Waar mee rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maayke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 10:23

Mensen...Jullie kennen mijn paard niet..mijn paard zijn spieren zijn gewoon gevoellig..ik heb het zadel laten aanmeten bij Tweespan in boornburgum..door ELZELIN...daar werken goede mensen met verstand van zadel's..Omdat mijn paard ook een hoge schoft heeft,en als hij iets afvalt licht het zadel op de schoft,vandaar het bontje,ook voor de gevoeligheid van zijn rug..

De beenbescherming doe ik,omdat hij vrij ruime gangen heeft,en ik hoor steeds dat hij tegen zijn voor benen aan komt,

Peter Spahn zei: een paard zonder been bescherming rijden,hij zal een een goede misstap maken,je gaat toch een niet voetballen zonder scheenbeschermes.

Het washandje: omdat hij een smale neus heeft,en er soms stukjes vel er tussen komt te zitten,dan gaat knellen,en geeft plekjes..

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:40

Ik heb het liefst zo min mogelijk 'zooi' aan mijn paard hangen. Alleen een hoofdstel, dekje en zadel vind ik voldoende, alleen met springen worden er peesbeschermers gebruikt.

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:45

Ik vind het ook wel redelijk overdreven ja.
Paarden kunnen nog altijd, na al die jaren prima op hun eigen benen lopen, beenbescherming is dan misschien wel aan te raden, maar zeker niet noodzakelijk.

En sjah, die washandjes... Ik zou er zelf niet eens aan beginnen, maar waars. is jouw paard dus zo gevoelig, dat ie dat nodig heeft. Dan beter wel dan niet he.
Dat bontje zie ik de medische werking niet echt van in. De problemen van een echt gevoelige rug los je daar niet mee op.

Maar ik ken jouw paard dus niet, zoals je zelf al zei, dus als het echt nodig is... vooral blijven doen

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:58

Maayke schreef:
Mensen...Jullie kennen mijn paard niet..mijn paard zijn spieren zijn gewoon gevoellig..ik heb het zadel laten aanmeten bij Tweespan in boornburgum..door ELZELIN...daar werken goede mensen met verstand van zadel's..Omdat mijn paard ook een hoge schoft heeft,en als hij iets afvalt licht het zadel op de schoft,vandaar het bontje,ook voor de gevoeligheid van zijn rug..

De beenbescherming doe ik,omdat hij vrij ruime gangen heeft,en ik hoor steeds dat hij tegen zijn voor benen aan komt,

Peter Spahn zei: een paard zonder been bescherming rijden,hij zal een een goede misstap maken,je gaat toch een niet voetballen zonder scheenbeschermes.

Het washandje: omdat hij een smale neus heeft,en er soms stukjes vel er tussen komt te zitten,dan gaat knellen,en geeft plekjes..

Je stelt zelf de vraag
Als je zelf er van overtuigd bent dat je de beste keuze hebt gemaakt is het stellen van de vraag ook min of meer overbodig. En tja het is natuurlijk wachten op reacties van mensen die het "onzin" vinden.

Jasmijn159

Re: Waar mee rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:12

Ik doe alleen met buitenrijden/longeren/loslaten peesbeschermers om. Ik vind jou manier niet overdreven, zo kan er tenminste niks gebeuren.

Een stalgenootje van mij reed haar paard ook altijd kaal, totdat hij zichzelf een keer goed opengetrapt had. Nu rijd ze met strijklappen, peesbeschermers en springschoenen.
Er moet dus eerst iets goed fout gaan voordat mensen hun paard echt gaan beschermen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:14

Lotte1990 schreef:
Er moet dus eerst iets goed fout gaan voordat mensen hun paard echt gaan beschermen.

Is echt de grootste kul. Heb mijn paard heel wat kreupel gehad, maar daarvoor maakte beenbescherming helemaal niksie uit.

xxchrissyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:30

ik heb gewoon een zadel een hoofstel een soort gelpad alleen dan van een soort rubber (weet niej hoe je ut noemd) en dan peesjes en strijklappe met bandages rij ik haast nooit.

Oomske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:24

hej,
ik vind het heel goed van je,
mijn paard is soms nogal een drukte maker en kijkt nooit uit waar ze loopt,
dus heeft ze altijd peesbeschermers en strijklappen om,
en dit doe ik bij elk paard ookal is er zonder nog nooit iets super ernstigs gebeurd, wel met want ze is (nogal gek beessie dus) door een struik heen gesprongen, omdat er een vuilniswagen bezig was.
ik rijd zelf niet met een bontje, maar wel altijd met dik dekje (ook omdat anders het zadel naar achteren schuift, miss moet ie opgevult worden),
en zeker als het anders op de schoft licht lkkr doen. ik vind dat washandje zeker een leuke oplossing, het is gewoon voor de zekerheid, ik zit er zelf over te denken om het ook te doen, voor als er een keer een velletje tussen
komt, en je maakt je paard er echt geen watje mee.
en oja sjakie, het zegt niet dat het altijd zo is dat je paard kreupel wordt van geen bescherming, maar als je paard een keer door zoiets een grote
wond krijgt, dan letten mensen pas echt goed op, maar zonder rijden is ook
een goede oplossing voor een paard wat gewoon rustig loopt.
je moet ze trouwens niet te strak doen dan kan het zijn dat ze er juist kreupel van worden.

Oomske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:24

op stal omlaten is trouwens ook niet zo goed ;p

susie_anne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:02

Ik heb alleen met longeren peesbechermers en strijklappen om. Verder vind ik het niet nodig. Doe soms wel eens bandages om, maar das meer omdat het er mooi uit ziet.

Ik denk dat je zelf het beste kan beslissen welke bescherming jij voor je paard wilt gebruiken. Ik vind nie dat iemand anders zich daarmee moet bemoeien.

Maayke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 23:56

@ susie_anne : Helaas doen sommige mensen ( niet alleen bokt!!) dat wel..

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:37

Ik vond het eerst ook onzin, maar de pony die ik nu heb slaat peesbeschermers bandages en springschoenen aan gort, dan zie je toch wel dat het echt geen overbodige luxe is.

Een doekje onder de neusriem doe ik ook vaak, dat vinden veel mensen onzin. Maar een washandje heb ik nog nooit gezien is dat niet te groot? Heeft iemand daar een foto van?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:43

Ik heb een een singelbontje gehad voor Saar maar die was onnodig dus waarom ik die gekocht heb? geen idee Neusbontje heeft ze ook gehad, maar dat kwam omdat het halster de vorm helemaal in d'r neus drukte. Nu heeft ze een bontonderlegger.

Maayke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 13:00

RedFlame schreef:
Een doekje onder de neusriem doe ik ook vaak, dat vinden veel mensen onzin. Maar een washandje heb ik nog nooit gezien is dat niet te groot? Heeft iemand daar een foto van?

Als ik naar stal ga,maak ik er wel een foto van,achter bij de keel he,bij de sluiting van de neusriem

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:49

Ik vind het niet ingepakt. Er zijn genoeg mensen die vinden zadel hoofdstel dekje klaar, maar ik moet bekennen dat ik het ook niet zo doe. Ik ga niet met overdreven spullen rijden waar mijn paard last van heeft, maar ik heb -al zeg ik het zelf- best mooi tuig en dat laat ik graag zien

Maayke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 15:06

Dit bedoel ik met hem washandje.
Afbeelding
Afbeelding

Owja en die touwtjes voordat iemand er commetaar op geeft die had ik er aan,voor mijn handen,omdat ik nogwel piano speel had ik hem met touwtjes "vast"gezed zodat ik op me handen kon concentreren

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:38

Dus gewoon dubbelgevouwen, ik dacht al anders heb je toch een groot stuk over of word het te dik maar zo ziet er helemaal niet gek uit ofzo.

Maayke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 15:45

Ja dubbel gevouwen,zo heeft hij ook nergens last van..alleen moet even een ander kleurtje hebben,zwart of bruin,vind dit een beetje te veel opvallen,:Y)

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:55

Zo lijkt het meer op een bontje, vind dit ook wel mooi, zeker als je op wedstrijd meer wit hebt.

_Iris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:51

Ik vind het ook nie te ingepakt hoor.
Ik zelf rij alleen met Hoofdstel, zadel, schabrak en peesbeschermers als ik ga buiten rijden of springen.

Cinderella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:16

Ik vind het ook niet te ingepakt. Zelf rij ik gewoon op mijn VP met zadel en hoofdstel, soms met beenbeschermers maar dat is het... ze heeft ht voor de rest ook niet nodig:P