anky pad <--> nep anky pad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:18

De echte zijn wat steviger, maar soms zitten ze niet zo goed, omdat ze dan te stevig zijn.

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:59

De echte vind ik een mooier model hebben, netter afgewerkt. Welke eerder slijt weet ik niet want ik heb mijn neppe nog niet zo lang, de echte blijft wel super iig!

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:35

De echte zijn wat netter afgewerkt, verder merk ik niet veel verschil. Mijn probleem is eerder dat de neppe ankypads én en de nieuwe ankypads niet meer in het vierkante model gemaakt worden, die afgeronde pads vind ik echt lang zo mooi niet.

Anoniem

Re: anky pad <--> nep anky pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:40

Toch zijn die afgeronde wel even iets praktischer, omdat je minder snel met je teugel o.i.d. achter het dekje blijft 'haken'.

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:35

Ik zit er overna te denken om er ook 1 te kopen, een nepperd, maar schuiven ze nou echt zo erg?
En zoja, hoe schuiven ze dan, onder je zadel uit ofzo?

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:38

ik heb nu een nepper (USG geloof ik) En die bevalt me ook goed hoor, ik ga denk ik nog wel eens sparen voor een echt anky pad, maar dat komt nog wel.

Die van mij heeft nog niet geschoven, maar als ze schuiven, schuiven ze naar achteren onder het zadel uit volgens mij, omdat er geen lusjes aan zitten, en dat zit aan mijn nepper ook niet, maar die schijft niet, dus volgens mij valt dat wel een beetje mee....

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:48

ik heb alleen maar nepperds en hoef ook geen anky! en ik ben er heel tevreden over. als je neit goed aansingelt schuiven ze natuurlijk maar anders niet!

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:16

De pads schuiven alleen maar als je geen goed passend zadel hebt of niet goed hebt aangesingeld.
En bij sommige erg ronde paarden willen ze ook nog wel eens schuiven maar verder blijven ze goed liggen.

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:25

ik heb 6 anky's en 1 neppe, ik ben begonnen met van elk 1, maar ik vind de neppers net te lang, ik vind hem na een paar keer wassen niet meer mooi eruit zien en bovendien droogt dat ding echt 10 keer zo langzaam als mijn ankypads, die zijn vaak de volgende dag droog, maar de neppe een paar dagen later. vraag me niet hoe het kan maar het is wel zo.

Bovendien vind ik inderdaad de oude modellen van anky veel fijner (en mooier!) dan de nieuwe

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:45

zouden de pads ook op een c pony passen?
ik ben bang dat het te groot is en ik mn geld in een putje gegooit heb

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:54

ze passen natuurlijk het beste onder anky zadels
haha nee grapje.

maar tot nu toe viel het me op dat ze linksonderaan gaan schuiven.. de rest blijft gewoon liggen alleen daar gaat het schuiven

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:14

de neppe schuurt bij mij een heel klein beetje op de vacht. (hoop dat ie het op de zomervacht niet doet)
ook krijg ik daar zwarte strepen op van de singelstoten, bij de anky niet terwijl ze toch echt onder hetzelfde zadel liggen.

en de nep pad steek een beetje van de buik af, wat ik niet zo mooi vind. de anky sluit gewoon mooi aan.

voordeel van neppe vind ik dat ze net iets langer zijn, wat ik mooier vind onder mijn dressuurzadel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:14

pressdelete schreef:

Dan neem je toch een 'nepperd' in ponymaat?

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:16

Niets eigenlijk,
Naja ontiegelijk veel geld

Vind die anky pads niet eens mooi ja de kleurtjes maar verder nee
Heb zo`n nep pad van BR veel leuker
En de anky pads schuiven bij veel paarden zodat je schuurplekken krijgt achter op de rug ..

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:17

pressdelete schreef:

Sommige doen ze ook op shetjes

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 00:04

de nep anky pads. waarom? omdat ze 20 euro goedkoper zijn!

Ik vind het zeer goede pads, drogen snel. waarom zou ik dan een anky pad kopen.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 00:07

MarrieLeen schreef:
Ik zit er overna te denken om er ook 1 te kopen, een nepperd, maar schuiven ze nou echt zo erg?
En zoja, hoe schuiven ze dan, onder je zadel uit ofzo?

Als je zadel goed ligt. blijft het pad ook goed liggen. en hij scjuift idd gewoon naar de kont toe. heb het een x gezien bij mijn tweeling zus. zag er echt grappig uit. Maar dat kwam omdat ze niet echt goed had aangesingeld.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:47

ik ben helemaal gek van de nepperds

Maar ik heb geen anky... dus kan niet vergelijken. vind ze wel heel mooi, maar te duur... maar ben nu wel aan het twijfelen om ze te kopen hoor... want ze hebben wel hele mooie kleurtjes

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:04

Ok, hou je vast, ik heb een Anky, een nepperd en een HH open geknipt. Ik zal binnenkort er wat uitgebreider op in gaan, maar in principe kan het volgende gesteld worden:
- Nep Anky: 560 gram polyfill, slechte kwalteit suede (dit komt mede door de slechte backing van het suede)
- Anky: 400 gram polyfill (maar goede memory), middelmatige kwaliteit suede, middelmatige kwaliteit backing
- HH: 400 gram polyfill, beste kwaliteit suede, beste kwaliteit backing.

Nu nog een PK open maken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:08

astridastrid schreef:
Ok, hou je vast, ik heb een Anky, een nepperd en een HH open geknipt. Ik zal binnenkort er wat uitgebreider op in gaan, maar in principe kan het volgende gesteld worden:
- Nep Anky: 560 gram polyfill, slechte kwalteit suede (dit komt mede door de slechte backing van het suede)
- Anky: 400 gram polyfill (maar goede memory), middelmatige kwaliteit suede, middelmatige kwaliteit backing

Welke van HH heb je open gemaakt? Degene die op de Anky lijkt? En wat is goede memory?

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:08

lonnie schreef:
ik heb 6 anky's en 1 neppe, ik ben begonnen met van elk 1, maar ik vind de neppers net te lang, ik vind hem na een paar keer wassen niet meer mooi eruit zien en bovendien droogt dat ding echt 10 keer zo langzaam als mijn ankypads, die zijn vaak de volgende dag droog, maar de neppe een paar dagen later. vraag me niet hoe het kan maar het is wel zo.

Bovendien vind ik inderdaad de oude modellen van anky veel fijner (en mooier!) dan de nieuwe

Nog iemand die dat vindt! Tot nu toe kijkt iedereen me gek aan als ik dat zeg. Punt is dat het oude model steeds moeilijker te krijgen is.

Shirley15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:10

Dat vind ik ook! Wij hebben anky pads en een pk pad en die zijn ook goed!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:20

astridastrid schreef:

Hoe komt het dan dat die HH pads zo vreselijk dun zijn?
als het aantal grams vulling gelijk is aan de ANKY...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:35

lonnie schreef:

Het eerste dat in me opkomt is: 'Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om een paar dagen nodig te hebben om de nepperd te laten drogen? Maar je zei al: 'vraag me niet hoe'.

Mijn nepperd is in ieder geval na het wassen binnen een halve dag al droog. Ook blijft ie heel mooi in de was en ik heb hem echt al heel erg veel gewassen. Heb hem bij cavaletti vandaan. Maar zou het kunnen dat er verschillende soorten nepperds in de omloop zijn?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:41

astridastrid schreef:

zo ik had het niet gedaan

Nou maar zit er best verschil tussen zon neppe en echte anky/HH