Roze bandages met chabrak?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:12

ok pak een bandage en bandageer je eigen onderbeen
ga een uurtje wandelen ...

en hoe voelt dat ??

oudere mensen met zwakkere pezen doen dit namelijk ook
ook mensen met bv slechte aderen ....

het houd je dan miss niet overeind maar indien JUIST gebandageerd geeft het wel iets van support ...en zelfs bescherming

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:46

Bij een paard bandageer je de pezen, niet spieren.
Toch wel een verschil.
Een gewoon fleece bandage kan dus nooit steun geven...

Dee_Es

Re: Roze bandages met chabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:56

Een bandage geeft wel steun hoor. Het geeft druk op de pezen en dat geeft dus de steun.
Misschien een rare vergelijking maar een gewichtheffer doet ook een bandje om zijn polsen als hij het gewicht moet tillen. Het is niet zo dat dat bandje 200kg kan tillen maar het geeft gewoon meer steun (ook al is het niet meer dan een lapje stof).
Het is natuurlijk van belang dat je goed hebt leren bandageren maar dan zie ik er verder geen probelemen in.

Is het trouwens gevaarlijk om met bandages op buitenrit te gaan (bos is bijvoorbeeld)? Is het mogelijk dat de bandages los raken?

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:51

nickyu schreef:
ok pak een bandage en bandageer je eigen onderbeen
ga een uurtje wandelen ...

en hoe voelt dat ??

oudere mensen met zwakkere pezen doen dit namelijk ook
ook mensen met bv slechte aderen ....

het houd je dan miss niet overeind maar indien JUIST gebandageerd geeft het wel iets van support ...en zelfs bescherming

Probleem is alleen dat er in een paardenbeen geen vet zit. In een mensenbeen wel. Een paard bandageer je als je werkbandages aanlegd, nooit over de gewrichten heen. Slechts om het bot dat toch al niet beweegt. Wat wordt dan precies ondersteund volgens jullie? Het pijpbeen dat toch al niet buigt? Ik gebruik altijd bandages, maar slechts voor de bescherming van het paardenbeen rondom. Daar zijn ze ook voor bedoeld.

OemmiejO

Re: Roze bandages met chabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:05

Ik rijd ook vaak met bandages. Als je ze goed om doet ed heeft je paard er als het goed is geen last van..

En bandages geven geen steun oid, dus ik snap niet waarom je de benen van je paard ermee kan verzieken MITS je ze goed om doet en niet met 30 graden vierkant in de bandages rijdt.

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:01

Ik zal heel kort zijn er is bijna niks zo slecht voor de pezen vanje paard als rijden met bandages.

Ik heb een paard met een peesblessure en kwam terecht bij dr. van Schie en dr. van Toor in Wassenaar en zei vertelde me dat.
Ze raadde me aan om NOOIT met bandages te werken.
Dit omdat de benen in bandages veel te warm worden en de pezen over verhit kunnen raken en gaan koken. Hierdoor heb je meer kans op beschadigingen.

sylver_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:40

ik rij men paarden ook met bandages omdat ik vind dat het meer bescherming geef aan de voorkant van hun poten tegenover peesbeschermers etc.

als je goed kan bandageren dan geeft het wel steun en bescherming (maar dan moet je het goed kunnen)
ik merk ook bij een paardje dat ik rij dat ze minder struikelt dan zonder bandages dus het heeft toch wel een doel dan.

en natuurlijk heb je dan inneens de sier erbij maar daar dienen ze echt niet voor
er zijn nu wel eenmaal meer kleuren in bandages dan in peesbeschermers etc. en dat is dan ook mooi megenomen

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:46

Bandages geven echt minimale bescherming.

Vouw eens een theedoek om je arm en sla je arm dan eens tegen een muur aan.
Wedden dat het zeer doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:48

sylver schreef:
ik rij men paarden ook met bandages omdat ik vind dat het meer bescherming geef aan de voorkant van hun poten tegenover peesbeschermers etc.

als je goed kan bandageren dan geeft het wel steun en bescherming (maar dan moet je het goed kunnen)
ik merk ook bij een paardje dat ik rij dat ze minder struikelt dan zonder bandages dus het heeft toch wel een doel dan.

en natuurlijk heb je dan inneens de sier erbij maar daar dienen ze echt niet voor
er zijn nu wel eenmaal meer kleuren in bandages dan in peesbeschermers etc. en dat is dan ook mooi megenomen

Er zijn ook peesbeschermers/pijpkousen die rondom zitten, dus ook met bescherming aan de voorkant! Dat beschermt beter dan bandages. De ondersteuning van bandages heb ik geen verstand van, dus daar houd ik me buiten :)