Jaan schreef:een meisje bij ons op de manege deed altijd
peesbeschermers aan, en de pezen van haar paard waren
helemaal verzwakt. Haar paard moest zelfs peesbeschermers
op stal dragen, omdat ze anders door haar benen zakte.
Tuurlijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jaan schreef:een meisje bij ons op de manege deed altijd
peesbeschermers aan, en de pezen van haar paard waren
helemaal verzwakt. Haar paard moest zelfs peesbeschermers
Sjafrane schreef:welk mer van de 3 in 1 beschermer is eigenlijk fijn want je heb wel erg veel verschilde merken??
jessie84 schreef:niet strijken ect
Remember schreef:BlazingBoots schreef:Ik heb er nooit problemen mee gehad, bandages wel, daar heeft mijn paardje van die mooie witte strepen aan over gehouden...
Bedoel je geen peesbeschermers? Heb nog nooit gehoord van paarden die van bandages aan witte strepen gekomen zijn. Je moet dan volgens mij ook wel ontieglijk knullig bandageren wil dat lukken. In ieder geval zonder onderlap en véél te strak, waarschijnlijk met elastische bandages.
Jaan schreef:ik ben het hier helemaal mee eens.
een meisje bij ons op de manege deed altijd
bandages aan, en de pezen van haar paard waren
helemaal verzwakt. Haar paard moest zelfs bandages
je kan best als je gewoon rijd gewoon niets aan de benen.
in het wild dragen paarden toch ook geen bescherming?
ze kunnen hier best wel tegen
Jaan schreef:en sommige zeggen dat bandages ondersteuning geeft en andere dan weer niet, maar waarom rijden jullie dan met dit? als het geen ondersteuning of bescherming geeft?
Charos schreef:Ik gebruik peesbeschermers omdat ik in de eerste plaats zelf niet goed kan bandageren en
het me erg warm lijkt.
En de neopreen 3 in 1 beschermers, hebben jullie zelf weleens iets van neopreen aangehad? Ik dus wel en dat is niet prettig.
magic_lover schreef:dat valt wel mee denk ik.. na een keer gebruiken zijn ze ook niet meer ongekreukt toch?
Ik doe altijd gewoon oprollen en dan zijn ze ook gewoon goed.
maargoed ik heb dan ook alleen fleece en katoen maar zowieso als je onderbandages gebruikt maakt dat denk ik niet zoveel uit.
me moeder ziet me al aankomen als ik vraag of ze de bandages ook nog wil strijken![]()
Skitter schreef:Charos schreef:Ik gebruik peesbeschermers omdat ik in de eerste plaats zelf niet goed kan bandageren en
het me erg warm lijkt.
En de neopreen 3 in 1 beschermers, hebben jullie zelf weleens iets van neopreen aangehad? Ik dus wel en dat is niet prettig.
Neopreen is warm he![]()
Peesbeschermers zijn ook van neopreen hoor, dus net zo warm als het niet warmer is, als bandages. Echt een l*lverhaal, dat het onder bandages warmer is dan andere beschermers.
En bont is ook niet bepaald ademend, of wel?
Tja ik doe liever een lap stof om mijn paard zijn been als het om warmte gaat, dan enige plastic of neopreen iets. Behalve als die de wei opgaat, dan wil ik wel eens peesbeschermers of 3-in-1 beschermers om doen.
Maar das haast nooit..
Charos schreef:Het verschil tussen Neopreen alleen in een peesbeschermer of rondom (3 in 1 beschermer) lijkt me duidelijk. Jasje open of jasje dicht maakte bij mij al een heel verschil.
Charos schreef:Alleen als je paard buiten staat?? Dan ben je toch wat mutsiger met je paard als ik. De mijne staat heel de dag buiten en ga dan geen bescherming om doen, heb gezien wat er kan gebeuren dan.
Citaat:Jaan schreef:
ik ben het hier helemaal mee eens.
een meisje bij ons op de manege deed altijd
bandages aan, en de pezen van haar paard waren
helemaal verzwakt. Haar paard moest zelfs bandages
je kan best als je gewoon rijd gewoon niets aan de benen.
in het wild dragen paarden toch ook geen bescherming?
ze kunnen hier best wel tegen
Yeah right, waar zijn de Penny politie als je ze nodig zijn
Nou ja, ten eerste, weet je wel hoeveel een paard weegt? Zo'n 600 kilo, laten we zeggen. Denk je nu echt dat een lap stof, een paard van 600 kilo uberhaupt
kan
ondersteunen? I dont think so.
Tja, als een paard zo zwak is dat ie door zijn benen zakt, ligt het niet aan zijn benen denk ik..en als dat wel zo is, helpt daar geen enkel beenbescherming tegen.
Belachlijk penny geode...
Jaan schreef:
en sommige zeggen dat bandages ondersteuning geeft en andere dan weer niet, maar waarom rijden jullie dan met dit? als het geen ondersteuning of bescherming geeft?
Omdat ik niet wil dat mijn paard ondersteuning krijgt!
Omdat ik wil dat mijn paard lekker op eigen benen/kracht loopt, en het dus net zo goed zonder kan doen in de ring.
Citaat:Dus met andere woorden dragen jullie bandages voor de show.
niet om het welzijn van het paard. dan vind ik het wel dom
dat jullie paarden dat moeten dragen. ze zouden het veel fijner
vinden zonder die bandages.
en bandages geven wel steun. kijk maar naar het turnen, turners dragen ook "bandages" rond de polsen en enkels.
en dat dient voor steun, anders zakken ze door hun polsen/enkels.
dus als je dit te veel aandoet (op de wei, als je gaat rijden, wandelen of zelfs op stal) dan kan je paard niet meer zonder. omdat de pezen
te zwak zijn geworden. maar als je dit alleen aandoet om te rijden
kan dat heus geen kwaad hoor.