[WN] Zadel voor de Hunter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 00:01

Francis schreef:
hihi, is goed hoor... ik hoor het wel (Hee, FH kan ook hierheen komen, maken we er een minimeeting van)

Kom ik ook even langs

Met jouw lengte bovenbeen heb je idd wel een 18 inch nodig denk ik.

Zit me al helemaal te verheugen, Dotje weer onder zadel.
Ben al even stiekem wezen kijken op je stal, maar de volgende keer wil ik wel koffie hoor

Desiree01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 04:10

Ik heb nu sinds 3 weken een kiefer VZH, deze bevalt prima en zeker nadat ik bij jouw dorpsgenoot (mag geen reclame maken) op diverse merken engelse zadels gezeten heb, moet ik toch echt zeggen dat je duidelijk een verschil voelt met de goedkopere merken, deze hebben wij ook tweedehands gekocht en ziet er nog als nieuw uit en is gekeurd, ook wel belangrijk iets om te doen als je tweedehands koopt.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 11:06

Karina schreef:
Ben al even stiekem wezen kijken op je stal, maar de volgende keer wil ik wel koffie hoor

[/quote]

Altijd welkom, dat weet je! Ik laat je weten wanneer ze hierheen komen. En als je langs komt op stal, kom dan als ik er ben of bel ff, dan héb ik koffie!
Moet trouwens ook nog vreselijk nodig jouw nieuwe vlam komen bewonderen... 'k bel je vandaag nog!

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:06

AUWWWW, ik werd vanmiddag grof aan mijn haren getrokken door Cornelie..........thank you!!
Tadaaa, afspraak staat. Natuurlijk kom ik een keer bij je langs, Francis, maar om zadels te passen, heb ik mien peerd nodig, . Aangezien ik met regenachtig/ blubberig weer niet mijn mooie westernzadel wil gebruiken én binnenkort wil beginnen met balkjes lopen, hindernisje pakken en crosstraining, moet ik op zoek naar een zadel zonder knop, ugh auw hijg hijg naar een hap lucht..... .

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 20:44

yup, afspraak hier ook, kans is groot dat ik donderdag eindelijk op Dot zit...(als dat zadel er op ligt kom ik er niet onderuit om er ook op te klimmen ben ik bang... Cap dus maar mee naar stal en ja, camera ook... toch een gedenkwaardig moment, dus moet wél vast gelegd worden, ookal zal't waarschijnlijk niet echt een voorbeeld van hoge school rijden worden.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:54

Nou, je weet maar nooit wat voor capriolen dot uit gaat halen. Heb je toch een mooi stukje hogeschool
Ik zal mijn veilige kooibeugels dan ook maar even meenemen

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:49

Wil je mijn bodyprotector ook lenen, Francis??

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 15:34

Nou bedankt hoor dames! Neuh, denk dat 't vast wel goed komt, dat ene weekje vorig jaar geen ook heel relaxed. Geen stapje verkeerd, dat meisje van mij...

Francis

Re: Zadel voor de Hunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 18:33

Ok Cornelie, achteraf jammer da'k em niet even mee naar stal had ookal weet ik dat'ie zo niet past, maar hier dus foto's van m'n 'antieke' hunterzadel.

Zijkant (met aan deze kant twee ringetjes, die zitten niet aan de andere kant, niet gezeten ook zo te zien)
Afbeelding

Seat (met watervlekken..dacht dat't misschien wel wat was om alleen dat gedeelte zwart te verven)
Afbeelding

Voorkant.. (vrij smal dus)
Afbeelding

Achterkant (geen keilkussens, wel muizen tanden afdrukjes.. gelukkig niet door het leer heen, alleen 'krasjes')
Afbeelding

Bovenkant onderste zweetblad (helemaal 'doorgeregen' dus)
Afbeelding

en dat geeft dus een 'gewatteerd' uiterlijk aan de onderkant. Is ook vrij zacht leer trouwens.
Afbeelding

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:44

Kan vast nog wel wat aan veranderd worden In elk geval geen diepe zit en keilkussens. Hoe breed is ong de ruimte tussen de kussens daar waar de ruggegraat ligt?

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 18:51

kan het lastig meten, meetlint weg dus lineaal gebruikt, maar vooraan is't zo'n 8 cm, in't midden, waar de kussens over gaan in de zweetbladen is't zo'n 5 cm en achteraan een kleine 4 cm. Genoeg?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:16

Hoort die geul niet vanaf het midden recht door naar achteren even breed te zijn ??

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 19:38

Geen idee, deze heeft dat dus niet. Weet inmiddels dat dit wel een goed merk is en 't ziet er ook wel heel degelijk uit allemaal (helemaal als je nagaat waar'ie bij de vorige eigenaar 'opgeslagen' heeft gelegen...) dus misschien dat dit ook wel weer een speciale rede heeft of weet ik veel... te weinig verstand van engelse zadels om daar wat zinnigs over te zeggen.
Ga de foto's naar Cornelie's zadelmevrouwtje mailen en dan hoor ik het wel. Zou mooi zijn als deze aangepast kan worden, dat scheelt me toch weer een leuke cent.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:02

Dat is een oud zadel Francis

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:16

ik heb een oude vz passier op mijn dikke brede cowponie liggen (heb zelf ook dikke kont dus die moet jou wel passen) en zoek eigenlijk een dressuurzadel, is die BC een dresuur toevallig? misschien kenne we ruile?

edit* ...en het is een bruine!

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:49

oeps, lees net in een ander topic dat de BC een Billy Cook is, geen dressuur dus....