chebelle ruitersport wie kent dit probleem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AikePeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 15:28

Micha schreef:
Charos schreef:
Mijn zadel innemen? nee hoor die is net door harnessmaker helemaal hersteld. Daarom weet ik ook wat ze erin heeft gestopt.

nee, nee bedoelde het voor aikepeer. in jouw geval is dat rekening presenteren van harnessmaker (en misschien smartegeld ).

mijn zadel is ook hersteld door harnessmaker. En zoals in mijn topic bij paardenpraat (nieuw paard terug door harnessmaker) staat mijn paard is herboren!!!
Ik ben het nichtje van charos..:p

AikePeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 15:30

Graag meer reacties van mensen die problemen hebben met Chebelle..
Ik print idd alle reacties uit en laat ze haar zien dus mensen schrik niet terug maar laat je horen

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:52

Dit is één van de redenen dat ik aan stal werk. Ik kan wel laten zien wat ik eruit haal i de werkplaats maar dat gelooft niemand.

Bij mij zie je wat eruit komt maar ook wat er in gaat!

rivella

Re: chebelle ruitersport wie kent dit probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:23

weet niet wat dit voor gezeur over chebelle is maar dat s pure onzin!
ik heb er een zadel van en dat s prima!!!!!!!!!!!!!zit zelf n de sport met wedstryd springe op hoger niveau en geloof me dan heb j een goed zadel nodig en heb nix op chebelle aan te merken!!!!!!!!!!waarom s chebelle n de sport dan wel zo bekend???dus egt onzin wat er verteld word!

rivella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:25

de ruitersport zaak in oosterhout das pas n poedersuiker zaak en slegt voor zn klanten!

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 23:07

rivella schreef:
ik heb er een zadel van en dat s prima!!!!!!!!!!!!!zit zelf n de sport met wedstryd springe op hoger niveau en geloof me dan heb j een goed zadel nodig en heb nix op chebelle aan te merken!!!!!!!!!!waarom s chebelle n de sport dan wel zo bekend???dus egt onzin wat er verteld word!

ik ken deze zaak nie en zeg er ook niets over.
Maar off-ttopic.... graag gewoon Nederlands.
Leest wat makkelijker!

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 07:19

rivella schreef:

ok.... onderbouw dan eens waarom zadel wel goed ligt van deze zaak. Deze mensen klagen ondebouwd over de werkzaamheden. Daarnaast jammer genoeg zijn er paarden die hoog in de sport presteren voor hun ruiter terwijl ze aan alle kanten vast zitten enz. door prutswerk aan zadels. Mensen kijk naar je paard en niet naar de prestaties en bedenk je dat ie mogelijk alleen nog maar beter presteert indien....

P.s. mag indien je weer reageert het in gewoon Nederlands, leest iets makkelijker

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 07:26

rivella schreef:
de ruitersport zaak in oosterhout das pas n poedersuiker zaak en slegt voor zn klanten!

Ja hallo...... dit gaat wel erg ver. je kan de (onderbouwde) opmerkingen niet hebben over deze ruitersport zaak en spuugt dan niet onderbouwd met ervaring op een andere ruitersportzaak. Nee lekker.... wat is dit frustratie of poging om de aandacht af te leiden?? Getuigd niet echt van ....... Ok laat ik alsjeblieft ophouden wijken hierdoor te ver af van het feitelijke topic.

rivella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 07:46

de rug van myn paard is 100% in orde als dat niet zo zou zyn dan kan ik ook niet presteren!ik ben altyd tevreden geweest over chebelle en goed behandeld maar ja als j praat over slechte ruggen enzo door zadels van chebelle kun je je misschien ook afvragen of j paard van te voren al iets in zn rug had maar dat dat er nu pas uitkomt want dan zou ik het en meerderen in de sport die goed ryden ook hebben beetje raar dat dat dan niet zo is he???? dan zou dat juist by ons ook moeten zyn!

rivella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 07:47

en sorry maar als er 1 iemand altyd goed voor zn paard is er dr goed naar omkykt ben ik het wel dus niet daar mee ankomen myn paard ziet er altyd super uit en is kern gezond!!!!

silimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:45

Nou ik vind het aardig laf wat je doet, ben benieuwd wat jij zogenaamd gevonden hebt in je zadel! Ben er zelf bijgeweest als Chebelle een zadel vult, ik weet in ieder geval wat erin gaat! Je gaat helemaal af op "jouw zadelmaker". Of verzin je dit zelf }> .
Een ding weet ik zeker, ik ben super tevreden!

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:21

rivella schreef:
de rug van myn paard is 100% in orde als dat niet zo zou zyn dan kan ik ook niet presteren!

Neem maar van mij aan at meer dan 80% van de paarden een niet voldoende pasend zadel hebben.
Ik heb klanten die op zeer hoog niveau rijden en als ik die zadels zag kon ik wel janken.
Waar ik de zadels in onderhoud heb zien we nu ook verandering bij de paarden.
Ik kan en ga hier geen namen noemen....

Een paard is een prooi dier.
Op het moment dat een paard pijn toont is hij zwakker dan de rest van de kudde en in de natuur ten dode opgeschreven.
Zijn instinct is niet verandert alleen zijn leef omgeving.

Vele paarden tonen hun pijntjes niet alleen als het de spuigaten uitloopt.

Het verdedigen van Chebelle en vervolgens een ander afbranden zonder onderbouwing vind ik verre van chique!

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:25

silimba schreef:
Nou ik vind het aardig laf wat je doet, ben benieuwd wat jij zogenaamd gevonden hebt in je zadel! Ben er zelf bijgeweest als Chebelle een zadel vult, ik weet in ieder geval wat erin gaat! Je gaat helemaal af op "jouw zadelmaker". Of verzin je dit zelf }> .
Een ding weet ik zeker, ik ben super tevreden!

Als je doelt op de TS kan ik je zeggen dat de foto's genoeg zeggen.
Deze zooi zat in dit zadel helaas, wie dat ook gedaan mag hebben.
Bij dit zadel was maar één optie en dat was alle vulling eruit en vervangen.
Het verbaast mij dat dat advies niet eerder is gegeven.
Aan de andere kant verbaast het mij niet.
Vele "zadelmakers" zijn al bang om een zadel los te halen laat staan de hele vulling eruit.... dit getuigd van de mate van vakmanschap, inzicht en ervaring....

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:04

Ik vind het grappig dat de enige 2 die positief zijn, net vandaag en gisteren nieuw op bokt zijn

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:11

hmmm ik zal mijn zadel ook maar eens goed na laten kijken denk ik! heb mijn zadel ook eens bij chebelle laten opvullen, heb eigenlijk geen problemen van bobbels of iets anders.. maar ik laat het toch even goed nakijken!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 11:24

wat wordt er weer lekker gereageerd

mijn paard liep Z1 dressuur en had toch een zadel met deze zooi erin viewtopic.php?f=53&t=578888&hilit=
presteren in de sport wil dus echt niet zeggen dta je zadel goed is
en een goede naam van een ruitersport wil ook niet veel zeggen kwam ik achter

ruitersportzaak waar ik het zadel nieuw gekocht heb en heb laten aanpassen&opvullen staat hier érg goed bekend
als ik niet met eigen ogen gezien had wat er alemaal voor ellende in mn adel zat had ik nooit kunnen geloven dat die ruitersportzaa dat gedaan had...
en toch zat het er in, en wat de ruitersportzaak ook zegt het is er bij hun ingegaan
ik heb mn zadel ook aa huis door harnessmaker laten bijvullen, bij mij moest helaas ook alle vulling eruit maar ik heb nu een superfijn zadel dankzij de nieuwe vulling en de rug van mn paard ziet er perfect uit! zelfs de oude drukplekken worden niet witter maar weer gewoon bruin!

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 11:47

Uiteindelijk wil iedereen het beste voor z'n paard... tenminste dat neem ik aan. Het komt helaas te vaak voor dat zadel niet goed passen, maar dat paarden wel goed presteren. Dat heeft niet zoveel met de kunde van de ruiter de maken, maar meer met het brave karakter van het paard. Zorg er nou gewoon voor dat alle voorwaarden in orde zijn om op een goede manier met je paard om te gaan/te rijden.... gezondheid, stalmanagement, harnachement, ruiter.

Trouwens: naar aanleiding van het succes van onze gratis zadelcheck eind april, kan ik alvast zeggen dat dit herhaald wordt in (waarschijnlijk) juni. Dus....

rivella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:25

nou jullie denken wat jullie willen myn zadel van CHEBELLE zit goed en past goed dus niet te veel banketstaaf!!!! hahah

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:55

rivella schreef:
nou jullie denken wat jullie willen myn zadel van CHEBELLE zit goed en past goed dus niet te veel banketstaaf!!!! hahah

Ik wil Rivella niet afkatten of iets in die geest, maar..... al 5 inhoudelijk sterke posts.

Welkom op Bokt Rivella.
Wij proberen hiet zoveel mogelijk elkaar te helpen door vragen inhoudelijk en soms langs de zijlijn offtopic te beantwoorden.
Bij serieuze antwoorden zal eenieder op dit forum graag (sommigen heel graag) in discussie gaan over voors en tegens van bepaalde onderwerpen.

sorry voor mijn off topic reactie, moest het even kwijt!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 17:54

rivella schreef:

sorry maar ik heb me dit door een professionele zadelmaker laten vertellen en hij heeft mij ook laten voelen waar de fouten zaten!
Dus hoe kun jij nou zonder het zadel gezien en gevoeld te hebben dat dit onzin is!
En dat jij op "hoger" niveau rijdt doet helemaal niet ter zake, dat veranderd niks aan de kwaliteit van het zadel.
En je hebt echt niet alleen een goed zadel nodig op "hoog" niveau rijdt

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 17:55

harnessmaker schreef:
rivella schreef:

Ik wil Rivella niet afkatten of iets in die geest, maar..... al 5 inhoudelijk sterke posts.

Welkom op Bokt Rivella.
Wij proberen hiet zoveel mogelijk elkaar te helpen door vragen inhoudelijk en soms langs de zijlijn offtopic te beantwoorden.
Bij serieuze antwoorden zal eenieder op dit forum graag (sommigen heel graag) in discussie gaan over voors en tegens van bepaalde onderwerpen.

sorry voor mijn off topic reactie, moest het even kwijt!

dankje wel!

AikePeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 18:09

Nog eenmaal voor de mensen die het niet eerder in dit topic gelezen hebben.

Ik heb mijn zadel laten nakijken door harnessmaker omdat ik vond dat mijn paard na een opvulling door chebelle niet beter werd in zijn rug.
Ik besloot het wat professioneler aan te pakken (wat duurder dus).
Ik had zelf al gevoeld dat er na het opvullen bobbels zaten op de kussens, heb het toen een tweede keer bij chebelle gebracht om te laten herstellen, helaas werd het niet beter.
Toen harnessmaker bij ons thuis was bevestigde hij mijn vermoeden, de bobbels en kuilen (delen waar weinig vuling zat) waren de oorzaak van mijn paards probleem!
Het bleek bij het leeghalen van het zadel wel dat ze de juiste vulling had gebruikt, maar als je die er op de verkeerde manier instopt...

Nogmaals ik heb dit topic niet geplaats om iemand zwart te maken, maar omdat ik mensen wil waarschuwen voor zadel"verprutsers" ze proberen je te helpen maar door onkunde doen ze juist het tegendeel.

Dit is mijn ervaring en dus kan NIEMAND zeggen dat dit onzin is.

bekijk voor de "grap" eens het topic van CHAROS, harnessmaker met foto's. Zij is mijn nichtje en heeft haar zadel ook tweemaal bij chebelle gebracht.

rivella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:27

het is niet meer elkaar helpen maar een zaak af z.e.i.k.e.n want er zyn ook goede klanten en tevreden thats allen tuurlyk zegt een concurrent dat iets van een ander niet goed is duh!

rivella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:29

en jawel als je zadel verkeerd is dan kom je in de sport ook niet ver want dat belemmerd het paarden zal hy zn eigen niet kunnen ontspannen wat by het springen heel belangryk is zoals jullie wel weten

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:58

Rivella mijn paard liep prima mee in de sport, incl kampioenschappen en alles toch bleek hij al die tijd last van zn rug gehad te hebben, weet niet of je Z1 geen sport vind en lange afstandsritten en 3x per week dressuurles en 1x per week springles etc...

en ook de zaak waar ik mn zadel gekocht heb(nieuw dus alles wat ermee gebeurd is hebben zij zelf gedaan) en heb laten opvullen&aanpassen heeft tevreden klanten, ik wás ook altijd een tevreden klant, vandaar dat ik vol verbazing stond te kijken wat er uit mn zadel kwam. ben nogsteeds een tevreden klant behalve op gebied van zadels!!
bekijk mn foto's maar, 7 soorten vulling incl poetswatten, varkens/paardenhaar, 2 soorten grijze wol, de originele witte wol en zelfs verbandgaasjes zaten er in

hoe je dat ook wil verklaren je kan niet zeggen dat iemand zn "concurrent" zomaar een slechte naam wil geven, als je bij het openmaken 7 soorten vulling vind die er in proppen inzit
dan is het simpelweg nooit goed geweest!

heb nog foto's van dikke bulten, kale plekken & witte plekken op de rug van mn paard dankzij drukkingen van dit zadel
weet niet hoeveel bewijs je wil zien maar je roept maar hoor, heb alles op foto staan
incl zn rug van nu, drukplekken verdwijnen en worden weer bruin en geen verdikking meer op zn rug na het rijden, en dat dankzij een goede nieuwe vulling in mn zadel!