ik gebruik ze nooit, ondingen zijn het.
ik ben ze ooit gaan gebruiken omdat iedereen dat op stal deed en ze mij adviseerden het wel te doen, omdat willem steeds ruimer en beter ging lopen en ook wel eens uit zijn stekker ging enzo. ik had hem toen nog niet zo lang.. nou had ik het maar nooit gedaan, want hij kreeg ten 1e wonden van de beschermers omdat ze schuurden, daarover heen een mok zo erg dat zijn benen net olifantenpoten waren tot aan zijn sprong en hij haast niet kon lopen en vervolgens is er een strijkend paard van over gebleven.
waar ik nu dus van baal. toen ging meneer een paar weken geleden echt zijnkogels open strijken omdatie harder moest werken en de bak heel zwaar was. ik nieuwe eskadron cross country gekocht van 70 euro... werkte prima, maar na 1 keer dragen zagen ze er al uit(qua krassen) alsof ik ze jaren gebruikte. omdat hij last van stalbenen had zijn ook deze gaan schuiven en had meneer gigantische kale strepen, die gelukkig nu weer behaard zijn en niet wit zijn geworden zoals je bij vele ziet.
dus nu liggen ze na 3 keer dragen in de kast en willem loopt weer lekker blootbeens, zoals dat hoort. nix geen last van verhitte benen en schuurplekken en open wondjes.
nee hoor, voorkomen doen die dingen echt niet, soms veroorzaken zenog meer leed, om maar over peesblessures niet te praten, mijn stalgenoot dacht er goed aan te doen, maar beesie staat nu al een jaar stil.