slofteugel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miss_annetjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 07:38

ik heb nog een vraag waar ik nog niet zon goed andwoord op hem gehad...

*hoe gebruik je zon slof nou precies en hoe bevestig je hem..

xxx anne

miss_annetjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 15:21

..?

miss_annetjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 18:22

niemand?

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:56

Er zijn verschillende manieren om hem te bevestigen en te gebruiken . Je kunt hem zoals de dame op de foto bevestigen ... dan kun je hem ook wel eens iets strakker gebruiken . maar in de regel hoort een slof altijd los te hangen .... tot een bepaald punt . Je kunt de slof ook tussendoor de benen halen . Deze twee methode van bevestigen hebben ook een ander resultaat in het rijden dacht ik .

Nouvel

Re: slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:13

Ik reed ook nooit met slof, vind het onhandig en had 'm met mijn paard ook nooit nodig gelukkig...

De merrie die ik nu rijd heeft erg de neiging om ineens naar voren te stoten tegen het bit, en trekt mij dan gewoon voorover iedere keer...
Daarbij krijg ik dus steeds een rukje aan aan m'n armen en schouders, waar ik echt last van kreeg...

Op advies van mijn instructeur ben ik nu af en toe (en eigenlijk alleen in de les) met slof gaan rijden, om haar dit te proberen af te leren, en haar op momenten dat ze echt afstoot meer ontspannen naar beneden te krijgen...

De slof hangt bij mij ook praktisch altijd los behalve op momenten dat zij gaat trekken of afstoot, dan pak ik 'm er iets meer bij.

Het was even wennen, met de slof erbij rijden, maar ik merk dat het bij haar wel effect heeft op deze manier.
Dus zo af en toe pak ik 'm er weer eens bij met de les, en verder probeer ik zoveel mogelijk zonder te rijden...

miss_annetjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 17:53

oke