zadel gevallen, wie is er aansprakelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PatriciaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:58

[/quote]Een op maat gemaakte Daaleman kost in de meest luxe uitvoering hooguit € 1500
quote]

Het zadel is al een aantal jaar oud dus zal ze wel in de war zijn geweest met de prijs die het in guldens heeft gekost

Ik ga met de meeste antwoorden die hier gegeven zijn mee!
Verzekering bellen en vragen hoe het zit in deze situatie.Er probeert duidelijk iemand een slaatje uit je te slaan!

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:57

Ik heb nog wel eens wat gedaan als expertise voor verzekeringen.
Mocht je een raport willen ontvangen over de schade dan is dat geen punt.
Dat de bom kapot is lijkt mij heel sterk. Als de boom is gemaakt van hout is deze verstevigd met ijzer. Een kunststof boom is moeilijk te breken op de kop. Als de boom gebroken is kan dat NOOIT door deze val zijn veroorzaakt.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 09:43

Overigens zou ik haar schriftelijk verzoeken duidelijk te maken wat de schade is. Als haar antwoord idd die 600 euro is heb je, als ik het goed heb, recht op een second opinion door een door jou of verzekering aangewezen zadelmaker.
Maar waarom informeer je niet bij je verzekering.
Daar betaal je voor en als zij je verhaal al kennen is dat voor later in dit traject makkelijker.
Ik heb zo'n geintje gehad toen ik een fietser aanreed.
De fiets was van halfords en niet kapot.
Volgens hoofdkantoor Halfords was de fiets een model van 4 jaar oud. Dit na eigen info.
Ik werd aansprakelijk gesteld voor een 3 mnd oude Batavus. Daar ik een foto via mobiel had gemaakt heeft de verzekering hem niet schade loos gesteld maar de fraude aangegeven....

Laat dit lekker door je verzekering regelen en ga niet met haar in discussie. Je kan gewoon zeggen dat je met jou verzekering contact moet opnemen voor meer info of geld.

ikkemetwikke

Re: zadel gevallen, wie is er aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 09:58

delerium schreef:

Afijn, dag later belt ze; ze was met het zadel naar de ruitersportzaak geweest (weinig zeeuwen die het in hun kop halen om daar een zadel heen te brengen, maar goed).

over welke winkel heb je het dan?
mag per pb hoor.

ik weet niet waar in Zeeland jullie zitten,maar breng het zadel anders naar Arie Boer of Paul Paree,2 goede zadelmakers in Zeeland.

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:09

ik heb niet alle reacties gelezen maar om eerlijk te zeggen 600 euro ?????
wat verschrikkelijk veel !!!!!!!!!!!!!

ik heb ook eens eeen nieuwe boom in mijn zadel laten zetten bij een die zelf de reparaties deed en dat koste mij maar 50 euro en een nieuw stukkie leer kost volgens mij geen 550 euro.
dus ik zou aan haar vragen om een bon of rekening waar op staat wat er gedaan moet worden en wat het kost en verder aan de verzekering overlaten.
wand dit komt mij persoonlijk heel vreemd over.
sucses

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 10:30

Ik heb haar vanmorgen in alle vroegte een email gestuurd, ik weet niet of het TE ver gaat deze hier te plaatsen; maar ik denk van niet. Ik heb haar overigens tussen nu en toen ik dacht dat alles nog wel ok was niet meer gesproken, alleen gesmst om te vragen om een gespecificeerde rekening. Alleen al gisteren heeft ze 6 keer gebeld, steeds vanaf andere nummers. Daarnaast ook berichtjes gestuurd met dat ze het niet vertrouwt en al. Ik heb niet opgenomen....

Ik kan me werkelijk wel voor mijn kop slaan dat ik in eerste instantie nog geloofde dat alles ok was.

Hallo XXXXXXXXXXX,

Na eens met verschillende mensen te hebben gesproken (waaronder
zadelmakers) blijkt dat het technisch niet mogelijk is dat de boom door de
val dusdanig beschadigd is dat deze vervangen moet worden. Tenzij de boom
al kaas was en in dat geval kun je mij hiervoor niet aansprakelijk
stellen.
Zoals het er nu uitziet wil fa. XXXXXXXXXXXXvan de mogelijkheid gebruik maken
een eerdere, niet helemaal correcte (je bent er zelf duidelijk in geweest
dat het zadel niet goed meer heeft gelegen sinds eerdere reparatie)
reparatie te herstellen. Dit is een hypothese oveigens, het LIJKT zo te
zijn. De kosten die ze schetsen zijn nl irrationeel. (als ik jou was zou
ik een 2nd opinion doen!)

Daarnaast ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niet de verzekering wil
frauderen. Als ik een fout maak; allez, oliebol happens, en blijkt het gedekt
te zijn; super, maar zo niet dan wil ik er niet om liegen. Ik ken mijn
verantwoordelijkheden. OOK mijn maatschappelijke.

Daarom;
De verzekering krijgt het ware verhaal. Die kunnen dan met jouw
verzekering uitkonkelen welke er betaalt.

Ik denk trouwens dat ik nog 1 ding niet goed begrepen heb; je had het
erover dat het zadel nieuw 3500 was. Ik ben er vanuit gegaan dat je het
over euro's had. Echter is het duurste, op maat gemaakte en op het paard
aangepaste zadel 1600. (na te kijken op de site van Daaleman.) Mocht het
over guldens gaan; dan is het zadel dus al een paar jaar oud en gaat de
dagwaarde een rol spelen.

Anyway; ik heb het idee dat ik voor dingen kan gaan betalen waar ik geen
moer mee te maken heb. En dat kan nooit de bedoeling wezen. Vandaar dat ik
alles in de ware aard naar de verzekering doorschuif, deze zullen het
verder afhandelen.

Ow, en als ik niet opneem heeft dat altijd een reden; ik zit in de
nachtdienst en kan om prive-redenen mijn telefoon niet uitzetten. Maar
opnemen doe ik ook zeer zeker niet als ik lig te slapen. Jij zou ook niet
blij worden als ik steeds zou bellen enzo tussen 02.00 en 06.00.

Ik ga ervanuit dat je het ermee eens kunt zijn, kan me niet bedenken
waarom niet.

De brief waarin je schreef dat ik zonder toestemming je zadel heb gepakt
zal ik vernietigen. Je kunt een nieuwe met de waarheid afgeven op de
XXXXXXXXXXXX, morgen zal ik de hele zooi dan opsturen.

Groetjes
XXXXXXXXXXXX
(vandaag slaap ik weer dus niet bellen)

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:35

nette brief toch?!
jammer dat,zodra mensen eurotekens in de ogen krijgen,er problemen komen!

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 10:39

Hahaha, jouw onderschrift komt in deze wel heel grappig over Mexx!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 11:04

Goede brief hoor. Ik heb ook het idee dat ze je wil *******

Maar goed, ik zou net als jou schrikken en idd aan bieden te betalen. Vals van haar dat ze meteen het onderste uit de kan wil. Idd niet liegen tegen de verzekering. Jou verhaal op papier zetten. Heetf ze dan vragen kan haar verzekering dat met jou verzekering doen. Zodoende hoef je niets met haar meer te communiceren.

Ze piest toch langs de pot en mag, als er al schade is, zelf dokken. Als ze het nu slimmer had aangepakt had jij uit eigen zak de beschadiging betaald, omdat jij sociaal bent, kon ze het zadel nog proberen te verkopen en haar geliefde boomloos zadel als nog kopen..... Nu heeft ze niets.... Verstandig aangepakt van haar....

Van jou wel hoor !!

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:05

delerium schreef:
Hahaha, jouw onderschrift komt in deze wel heel grappig over Mexx!

ja,idd

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:44

goede brief. wat een pokkewijf om je plat te bellen met haar gezeik. denk dat als iemand mijn zadel laat vallen en er zit een leerbeschadiging op ik het zo laat. laat de verzekering het maar afhandelen en laat haar t maar uitzoeken. ik zou niet meer met haar in discussie gaan. zij is een groter probelem dan die leerbeschadiging

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:08

Even op een rijtje:
Jullie zadelden samen op.
Jij legt het zadel op de rug van de haf.
Er moesten 2 dekjes onder anders lag het niet goed.
Jij duikt onder de haf om de singel te pakken. ( zadel ligt niet stabiel ivm de 2 dekjes)
Haf flipt en het zadel klettert op de grond.

Mag ik vragen waar jij fout zit?
Wat heb jij verkeert gedaan?
Wie stond erbij om het zadel vast/tegen te houden als jij op je knieën zit onder het paard?

Meid, laat dat mens barsten, je hebt helemaal geen fout gemaakt, je bent helemaal niet schuldig aan het vallen van het zadel. Ze had zelf beter op moeten letten als ze jou voor de eerste keer bij HAAR paard laat komen!

Bel haar op en zeg dat je advies hebt ingewonnen( klinkt lekker deftig) en dat jij juridisch gezien niet aansprakelijk bent voor de gedragingen van HAAR paard, zeker niet als zij je niet eens goed helpt. Er is er maar 1 die kon weten dat het paard flipt bij aansingelen en dat is zijzelf!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:14

Niets aan toe te voegen Amondi !!!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:09

Je maakt een punt, maar is het daar al niet een beetje laat voor? Ze heeft al gevraagd om een gespecificeerde rekening en heeft al een brief geschreven waarin ze zegt dat de verzekering het van haar uit mag zoeken. Je kan nu niet alsnog aankomen met "je kan barsten". Ik persoonlijk vind trouwens dat er nergens wordt gezegd dat die haflinger ging "flippen" en je kan het ook omdraaien: dan moet je iemands paard niet gaan opzadelen, juist om dit soort dingen te voorkomen. Ik vind dat Delerium het heel netjes op aan het lossen is zo.

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 11:29

Omdat dat wat fout aanvoelt zal ik haar antwoord niet kopieren, maar neem van me aan dat het niet zo heel fraai was.
Ineens was het zadel maar 2500 gulden geweest.
Ineens is er geen sprake meer van dat het 600 euro zou kosten; dat was een bovengrens, duurder dan dat zou het niet worden. (heb zwart op wit in een brief dat ze zegt dat de schade 600 euro wordt)

Dit stukje moet ik wel even quoten;
maare als je het wil;t doen vind ik het goed maar er moet in ieder gebal een
nieuw stuk leer op de zitting dat moet jij ook snappen en daar ga ik niet
voor betalen vind het banketstaaf als je het zo speelt want dan weet je dat ik
het moet betalen en je hebt zelf gezegd dat jij het zou betalen.
(enne, *het doen* is alles aan de verzekering doorschuiven, zoals het echt gebeurd is)

Al het bellen vindt ze normaal. Zou ik ook doen zegt ze.

Bijzonder stukje nog;
en oja de boom was helemaal oke hoor wat denk je dat ik gedaan heb na de
vorige x heb meerdere zadelmakers ernaar laten kijken en dat heb ik ook
gezegd mn paard is scheef en niet het zadel

Schiet mij maar lek...
Dit zijn overigens 2 kleine quotes, de rest van de mail is niet anders.

Mijn antwoord:

Hallo XXXXXXXXX

*Je hebt gezegd dat het de schatting was. Schatting is iets anders dan *in
het uiterste geval*.
at bellen; Nee. Dat snap ik niet, en ik zou nooit hetzelfde doen. Als ik
iemand opbel en ik krijg geen gehoor dan probeer ik het veel later nog
eens. Bij geen gehoor is daar vast een reden voor. Ik weet net iets te
goed wat een druk ingevuld leven inhoudt en ik ken mijn plaats. En ZEKER
als iemand al aangeeft in de nacht te zitten zou ik het zelf niet in mijn
kop durven halen om diegene wakker te bellen. Net zomin als dat ik mensen
's nachts ga bellen. Wat toch op hetzelfde neerkomt.
*verder is alles gezegd; het gaat nu allemaal via de verzekering. Ik heb
oa. WA, jij ws ook want dat is wettelijk verplicht. Laten die 2 het maar
uitzoeken. Vooralsnog ga ik niets extra's betalen. Hun nemen mijn deel
aansprakelijkheid voor hun rekening.

Mijn eerste reactie over dat ik de schade zou vergoeden was overigens
welgemeend. Maar dat was nog vóór er sprake was van frauderen, want daar
sta ik nooit achter. Ik ga niet mijzelf laten zeggen dat ik dingen zonder
toestemming doe. Want dat is niet zo.
Dus nog meer gaan lopen bellen enzo heeft geen zin; ik heb mijn standpunt
duidelijk; mijn verzekering handelt het af, ik zelf verder niets. En daar
blijf ik bij.

TEN SLOTTE
Wat heeft XXXXX hiermee te maken? Of andere collega's?
De XXXXXXXXXXXXXXXX (collega's van mij) staan hier volkomen buiten, hun erbij betrekken
is verre van professioneel en heeft ook geen enkele zin. Het is mijn
werkadres, verder niet.

Aangezien ik geen nieuwe brief van je heb ontvangen zal ik de oude meesturen.

Met vriendelijke groet,
XXXXXXXXXXXXX.

Ze is chauffeuse voor het huis waar ik werk. Nu heeft ze het in haar hoofd gehaald om tegen mijn collega's te gaan klagen en te vertellen wat een kreng ik wel niet ben, en te proberen mijn adres te achterhalen. Gelukkig zijn mijn collega's handig genoeg en hebben haar gezegd haar zaakjes voor zichzelf te houden. (wat niet betekent dat ze geen verhaal kwamen halen...)

To be continued...

@ Amondi; Haf ging niet flippen, die was wel braaf en lief Het zadel lag er alleen véél losser op dan normaal het geval moet kunnen zijn, dus toen ik de singel beetpakte viel het zadel al. Haf stond er net zo braaf bij te kijken...

Bedankt voor jullie reacties overigens

Zunzuncito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:46

Citaat:
voor betalen vind het banketstaaf als je het zo speelt want dan weet je dat ik het moet betalen en je hebt zelf gezegd dat jij het zou betalen

Ze heeft er groot gelijk in dat dat banketstaaf is....voor haar. En toch knap dat ze dat dus wel wist, dat als je niet meespeelde dat ze dat geld dan niet zou krijgen.

Citaat:
Nu heeft ze het in haar hoofd gehaald om tegen mijn collega's te gaan klagen en te vertellen wat een kreng ik wel niet ben, en te proberen mijn adres te achterhalen.
Ze maakt het erg moeilijk om haar kant van het verhaal te snappen of te willen begrijpen

Succes ermee, blijf netjes tegen haar en ik hoop dat ze je niet daadwerkelijk gaat lastig vallen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:59

Oeioei, het begint wel een soap te worden.....van haar kant dus bekeken... Ze laat zich wel in de bek kijken door je collegae te betrekken hierin, hoor!

Iig voor jou een teken van haar enorm zwakke positie..

Ik hoop alleen voor jou, dat deze dame ook niet op bokt zit.... denk niet dat ze op deze manier in de belangstelling wil staan hier....
Zou het plaatsen van dit verhaal nadeling voor jou zijn?

( ik heb werkelijk geen flauw idee, hoor, vraag het me alleen maar af)

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:53

Een beetje apart meisje lijkt het me.. Een nieuwe boom van bijv. kieffer kost je 200 euro excl arbeidsuren en inzetten etc.. dus voor 250 euro ben je klaar hoor dat hoeft echt niet 600 te kosten. En daleman heeft overigens erg sterke bomen die breken echt niet na 1 kleine val op de straatstenen. Mijn vorige zadel is ooit is met een harde plof op de stalvloer beland zonder hoes overigens niks kapot of beschadigd.

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 21:53

Dit *meisje* is 40...
Ik denk niet dat het kwaad kan dit te plaatsen, knap iemand die haar herkent vanuit dit verhaal.
Daarnaast heb ik (ego!!) bokt wel nodig (gehad?) voor advies, en vind ik het altijd zo zuur om dan geen gevolg te geven aan het verhaal. En wie weet waarschuwt het anderen ofzo?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:00

Een goede boom hoort niet gelijk te breken, ook niet bij een val. Je zou de kosten kunnen splitten inderdaad... en als ze barefoot wil gaan rijden... die zadels kosten niet meer dan 600 euro hoor

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:43

Ik heb ook een keer een eigen zadel vanaf de rug van een paard van 1.70 laten vallen (of beter gezegd, paard schrok, halster kapot en paard draafde weg). Het zadel heeft er alleen een beschadiging op de kop van de lepel aan over gehouden. Verder niets. Was een Zaldi (859 euro kost de New Kent tegenwoordig), dus goedkoper dan Daaleman.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:10

Het is dat jij een net persoon bent Ik had persoonlijk al lang gezegd dat ze wat mij betreft de boom in kon (en nee, geen nieuwe zadelboom )

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:25

Dit soort types zogt er voor dat wij steeds hogere premies aan verzekeringen moeten betalen...... helaas is dit weer zo'n voorbeeld.
Gelukkig doe je er niet aan mee!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:51

delerium schreef:

Zij zegt overigens dat het zadel op maat gemaakt is en de nieuwprijs 3500 euro was.

Die ruikt geld!! Nieuw Passier zadel is ongeveer 2100 euro. Wat rijdt zij dan wel niet??? De boom van Passier is trouwens van bamboe en flexiebel, kan het zadel half dubbelvouwen dus breken zal hij niet zo snel. Hoe vaak is mijn zadel al niet gevallen..... Mag ik toch wel van 3500 euro verwachten dat hij terugstuiterd ?

Trouwens als ze jouw aansprakelijk stelt, moet ze dit officieel doen en je schriftelijk aansprakelijk stellen, dan heb jij het recht om het zadel weer netjes te laten maken bij een door jouw uitgekozen zadelmaker. Dan kan ook meteen de dagwaarde van het zadel bepaalt worden en of de reparatie niet boven de dagwaarde uitkomt. Ik zou het met dit soort types ook zo officieel mogelijk regelen, die komen altijd weer een gelijkgestemde tegen die er nog een schepje boven op doen en dan heb je achteraf weer een hoop gezeik.

Laat het zadel taxeren, neem het zadel, geef haar die 600 euro en de prijsopgave van de reparatie van het zadel als dat stukken minder is dan 600 euro en verkoop het zadel voor meer als het meer dan 600 waard is. Gaat zij waarschijnlijk ook doen, inruilen jouw 600 erbij en voila een peperduur zadel met toebehoren voor haar. Je wordt genaa*id waar je bij staat, dus naai je haar terug. Trouwens voor dat soort types zou ik nimmer nooit meer willen rijden.

Dat jullie het samen regelen is mooi, even laten checken of de boom is gebroken en eventueel een vergoeding voor de waardevermindering die eenvoudig is na te vragen bij een zadelverkoper.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 12:41

Haha die russel

Joh een nieuw zadel van 3500euro...is zeker afgestikt met 24karraats gouden draad of niet? Ik heb opmaat gemaakte zadels en de duurste was kaal 1900euro, incl alles erop en eraan 2100euro...dan kom ik nog niet eens aan 3500