Passier gg, hulsebos wb4, anky welke kies jij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karlos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:51

passier is echt een super zadel vind ik!!! .

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:58

passier gg (H) Wij hebben ook net een nieuwe GG en het is geweldig!

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:33

Ik heb een Passier GG en ben er helemaal weg van. Een heerlijk zadel voor mij en mijn paard.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:17

Geen van de 3!
Ik ben wat dat betreft echt een muts, ik zou kwa kwaliteit voor de passier gaan maar ik krijg pijn in mijn kont van passier!
Kwalitatief gezien hoef ik geen hulsebos(ik heb er erg slechte ervaringen mee)
En Anky vind ik qua zit 3x niks
Ik zou peroonlijk dus nooit voor een van de 3 gaan, geef mijn maar een daaleman of een prestige!(of een jaguar maar die zijn bijna €3000,- en dat wordt te gek)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:19

Ik heb pas eens op de prestige venus gereden.
Wat een heerlijk zadel
Maar die is helaas ook niet goedkoop

boemel

Re: Passier gg, hulsebos wb4, anky welke kies jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:14

Ik heb zelf een Passier Optimum. Ik vind het echt een super fijn zadel.
De Hulsebos wb4 ken ik geloof ik niet. Heb wel met de voorganger gereden.
Daar zat nogal veel kniewrong aan. Verder best een fijn zadel, wel heel erg zacht.

De Anky zat gemakkelijk, maar voor mij echt te gedwongen.

Ik denk dat je het gewoon moet gaan uitproberen.
Ik ken mensen die Passier vreselijk vinden zitten en anderen vinden het geweldig. Dat moet je toch zelf ervaren.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 23:08

Ik begon met een soortgelijk lijstje, alleen de Stubben en KN er nog bij, helaas toen de zadelmeneer kwam bleken ze geen van allen lekker te liggen op mijn paard en heb ik uiteindelijk een Ideal gekocht.

Ook niet goedkoop maar ligt goed en zit als een huis! Absoluut de moeite waard om ook eens naar te kijken

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 23:17

Aafje, kan het misschien zijn dat jij je ervaringen van de Passier baseerd op een oud model? Vroeger was dat inderdaad de ervaring. Maar de laatste jaren is de Passier juist een uitblinker in zit. Elke keer als iemand kritiek heeft op het zitten van een PAssier zet ik op mijn zadel en ze geloven vaak niet dat ze in een Passier zitten als een huis.

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:25

Anky, past bijna op alles en zit goed!!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:25

Eleonoor schreef:
Aafje, kan het misschien zijn dat jij je ervaringen van de Passier baseerd op een oud model? Vroeger was dat inderdaad de ervaring. Maar de laatste jaren is de Passier juist een uitblinker in zit. Elke keer als iemand kritiek heeft op het zitten van een PAssier zet ik op mijn zadel en ze geloven vaak niet dat ze in een Passier zitten als een huis.

Ik heb ook een oud model Passier GG en dat zadel zit echt hartstikke zacht. Er lijkt nogal wat verschil in te zitten soms.

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:30

Ik heb ook een Passier gg en die zit super zacht! Ik zou geen ander zadel meer willen!

Missouri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 23:15

Passier

Ik ken wel een stel paarden die extreem met de rug reageren bij een Passier, die doen het wel weer goed met een Prestige Appaloosa (waar ik persoonlijk echt niet op kan zitten, wat een pokkeding!).

Ik vind de Euroridings ook redelijk comfortabel (Luxor en Diamant) en KN zit ook niet slecht, maar er gaat niets boven mijn GG-tje!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 11:01

Missouri wij hebben precies dezelfde smaak

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:38

Eleonoor schreef:

Nee helaas, ik krijg ook van de nieuwe passiers pijn in mijn kont.
Ik rij af en toe een paard voor iemand die ook een passier GGextra heeft, zadel is net 5 maanden oud dus echt het nieuwste model.(en het model met de zachtste zit volgens passier)
Maar daar hou ik het geen uur op uit.
Ik ben gewoon een boterzachte zit gewent het liefste met gel in de zitting en overlecht met kalfleer
Kan het op veel zadels niet lang uithouden hoor. Rij ook regelmatig op een Zaldi maar dat vind ik ook te hard, idem voor Stubben, Kieffer.

Typo, spelfoutjes

Lizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:51

Ík zweer bij passier (de gg)
Ik heb op aardig wat zadels gezeten, maar deze past goed en zit heerlijk. Mijn houding is ook stukken vooruit gegaan op dit zadel.

eilander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:24

IK heb een Hulsebos zadel.alweer 5 jaar.Je zit er inderdaad behoorlijk opgesloten in ,wat ik persoonlijk een voordeel vind bij jonge paarden die nogwel eens een rare sprong of bok willen maken.Je ligt dan iets minder snel op de grond.Hiervoor had ik een vrij oude Daaleman en ook die was niet verkeerd maar behoorlijk platter.Ik zou zeggen,over smaak valt niet te twisten...