Schuimende mond door bit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:40

Mijn pony doet het ook..

Heb je weleens naar Bonfire en 'al die paarden' gekeken? Allemaal witte schuimbekkies!! Is juist een goed teken.

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:33

Monchique schreef:

ik zeg niet dat ik het mee eens ben wat men daar zegt maar vondt het raar want ik had hier dus nooit van gehoordt dat men dan weer zegt dat het door het niet slikken van je paard komt dus vandaar,

Gr Heidie[/color]

Was meer ter aanvulling bedoeld dan anders.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:46

Heb mijn verzorgpaard alle bitten in de mond gehad en hij liep nooit lekker op deze bitten, tot ik mijn huidige bit aanschafte en hier loopt hij super op en hij schuimt en kauwt erop! Dus een goed teken!

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:49

mijn paard heeft altijd alleen schuim bij zijn mond, maar als het extreem is lijkt het mij ook dat het msischien aan het bit kan liggen.

Idioteque

Re: Schuimende mond door bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:31

Mijn paard schuimt als ze legger ontspannen loopt. Met bit wat sneller, maar zonder bit doet ze het ook weleens.

Relien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:34

porscherider schreef:
Er is een verschil tussen schuimen en kwijlen.

Een paard wat lekker in de aanleuning is heeft wit schuim wat vlokt. Een paard wat kwijlt, waarbij de slierten uit z'n mond lopen, is meestal niet zo fijn in de aanleuning en/of kan last van z'n gebit hebben. Jonge paarden, die nog niet zo goed aan het bit gewend zijn, kunnen ook wel kwijlen.

Maar natuurlijk heb je altijd uitzonderingen.

Ik heb dus een kwijlert maar ik heb wel is een ander bit geprobeert en hier dee het hij ook bij.. dus het zal bij hem wel gewoon zijn omdat hij iets in zijn mond heb.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:36

Tegen mij hebben ze altijd gezegd dat een paard dat schuimt, zijn bit aanvaard

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:27

ik twijfel ook aan het verband schuimen-bit. Heb m'n vorige paard ook regelmatig gewoon op een halstertje gereden en die liep dan erg fijn, en had ook standaard een schuimbekkie.

misspapaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:30

t komt niet door het bit
paarden van wedstrijdruiters en ook niet wedstrijdruiters schuimen toch ook en het lijkt me stug dat al die ruiters een verkeerd bit in hebben.
in het BIT stond laatst dat dat kwam omdat je paard dan niet kan slikken.... of dat zo is,... sommige paarden schuimen als je ze alleen maar longeerd zonder hoofdstel maar gewoon met halster.. of ze kunnen dan ook niet slikken maar het lijkt me niet door het bit te komen...

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:45

Maarja, ik denk dat het afhankelijk in de mate, is van ontspanning.
Als ie (hevig) begint te schuimen, met een ontspannen hand, dan vind ik het normaal.
Maar als je nu heel tijd trekt en snokt enzo, waardoor ie ook begint te schuimen, ga ik verder op de uitspraak in Bit.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 08:52

Ik heb al verschillende mensen geraadpleegt, en idd iedereen zegt dat er niks mis is met het bit en dat schuimen juist een goed teken is. Ik ga ide man die dat zei maar is vragen waarom hij dat denkt.

Rinskee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:59

volgends mij is het zo dat als je paard heel erg schuimt

dat hij zen bit aanvaard zegmaar dat hij lekker ontspannen loopt zo heb ik het altijd geleerd

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:10

Mij lijkt het dan ook dat het paard niet kan slikken. het zal wel niet zo zijn, maar waarom is het dan zo dat mijn paard toch lekker ontspannen kan lopen zonder te schuimen, en sommige paarden er wel bij schuimen?

ik weet t ook niet

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:09

Ik reed mijn paard altijd op een enkelgebroken trens, daarop schuimde hij een beetje. Nu ik hem rij op een dubbelgebroken trensje loopt hij stukken beter en schuimt hij ook veel meer.
Dus ik denk wel dat het met ontspanning te maken heeft. En niet met het, niet door kunnen slikken..

Sharon_2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:23

Heb altijd gehoord dat schuimen goed is, omdat ze dan lichtjes zouden knabbelen op het bitje en zich zo ontspannen. Maar heb ook al gelezen dat het toch geen goed teken is, vindt het allemaal een beetje verwarrend :?

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:14

Lekker oud topic, maargoed voor zover ik weet is licht schuimen (lippenstift) wel goed, maar zodra ze erger gaan schuimen is het niet goed want dan kunnen ze niet goed slikken oid

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:32

Moderatoropmerking:
Om meer tems te voorkomen even het volgende
Ivm de aanpassing/versoepeling van de regels is het toegestaan weer te reageren in oudere topics. De update hierover kan je hier vinden Eline @ [FZ] [Dienstmededeling] BBB Mei
Mocht iemand een recenter topic hebben gevonden met het zelfde onderwerp meld dit dan even via de Tem. Temmen omdat dit een oud topic is, is dus niet meer nodig :)