Welk zadel hebben jullie op je Fries??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:53

lotjj92 schreef:
Starbreeze schreef:
Sinds kort een Fryso zadel.
Houden jullie er wel rekening mee dat Kieffer over het algemeen een smalle boom heeft en dat een fries van nature een brede ruggegraad heeft?

onze friezen zijn heel luze gebouwd dus net zo smal als mijn kwpener.. dus voor mi jgeld dat niet

Oh die van mij is ook heel erg luxe, zie profiel, maar een fries is normaliter nou eenmaal ronder geribt dan een kwpn.

havermout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:14

Ik heb ook een fryso zadel. Bevalt prima! Zit lekker en heeft een mooie pasvorm en is ook nog eens van goede kwaliteit!

Mijn fries is ook luxe, maar gelukkig niet zo smal als een KWPN'er want dat zou niet meer rastypisch zijn!

Ik heb echt nog bijna nooit een Kieffer zadel mooi zien liggen op een fries! Soms liggen ze een tijdje goed maar zodra ze dan wat meer bespierd raken gaat dat ten koste van de pasvorm.

merelberfe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 08:37

ik begon met een kieffer, toen werd die te smal voor mij (niet mijn paard) en ben ik overgegaan naar een fryso. Wou dat ik dat nooit had gedaan. Mijn paard heeft er namelijk drukplekken ervan overgehouden. Ze zijn hem keurig komen bekijken en hebben het hersteld, tenminste, ik heb er daarna maar kort mee gereden voordat het gestolen werd.
Had toen de keus: weer een fryso (= 3 mnd wachten met risico dat ie weer niet 100% was), of een ander goed passend zadel. Heb toen gauw weer een kieffer gekocht, past super op Ynz en rijdt heerlijk. Persoonlijk vind ik die zelfs veel fijner als de fryso.

droebel

Re: Welk zadel hebben jullie op je Fries??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:36

Ik had eerst voor mijn een fries een kieffer aachen. maar mijn paard heeft een erg weke rug en hierdoor rugklachten dus die had een aangepast zadel nodig. Nu heb ik een Daaleman.

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 14:19

baukie schreef:
Ik heb ook een Phryso zadel op mijn fries liggen. Het rijdt super! Wat bedoel je met duur?? Wat heb je er voor over? Wil je beslist een nieuw zadel of is 2e hands ook nog goed?

WEet niet waar je vandaan komt, maar die van mij komt uit Boornbergum, bij Tweespan vandaan/

Kieffer zadel heeft inderdaad vaak een smalle boom, past vaak niet goed op friezen.

Succes met zoeken.

ik hoef niet beslist een nieuw zadel, ik woon in friesland, en kan wel een keertje kijken als ik een fries heb....

en verder iedereen bedankt voor de reactie!!

djuno

Re: Welk zadel hebben jullie op je Fries??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:50

Yetse schreef:
Ik heb voor Yetse een Kentaur Penelopa dressuurzadel, boommaat 4, de breedste.
Zit als een huis. Past perfect.

wij ook... Super!!!!!!