Kieffer Lech Profi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:21

Ik heb er ook een gehad. Zie profiel,en dan de schimmelmerrie. Daar ligt ook mijn dressuurzadel: Kieffer Lech Profi op!
Een ideaal zadel!

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 15:49

pantarhei schreef:
Kieffer is goed zadel voor een nette prijs. Nadeel van Kieffer zadels in het algemeen is dat ze de ruiter (M/V) nogal eens voorover laten vallen in het zadel en daarmee de zit negatief beinvloeden. Lech is mooi zadel met fijne kniewrong. Is op bijna elk paard passend te maken en verkrijgbaar in verschillende zitmaten

wij hebben ook 2 keiffers en ik heb precies hetzelfde probleem. ik val er door voorover heel vervelend. maar als ik hem op mijn fries leg zit ie super. duis heb nu gelukkig sinds gister een JC en die is echt super! in mijn vzh zadel kon ik ook nooit een houding vinden. die gebruik ik nu voor springen en anders verkoop ik hem binnekort

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 18:04

Ik zit iig rechter op dit zadel als op mijn vorige (hubertus.)
Misschien heb je wel eens gezien ( --> @ Lotjj92 ) dat ik daarop echt naar voren viel.

Ik vind het tot nu toe een lekker zadel Alleen idd, kwaliteit van beugel riemen is iets minder

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:47

Ik heb hem ook(alweer zo'n 4,5 jaar!) zit superfijn en vandaag is Harnessmaker van bokt geweest om het gepruts van vorige zadelmakers te herstellen, en nu heb ik weer een superfijn zadel dat ook nog eens goed past!
ook hebben we de lech profi Excellent, die ligt op mn moeders paard, helaas is die voor mij 1 maatje te groot en zit ik er wat los in, jammer want dat zadel is lekker zacht met de gelzitting

kwaliteit van beugelriemen heeft niets met het zadel te maken Sanneh14, beugelriemen krijg je er bij van de zaak waar je je zadel koopt en dan heb je kans dat ze je de meest simpele beugelriemen meegeven of als je hem overkoopt van een ander, dan kan diegene er naar eigen keus beugelriemen aan hebben gezet, zegt dus niets over het zadel

Poehee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:03

Ik heb er ook jaren mee gereden.. ik denk wel een jaar of 10, nu heb ik hem nog wel, maar past niet meer op mijn beest. Daar ligt nu een KN op, is ook een fijn zadel.

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 21:43

Renske_ schreef:
kwaliteit van beugelriemen heeft niets met het zadel te maken Sanneh14, beugelriemen krijg je er bij van de zaak waar je je zadel koopt en dan heb je kans dat ze je de meest simpele beugelriemen meegeven of als je hem overkoopt van een ander, dan kan diegene er naar eigen keus beugelriemen aan hebben gezet, zegt dus niets over het zadel

sorry ik bedoelde singelstoten Achja, blond hea

_Romana_

Re: Kieffer Lech Profi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:18

volgens mij heeft mijn bijrijdpaard ook een lech profi, maar kukel steeds voorover, echt supervervelend, kan niet echt lekker zitten, maar goed niks aan te doen.. Maar verder vind ik het wel een lekker zadel, was dat voorover vallen niet geweest dan had ik het een heerlijk zadel gevonden..

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:34

romana dan past het zadel niet goed op het paard
een goed passend zadel laat je niet voorover vallen, ongeacht het merk!

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:11

Dat zou best kunnen, ligt ook een bontje onder voor haar rug, dacht dat t misschien daardoor zou kunnen komen. Eigenaresse heeft ook last van dat voorover vallen..

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:08

ik had dat ook, tot mn zdel aangepast is en weer supergoed ligt!
dacht altijd dat mn paard een gevoelige rug had en gebruikte een gelpad of bontje, zadel was al eens aangepast maar blijkbaar niet goed want hj kreeg een drukplek
harnessmaker van bokt is toen bij me thuis geweest en heeft mn zadel onder handen genomen, sindsdien heb ik geen bontje etc meer nodig en zit mn zadel ook stukken fijner

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:09

Ik heb ook zo'n zadel. Dat is een hele fijne maar ook een goed zadel. Hij zit echt enorm lekker

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:16

misschien moet ik eigenaresse ook maar zeggen dat ze misschien ernaar moet laten kijken ofzo..

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:11

Ik met m'n superzachte Hulsebos vind Kieffers maar hard zitten.
Fijne zadels, maar ik vind de zit écht te hard.

kelly0188

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:40

ik heb mijn kieffer lech profi zadel te koop, dus als iemand interesse heeft kun je me pb-en!