gebruiken jullie transportbeschermers ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Re: gebruiken jullie transportbeschermers ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:45

Mijn paard heeft altijd hoge transportbeschermers of bandages met lappen om.

Het hangt echt niet van de afstand af of er wat kan gebeuren.
Er kan onderweg altijd wat gebeuren dat je zelf niet in de hand hebt.
Als je plotseling moet remmen of wat dan ook kan je maar beter zorgen dat je paard goed ingepakt is.

Wat ik dus niet snap zijn mensen die beschermers omdoen op de heenreis en dus niet op de terugreis. Je hebt ze wel maar gebruikt ze niet

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:48

Als je beter had gelezen had je gezien dat er stond dat zij ze gebruikte om de voetjes schoon te houden.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:49

Hangt ervanaf waar we naar toe gaan. Tot een klein half uurtje draai ik haar alvast in de gewone bandages plus springschoenen, gaan we verder gaat ze vierkant in de transportbandages.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:01

Ik heb het gelezen ja maar als je beschermers hebt gebruik je ze toch ook. Dan doe je ze toch niet alleen om op de heenweg zodat hij schoon blijft.

Je wilt toch ook dat je pony of paard heel blijft.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:20

Ik gebruik de 3 in 1 protectors, zit steviger bij Utah

De benen zijn imo met laden het kwetsbaarst. Stel ze springen eraf ofzo, dan zakken bij mij die beschermers af. (Nu doet ze dat niet meer)

En in de trailer krijgt Utah ze ook af Terwijl met die protectors niets aan de hand is.

Dus nee ik gebruik niet de 'officiele' transportbeschermers

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:06

Wij doen ook altijd transportbeschermers om, ze trappen ze nooit af en de transportbeschermers zaken niet af, zijn heel fijn!

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:05

Mijn pony trapte transport beschermers uit en molde ze (+ de trailer), toen ehb ik andere gekocht met meer klitteband en die blijven super zitten. En ze zijn een stuk steviger.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:45

simongek schreef:
Ik heb het gelezen ja maar als je beschermers hebt gebruik je ze toch ook. Dan doe je ze toch niet alleen om op de heenweg zodat hij schoon blijft.

Je wilt toch ook dat je pony of paard heel blijft.

Ik heb er ook bij gezegd dat de pony's rustiger staan zonder beenbeschermers.
Verder denk ik dat het type vervoersmiddel er ook wel mee te maken heeft. In een trailer doe ik ze wel altijd om, maar gelukkig gaan ze zelden in de trailer mee. In de vrachtwagen staan ze veel stabieler en vind ik het niet echt nodig. En ik heb uren al achterin de vrachtwagen bij de pony's meegereist, en weet precies hoe alles aanvoelt daar achterin en weet precies hoe de pony's zich gedragen. Zelfs bij een noodstop lopen de benen geen gevaar. Denk alleen als de vrachtwagen op zijn kant gaat, maar dan zullen de transportbeschermers nog maar weinig afdoen.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:52

Mijn paard heeft altijd bandages met lappen om op de trailer. Hij staat op de trailer zelf hartstikke rustig en doet nooit gek, maar inladen is een verhaal apart soms....
Hij gaat er braaf in, maar vind de klep niks. Hij klimt dan het liefst zo dicht mogelijk bij de trailer de klep op, waardoor hij een eind omhoog moet, en dat vind ik nogal link zonder bescherming.

Hoge transportbeschermers past hij niet. Voor de breedte moet hij full hebben (en die gaan nog niet eens helemaal dicht), maar dan hangen ze op de grond en kan hij er dus op gaan staan.

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:00

Ik zou zeker bescherming aandoen. Je kan natuurlijk ook bandages aan doen, maar ik zou toch gaan voor de hoge transport beschermers. Succes in de kliniek!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:27

ik gebruik ze zelf nooit, bij echte problemen maken die dingen ook niets meer uit en mijn paard staat verder netjes stil op de trailer. scheelt datz e flink wat sokken heeft, dus ze heeft al bescherming van haarzelf
Mijn zus deed ze wel altijd om bij haar paard, die had iets met trailers en had elke keer na het rijden in dat ding zijn benen helemaal kapot.
eenmaal met de transportbeschrermers om bleven zijn benen heel ( en waren de beschermers de pineut )

laurens_vh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:18

ik heb bij mijn paard ook transport beschermers aan gedaan maar hij zakte telkens door zijn poten in de bochten
ik weet niet of dat het door beschermers kwam
nu doe ik hem gewoon een katoenen deken om ,staartbeschermer en zijn gewoone peesbeschermers waar ik mee rij

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:28

Ja, al is het maar 10 minuten naar de club
Al zou ze er maar een minuut in staan .

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:32

springschoenen voor en 3 in 1 beschermers voor en hoge peeskappen (eskadron) achter. werkt prima

Laantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:27

Wij hebben altijd gewoon normale bandages... Gaat ook prima

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:39

mag ik hier vragen wat je dan praktisch gezien nodig bent voor het vervoer?
onderlappen en reisbandages?
en hoe doe je het op de goede manier om?
ik moet binnenkort als het goed is een groene pony verplaatsen over zo'n 80 km..
ben er wel zuinig op en vind beenbescherming belangrijk helemaal nu ik dit zo allemaal lees is het geen overbodige luxe.
ik hoop dat ze er niet bang van wordt..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:40

Ik gebruik altijd transport beschermers, ze kunnen namelijk ook weleens langs de klep afstapper en als ze dan niks om hebben kunnen ze een beentje gemeen open halen :S Nee, ik neem liever het zekere voor het onzekere!

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 16:25

bedankt voor de reacties
Ben vandaag naar de paardenwinkel geweest, waar ik uit mijn vele andere dingen onder andere transportbeschermers heb gekocht zwarte van harry's horse, ga ze sebiet eens gaan passen.

PintoNatal schreef:
Ik zou zeker bescherming aandoen. Je kan natuurlijk ook bandages aan doen, maar ik zou toch gaan voor de hoge transport beschermers. Succes in de kliniek!

bedankt hopelijk gaat alles goed in de kliniek,ook al zijn er al velen die niet veel hoop in zien,maar ik geef niet op, ik blijf erin geloven in haar

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:45

Als we naar les gaan hebben de paarden vaak ivm les al bandages met onderlappen om. Ze staan verder (gelukkig) relaxt en stil op de trailer. Bij lange ritjes ben ik meer voor hoge been beschermers die ook de kroonranden (dmv soort springschoen) beschermd. 1 paard wil nog wel eens op zijn eigen voetjes gaan staan...

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:19

Ik gebruik ze wel.
Eigenlijk altijd, behalve als ik écht heeeule erge haast heb (wat in dit jaar nog maae 2x is voorgekomen ofzo )

Sharon_2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:37

ik doe altijd transportbeschermers aan, gewoon uit voorzorg dat ze zich geen pijn doen. En zeker als je weet dat je paard eens gek durft doen bij het laden of op de trailer zelf

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:40