelf overheerlijk op mijn oudere KN. Deze is lekker zacht, en ik word absoluut niet in een houding gedwongen. Ik heb echt al veel minder pijn sinds ik met dit zadel rijd. Maar eigenlijk zou hij alles even uit moeten proberen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:34

Hay,

Ik heb zelf een tijdje een Hulsebos gehad, écht werkelijk waar een superzadel. (Heb 'm nu niet meer omdat het zadel op geen van mijn beide paardjes past).
Het is echt een luie stoel, heerlijk. Mijn vriendin vond het zadel ook geweldig en ligt prima op de rug van het paard.
Mijn andere vriendin vindt dat je te veel in een houding gedrukt zit, het is maar net wat je pretting vindt. Ik heb zelf ook een zwakke rug, daarom vind ik een Hulsebos zo fijn en ligt prima op de rug van je paard.
Nu rijdt ik op een Daaleman en dat vind ik flut vergeleken met de Hulsebos. Als je een Hulsebos eenmaal fijn vindt zitten wil je nooit meer anders! Probeer het gewoon een paar dagen zou ik zeggen.

Succes!

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:36

R_ChiChi schreef:

Nu rijdt ik op een Daaleman en dat vind ik flut vergeleken met de Hulsebos. Als je een Hulsebos eenmaal fijn vindt zitten wil je nooit meer anders! Probeer het gewoon een paar dagen zou ik zeggen.

Is deze daaleman ook helemaal nieuw aangemeten aan jouw en je paard? en hoe was dit met de genoemde hulsebos? Of waren dit zadels die aangemeten zijn en toen passend op je paard gemaakt zijn door de kussens op te vullen op je paard??

stomphorst

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 00:18

Er zijn ook gel pads of bondjes in alle maten en soorten te koop die je op het zadel kan leggen voor de ruiter ipv onder het zadel, misschien ook eens de moeite waard om te proberen voor dat je helemaal een ander zadel gaat kopen. heb daar al verschillende goede reacties van de gehoord bij gehandicapten worden zulke vaak ook gebruikt om de zit van de ruiter te veranderen of te verlichten.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:01

een hernia is een uitstulping van het zachte deel (tussen wervel schijf ) waardoor dus een zenuw beklemming onstaat
vergelijkbaar dus met de bulging disc..

zelf gebruik ik idd ook een echte wollen zit ding vor op mijn zadel
is wel erg lekker ,

gel heb ik een keer gebruikt in de winter , duurde erg lang voor deze op temparatuur was

miss is er iemand in de buurt waar je deze kunt lenen ? om het uit te proberen

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 23:33

ff een kleine update....het zadel van mijn man is opgevuld door Harnessmaker. Helaas nog niet kunnen beoordelen of dat helpt omdat het paard vandaag achter wat kort liep...hij zal wel hebben lopen donderjagen in het land.
Ik hou jullie op de hoogte als mijn man weer gereden heeft!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 20:55

Harnessmaker.....je bent de beste!!!
Het rijden van mijn man ging vanmiddag super....zelfs het paard liep lekkerder!!

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:44

Ik heb alleen een voorzet gegeven, komende week doe ik de fine-tuning....
Hij zal na de volledige correctie nog minder last hebben met rijden.

Overigens te veel eer voor iemand die gewoon z'n werk doet... maar het streelt wel!!

djuno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 22:11

harnessmaker schreef:

Overigens te veel eer voor iemand die gewoon z'n werk doet... maar het streelt wel!!

je vergeet een woordje....iemand die gewoon z'n werk GOED doet.

djuno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 17:19

harnessmaker schreef:

nou de fine-tuning heeft inmiddels plaatsgevonden....maar door een vervelende vergadering kan hij hem vanavond niet uitproberen...dat wordt dus morgenavond.
Gisteravond was het voor iedereen ietsjes TE laat om het nog uit te proberen

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 22:31

djuno schreef:
*\o/* Harnessmaker.....je bent de beste!!!
Het rijden van mijn man ging vanmiddag super....zelfs het paard liep lekkerder!!

hihihi Patrick...ik quote mezelf maar ff...want dit bericht gold wederom voor vanavond!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ook voor de vrouw van wie jij als allerlaatste het zadel hebt gevuld...die was ook super tevreden.
Morgen gaat Martiena voor het eerst rijden .....dus die reaktie komt nog.
Van diegene waar jij een zadel hebt meegenomen heb ik nog niks gehoord...maar dat komt vast wel

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:37

kijk dat zijn berichten!!
Soms zijn problemen makkelijk op te lossen... en met relatief lage kosten....

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 20:51

ennnnnnnnnnn...nog een tevreden klant Patrick. Martiena zit geweldig en het paard loopt als een zonnetje.

Jakkes...berichten worden nu wel erg ééntonig