Heb ik een te dikke kont...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:28

Je zadel is wel wat klein. Ik denk dat je een 17.5 of 18 inch nodig hebt. Ik heb zelf ook 1 van die maten nodig.

Maar soms is het ook maar net hoe je zit.
Ik heb een foto van mij op m'n op maat gemaakte zadel. Paard wilde even niet stilstaan, en ik steek m'n benen hierdoor iets naar voren. Lijkt het net of de knie over het zweetblad steekt, alsof het zadel ook te klein is:
http://img228.imageshack.us/img228/3574/dscf35376vp.jpg

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:32

Ik denk niet dat je zadel 18 inch is, want hij is iets te klein en bij je andere foto, zei je dat je toen wat dikker was en daar pas je er wel in.

Dus ik denk dat het aan je zadel ligt.

Daisies

Re: Heb ik een te dikke kont...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:36

Persoonlijk zou ik een zadel maatje groter aanraden, of in iedergeval met een ruimere zit. maarja, als jij dit lekker vind zitten.

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:40

Tja als jij het lekker vind, ik twijfel echt aan de 18 inch want mijn VZH is echt enorm dressuurzadel al iets minder maar toch. Ik heb ook niet echt een kleine kont en het past netjes

VZH
Afbeelding

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:42

Aangezien ik hier op stal echt alle maten paarden pony's en dus ook zadels heb zie ik dat het zadel zeker geen 18 inch is!!!!Eerder 17 of zelfs kleiner!

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:50

Dat denk ik ook. Ik heb maatje 46 en het meeste gwicht zit in mijn kont en bovenbenen. Ik heb een VZH 17 Inch en een 18 inch en in beide heb ik genoeg ruimte. De 18 inch zit lekkerder. Dus ik denk ook dat je zadel zelfs kleiner is dan 17 inch

viv1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:53

Ik ben benieuwd of je je zadel al hebt opgemeten...
volgens mij kan het haast geen 18 inch zijn...
Ik heb je profiel net bekeken en jij valt zeker niet in de categorie "dikke billen".

Ik zal het JC vzh zadel waar ik met mijn "wel dikke billen" eens opmeten, ben wel benieuwd hoe groot dat is. En ik zal dan meteen eens kijken of en hoe ik in dat zadel pas..

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 18:12

ben vandaag wel op stal geweest echter ben ik vergeten een cm mee te nemen...morgen ga ik het meteen doen...ik heb wel ff naast een 18 inch gelegd van een stalgenoot...die van mij was inderdaad wel wat kleiner....
ik ga het zeker opmeten ebn nu ook wel eens nieuwsgierug of mijn zadel nu wel of niet 18 inch is...

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:06

Hmm, ik heb bijna het vermoeden dat er iets anders aan de hand is. Dat het zadel te smal is voor je paard. Hierdoor komt het aan de voorkant omhoog en wordt jij zelf achter op de lepel geduwd. Ook je beenpositie lijkt daarop te wijzen. Dus dan ligt het niet aan jouzelf maar is inderdaad je zadel te klein maar dan op een andere manier. Heb je nog een foto van het zadel op je paard zonder ruiter erop en zonder singel etc ?

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 19:10

euuhh..aalleen van afstand incl singel
Overigens heb ik er zadelmaker bij gehad , en va hem heb ik dti zadel gekocht...lijkt me dan maf als het niet goed ligt toch?

Afbeelding

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:12

De JC zadels vallen sowieso erg klein, heb ik begrepen. Ik had zelf een 17 inch, maar volgens iemand met een Kieffer 17 inch zat er toch heel veel verschil in, de Kieffer is veel ruimer.
Het gevaar van een te klein zadel is dat je te veel op de lepel gaat zitten, waardoor het zadel druk geeft op de paardenrug op plekken waar het niet hoort.
Dus probeer eens een ander merk zadel! (Maar dat ging je al doen, begrijp ik.)

Sacramenta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:17

Veel verstand heb ik er niet van, maar voor het plaatje lijkt het me wel mooier als het zadel wat groter is. Het lijkt me voor jezelf ook fijner als je wat meer IN je zadel zit!

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 23:03

nderdaad//nieuwe wintec 18 inch dressuur is onderweg...Ben erg benieuwd hoe mijn kont daar in "valt"hihihi...

Ik zou dan ook wel ff fotoos maken, dan kunnen we vergelijken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 06:59

zeker weten dat dit zadel te klein is en inderdaad je drukt zo behoorlijk in de rug van het paard.

maatje groter dus

ankem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 08:08

Het heeft niet alleen met je billen te maken, maar ook met je lengte van je bovenbeen. Ik ben bijna even lang, met maat 38. Ik heb vorige week op een 17 inch gezeten. Op zich pastte het nog wel, maar ik had telkens ruzie met mijn benen en de wrongen. Komt gewoon omdat mijn bovenbenen te lang zijn voor het zadel. 17,5 inch zou beter zijn voor mij.
Het lijkt me sterk dat het een 18 inch is, succes met je nieuwe zadel.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 09:00

Ik ga ook mee met Ankem. Het gaat niet naar het formaat bips maar naar je bovenbenen. Het is een fabeltje dat hoe groter de bips hoe groter het zadel.

Jouw bovenbenen zijn dus gewoon te groot voor het zadel wat je nu hebt. Ik zou er een andere zadelmaker bij laten komen. Ik weet zo niet meer precies zijn naam, maar er zit er ook een op bokt. Ik zag laatst een aantal toppics over hem en de mensen waren erg tevreden Volgens mij noemt hij zich hier Harnasmacker?????

Succes

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 09:15

Ik heb 2 JC dressuurzadels, de ene gekocht toen ik nog wat slanker was en ondertussen zit ik er ook niet mooi meer in. Toen ik een andere JC erbij kocht heb ik een 18 inch gekocht, dacht ik.... Ik ging er mee naar de zadelmaker en het bleek een 17,5 inch te zijn en het eerste zadel een 17 inch. Nu heb ik een meetlint met cms aan de ene en inches aan de andere zijde, ideaal. Van de zadelmaker moet ik meten van het midden van de lepel schuin naar de linkerkant van de kamer.

17 inch is ong. 43 cm
18 inch is ong. 46 cm

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 09:39

cornelie schreef:
Hmm, ik heb bijna het vermoeden dat er iets anders aan de hand is. Dat het zadel te smal is voor je paard. Hierdoor komt het aan de voorkant omhoog en wordt jij zelf achter op de lepel geduwd. Ook je beenpositie lijkt daarop te wijzen. Dus dan ligt het niet aan jouzelf maar is inderdaad je zadel te klein maar dan op een andere manier. Heb je nog een foto van het zadel op je paard zonder ruiter erop en zonder singel etc ?

Als ik het zadel zo mag beoordelen van een foto:

Ik denk niet dat de boom het punt is maar de kussens. De kussens voor lijken wat vol maar achter erg vlak. Ik vermoed zelfs dat je zadelkussens een brug vormen.
Dwz. voorkussens goed volgepropt en achter ook... Zie je in het kussen midden onder het zweetblad in de buurt van de beugelhaak een vulopening in het leer?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:12

ziet er niet bepaald als 18 inch uit hoor! mn moeder is minstens van jouw postuur(alleen wat kleiner) en die heeft nog wat ruimte over in haar kieffer maat 2(das 18 of 18,5 ofzo?)

ik vind vooral dat je je benen wat moeilijk kwijt kan bij je zadel, dat is wat ik zelf(1.82 en maat 36/38) ook altijd heb op ponyzadels
heb hetzelfde zadel als mn moeder maar dan maatje 1 en die zit voor mij perfect, maat 2 zit ik weer te los in qua kont maar met nog meer ruimte voor mn lange benen!
maar kan me niet voorstellen dat jij hier op een 18 inch als ik zo het zadel van mn moeder er mee vergelijk

wel vind ik vzh sowieso wat minder zitten als je lang bent, heb ook nog een kieffer vzh maat 1 en dat past net wat minder fijn dan mn dressuurzadel
heb je nooit dat de rand van je laarzen/chaps tegen de onderrand van je zweetblad aankomt? of er net onder valt, dat rijd zooo irritant, heb daar gelukkig bij mn beide zadels geen last van, op vzh ponyzadels vaak wel en heb zo het idee dat jij een vrij klein zadeltje hebt!

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 20:03

harnessmaker schreef:
cornelie schreef:

Als ik het zadel zo mag beoordelen van een foto:

Ik denk niet dat de boom het punt is maar de kussens. De kussens voor lijken wat vol maar achter erg vlak. Ik vermoed zelfs dat je zadelkussens een brug vormen.
Dwz. voorkussens goed volgepropt en achter ook... Zie je in het kussen midden onder het zweetblad in de buurt van de beugelhaak een vulopening in het leer?

Ik ga dat meteen bekijken morgen!! Volgens mij ben ik niet zoiets tgen gekomen, tijdens het vetten van het zadel, maar kan er natuurlijk ook gewoon niet vanaf hebben geweten en er dus niet na hebben gekeken...
Die vulopening zoals jij dat bedoelt, hoe moet ik dat voorstellen dat dat er uit ziet? een gat waar vulling doorheen kan?

merelberfe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:34

De JC zadels staat er idd bekend om dat hun inch maten kleiner uitvallen. De 18 inch zadels zijn dus in werkelijkheid 17,5 inch.

Rytir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:15

Klopt, ik had ook een jc; 17,5 of 18 geloof ik en ik heb maat 40 (soms 38). Op die jc zat ik echt niet lekker en mijn billen zagen ook de achterkant van de wereld. Nu heb ik een ainsley in dezelfde maat en heb zelfs ruimte over!

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:14

ik denk ook dat je zadel wat te klein is...Wel vind ik je paard echt Uber!!

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:54

heb zojuist mijn "nieuwe"zadel binnen gekregen....jezus wat een verschil met mijn jc..deze Wintec is een echte 18 inch, dat kan ik zo al wel zien...ik vraag me af hoe ik in godsnaam zo lang heb kunnen rijden met een eigenlijk best wel klein zadel...zal morgen even fotoos maken van de zadels naast elkaar dan kunnen jullie her verschil ook goed zien...echt raar..mijn jc is inderdaad nooit geen 18 inch...

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:59

vond deze fotoos net even terug van mijn zdel de JC
Afbeelding
Afbeelding