zadel van zadelmarkt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RhealLover

Re: zadel van zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:21

unamie schreef:
Famke_a4pje schreef:
@ Unamie; Heb jij zelf ooit een zadelmarktzadel van dichtbij gezien/ mee gereden? Ik vind het een beetje raar dat je uitspraken doet over dingen waar je geen ervaring mee hebt.

bijzonder dat je vanaf je pc kan zien waar ik ervaring mee heb

ik heb deze zadels gezien terwijl ze helemaal uit elkaar lagen
er zitten 2 grote schroeven/bouten in om het zaakje bij elkaar te houden sommige prikken zelfs in de rug van het paard!!
de boom is scheef en zeer slecht van kwaliteit
de vulling is om te huilen
dat kan ook niet anders voor 200 euro of nog minder
zoiets leg ik natuurlijk nooit op mijn paard

friesie87 schreef:
Ik vind het wel heel wat, wat jij hier zegt!!! Mensen die hun zadel bij zadelmarkt weg halen hebben geen verstand van paarden???Of zadels??? Nou mijn zadel ligt prima op mijn paard!! En mijn paard heeft geen rugklachten & ik weet heel goed waar ik het over heb!!!! Het kan best zijn dat ik mazzel heb gehad met het zadel maar ik vind het wel beetje dom dat jij zegt dat mensen die hun zadel daar weghalen geen verstand ervan hebben... Valt me zwaar tegen!!!!

professionele ruiters heb ik er nog nooit mee zien rijden
hoe zou dat toch komen?? geen idee
schaduwaccount

nou sorry hoor, maar mijn westerninstructeur is proffesioneel en heeft ook gewoon een zadelmarkt zadel op zijn paard liggen om te trainen en tijdens wedstrijden enkelt zijn billy cook, om deze niet onnodig te beschadigen

enne ik vindt het knap dat jij zegt dat mensen die met zadelmartk zadels rijden geen verstand hebben van paarden en zadels, hetzelfde als waar jij je door aangesproken voelt, HOE KAN JE DAT ZIEN VANUIT JE LUIE STOEL dus kwaad worden op een ander die een vooroordeel gebruikt maar zelf net zo hard meedingen, ga dan effe relaxen in een stil hoekje want je hebt jezelf er alleen maar mee hoor

unamie

Re: zadel van zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:26

RhealLover schreef:
enne ik vindt het knap dat jij zegt dat mensen die met zadelmartk zadels rijden geen verstand hebben van paarden en zadels, hetzelfde als waar jij je door aangesproken voelt, HOE KAN JE DAT ZIEN VANUIT JE LUIE STOEL dus kwaad worden op een ander die een vooroordeel gebruikt maar zelf net zo hard meedingen, ga dan effe relaxen in een stil hoekje want je hebt jezelf er alleen maar mee hoor

als je verstand van zadels hebt weet je dat dit troep is
dat zie je aan het leer dat voel aan de kussens
dat sommige dat niet zien tja......

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:48

Hier eentje met ervaring én negatieve mening.

Ik heb welgeteld 6 weken een Uncle Tom springzadel gehad. Wat een baggerzadel zeg! Ik heb 'm heel snel verkocht. 't Paste voor geen meter en 't sleet met die 6 weken al verschrikkelijk, ondanks dat ik amper op reed.
De singelstoten waren verstevigd met nylon aan de onderkant. Dat begon al te rimpelen en door het nylon kwam er een of ander ontzettend kleverig goedje.

Ik heb nu een super passende tweedehands Stübben Siegfried. Veel beter dan dat prutding.

Ik heb dat Joy & Harmony-zadel gezien. En ik vond het niet zo'n bijzonder zadel. Het leer is zo dun. Wel mooi natuurlijk dat je niet zoveel tussen jezelf en je paard hebt, maar ik vraag me af of je niet binnen no time door 't leer heen bent.

Maar goed, de tijd zal het leren. Ze komen vanzelf op Marktplaats als het niks is.

XCompanionX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 00:09

Ik heb 4 maanden terug een dressuurzadel gekocht bij zadelmarkt, en ik moet zeggen dat deze prima bevalt. Hij ligt perfect op mijn paard, en die heeft nergens last van.

Ik moet ook wel zeggen, dat de dekjes en ook de westernspullen er kwalitatief niet zo goed uitzagen.

Ik denk dat ik gewoon mazzel heb gehad met dit zadel.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:37

ik heb uit een zeer betrouwbare bron dat je met zm gewoon geluk moet hebben , ene is goed en gaat lang mee ander is scheef , verkeerd leder of bij western ed komen de spijkers er door heen

zelf erg goed kijken dus ! als je een goede hebt moet je der nog niet vanuit gaan dat ze 10 jaar meegaan ..daar is de prijs ook naar

persoonlijk en ook door de ervaringen van mijn conculega (de betrouwbare bron die ooit zadelmarkt zadels verkocht heeft)
heb ik het er niet zo op , ook vanwege de garantie tot de deur mentaliteit , heb hier ook goedkopere zadels en er zit er ook wel eens eentje tussen waarvan het leder slechter is , die gaat linea recta retour leverancier , god zij dank nog maar 2 x meegemaakt dat er een rot stukje leder is zat ..1 hadden we zelf al gespot 1 kwam klant mee retour , direct omgeruild voor een ander ..dit is mij overigens ook al eens overkomen met een 700 euro ,inkoop heb ik het dan over , zadel

als je bij zm koopt laat dan zwart op wit zetten dat je ruilen mag bij niet passen of niet deugdelijk materiaal heb al te veel mensen gehord die niet mochten ruilen

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:42

nickyu schreef:
ik heb uit een zeer betrouwbare bron dat je met zm gewoon geluk moet hebben , ene is goed en gaat lang mee ander is scheef , verkeerd leder of bij western ed komen de spijkers er door heen

zelf erg goed kijken dus ! als je een goede hebt moet je der nog niet vanuit gaan dat ze 10 jaar meegaan ..daar is de prijs ook naar

das het probleem sommige kijken wel maar zien niets

Barneveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:48

Ik rijdt alletwee mijn paarden met het Merano de Luxe dressuurzadel van Zadelmarkt. Ze zitten super en liggen goed op mijn paard, daar heb ik nog een onafhankelijke zadelmaker naar laten kijken. Bij ons op stal is de Merano hard op de mond-tot-mond gegaan. Ook de ruiter en amazones bij ons op stal vanaf L1 dressuur rijden op Merano's, de ruiter (een springer) rijdt op een springer van Zadelmarkt. Natuurlijk rijden er ook amazones bij ons op hun Kieffer en zweren daarbij, en dat is helemaal prima, maar wanneer iemand tevreden is met een zadelamrktje is daar niets mis mee!
Groetjes!

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:52

Ik heb een keer op zo'n zadel gereden en ik moet zeggen: bagger!! Echt waar, ik vond het nergens naar zitten. Mijn vriendin heeft nl zo'n zadel en ik was dus aan het twijfelen om ofwel zo'n nieuw zadel te kopen, ofwel een 2ehands merkzadel. Ik mocht dat zadel even passen op mijn paard (hij was nog niet veel gebruikt) en op zich lag hij wel goed. Maar met rijden!! Echt verschrikkelijk.. ik kon er uberhaubt niet mee rijden, het zat voor geen meter en mijn paard liep helemaal onregelmatig en niet lekker.
Achteraf lag hij dus waarschijnlijk dan toch niet zo goed, maar het zag eruit of het zadel wel oke erop lag. Maar goed.. om een lang verhaal kort te maken, ik heb van ruchet hierop bokt haar Stubben Scandica overgekocht en die bevalt echt 1000x beter!

Ik moet wel zeggen: mijn vriendin die zweer bij hetzelfde zadel, dus het is ook een kwestie van dat het je moet liggen denk ik. En het moet natuurlijk het paard niet belemmeren in zijn beweging. En dat deed het bij mijn paard wel. Maar zij is erover te spreken! Dus tja.. tis nogal dubbelop!

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:44

Nog een met ervaring, en wel een negatieve (joh )

Twee keer een zadel van zadelmarkt gehad, voor twee verschillende paarden... Man man wat een ellende...
Volgens de verkopers past alles altijd en is alles helemaal goed...
Passen doen ze echter niet, ze zijn slordig in elkaar geflanst, scheef en van de slechtste kwaliteit "leer" die ik ooit heb gezien, na een maand kwamen en beige plekken ter grote van een handschoen op de zweetbladen...
En rugproblemen, drukplekken,...

Een zadel moet passen, iedereen roept dat zijn of haar zadel past, maar zo ongelovelijk veel paarden lopen met slecht passende zadels rond... Laat een zadelmaker komen om te kijken, kost misschien iets meer, maar dan heb je wel het beste voor je paard.

Ik had ook een "ademende, waterdichte deken" van ze

Nou wat ademen... Het paard stonk gewoon naar zweet en was zeik en zeiknat onder die deken...

En teruggaan en je geld terug krijgen? Echt niet, dan geven ze niet meer thuis...

Koop een 2e hands Stubben of zo en laat die op maat maken voor je paardje... Dat kan al heel goedkoop, echt. Je doet jezelf en zeer zeker je paard daar een heel groot plezier mee.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Krijtje op 18-04-06 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:45

Mariskatw schreef:

Achteraf lag hij dus waarschijnlijk dan toch niet zo goed, maar het zag eruit of het zadel wel oke erop lag.

En dat is nou precies wat ik bedoel

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:26

Haha ja idd.. ik heb nu naar mijn 'nieuwe' tweedehandse zadel laten kijken door de fysio of alles goed lag enzo.. En als ie straks opgevuld moet worden (t zadel is nog maar een half jaar oud) dan neem ik hem gewoon mee naar de zadelmaker en wordt ie nog uitgebreid bekeken of er nog wat aan verandert moet worden. Maar mijn fysio (die heeft er wel kijk op hoor) vond dat ie goed lag. Dus je hebt helemaal gelijk Alina met dat het soms beter is om een 2ehands zadel te kopen en die op maat te laten maken