Alle zadels schuiven..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

Re: Alle zadels schuiven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:27

wij hebben er een Australian Stock zadel op liggen en dat werkt echt perfect

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:24

alle paarden hebben dat vlakke stukje volgens mij de verhoudingen bij tinkers zijn soms wat anders, dankzij hun kortere ruggen. als gam te dik is dan gaat het zadel ook naar voren schuiven, ondanks de singel op het platte stuk. gan is ook erg rond en schoftloos, dat blijft een probleem.

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:37

Mijn merrie ( kwpn) heeft van zichzelf ook een rond buikje. Niet dik! Maar ze is van zichzelf gewoon rond.
Haar zadel schuift dus door de singel. Deze schuift naar voren en neemt het zadel dus mee. Singelstoot naar voren leggen is geen optie. Heb ik al overlegd.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 22:34

Boomloos ligt in elk geval het beste!
en het gaat inderdaad om het van links naar rechts schuiven. Van voor naar achter schuiven ze eigelijk helemaal niet.
bedankt voor jullie antwoorden!

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:17

van links naar rechts heeft meestal toch met de boommaat te maken , en de grote van je zadel

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:21

Weten jullie wel hoeveel mensen met een slecht passend zadel rijden? Mijn zadel wat niet eens schokkend slecht lag en niet schoof moest ook ernstig aangepast worden.

Laat alsjeblieft een goede zadelmaker (Harnessmaker bijv) komen en ga niet liggen klooien met anti slip matjes dat vind ik echt mishandeling voor je paard.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:47

Schuivende zadels komen vooral voor bij paarden met weinig schoft volgens mij (zelf ook ondervonden, rampenplan)..

3 zadelmakers bijgeweest (onafhankelijk van elkaar) maar nog steeds een licht schuivend zadel. Komt vooral omdat een paard met weinig schoft zijn zadel niet goed op zijn plek blijft liggen vanwege dat weinig schoft.

Ik vrees dat er heel wat paarden een zadel op hebben waarvan men denkt dat het past want schuift niet, maar ondertussen niet goed ligt. Een hogere schoft geeft net genoeg steun aan het zadel om niet opvallend te verschuiven denk ik..

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:15

En wat hebben deze zadelmakers gedaan? Mijn zadel past prima en schuift niet en ik heb ook een ronde haflinger.